DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 12:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 598 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre dec 24, 2004 23:03 
Offline

Tilmeldt: lør nov 06, 2004 18:21
Indlæg: 319
Geografisk sted: R-Point
Jeg bestilte to film fra DVDoo til min far.
De var sendt d. 21, og indenfor postens rekmalerede "sikker levering inden jul" dato.

Og så kom de selvfølgelig ikke. Jeg måtte lægge en udskrift fra en email under juletræet :evil: :evil:

PostDanmark er nogle padehatte. Allesammen!


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 10:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 29, 2002 1:01
Indlæg: 93
Geografisk sted: Århus, Danmark
Har du et spørgsmål i den forbindelse?... Eller vill du bare tude over noget, vi før har hørt til uendelighed herinde?

Umiddelbart vil jeg mene det er lidt naivt at løbe an på levering, når man bestiller så tæt op mod jul - lev.garanti fra Post Dk's side eller ej...

:-) :devil:

_________________
Min voksende samling :-)
"For the one fact about the future of which we can be certain, is that it will be utterly fantastic" - A.C. Clarke


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 11:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 26, 2004 13:05
Indlæg: 723
Geografisk sted: "Reservatet"
Hehe
noe skrev:
Eller vill du bare tude over noget, vi før har hørt til uendelighed herinde?


Jow jow det er da hørt før - men nogle gange er de en tand for tumpede :

Jeg havde bestilt en "røvfuld" film fra Jonas G - de arriverer rettidigt men på en lille seddel i min postkasse stod der : "Vej spærret - pakke kan afhentes på det lokale posthus om 2 dage" :shock: som så havde valgt indskrænkede åbningstider pga juletravlhed :devil: VOHERREBEVARS noget pis at fyre af ! Selvfølgelig er jeg jo på arbejde i åbningtiden ...... og alt det DOVNE postbud skulle gøre var at lette sin FEDE POST DANMARK RØV og gå 20 meter ned til min dør :x - skiderik !! Der røg de julegaver *suk*

Men nu glæder jeg mig som et lille barn til Mandag - så jeg ka`hente min pakke. :clap:

MHT om man er naiv når man stoler på Post Danmark uvederhæftige reklamer - så mener jeg at de RØVHULLER slet bør reklamere for noget de ved er så sensitivt som at få juleposten ud i tide for så år efter år at
RØVRENDE folk.Det er ganske enkelt UPROFFESIONELT. :evil:

Jeg føler med compactdisc :(

Go`Bagjul :D

_________________
Hvor FAN... i hele hule RØDGLØDENDE HELV...er vin-smiley`en :beerchug:Nåe der er du BilledeTak Evil Doctor & Buller Salgs Rating Skide Pålidlig


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 13:01 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
Molle skrev:

Jow jow det er da hørt før - men nogle gange er de en tand for tumpede :

Jeg havde bestilt en "røvfuld" film fra Jonas G - de arriverer rettidigt men på en lille seddel i min postkasse stod der : "Vej spærret - pakke kan afhentes på det lokale posthus om 2 dage" :shock: som så havde valgt indskrænkede åbningstider pga juletravlhed :devil: VOHERREBEVARS noget pis at fyre af ! Selvfølgelig er jeg jo på arbejde i åbningtiden ...... og alt det DOVNE postbud skulle gøre var at lette sin FEDE POST DANMARK RØV og gå 20 meter ned til min dør :x - skiderik !! Der røg de julegaver *suk*

Hvis der er ikke er ryddet sne og saltet/gruset er postbudet ikke forpligtet til at aflevere posten til dig. Hvis vejen af andre årsager er spærret kan og pakkeposten ikke kan køre hen til din bolig kan du hellere ikke forvente levering af pakker på bopælen.

Citat:
Men nu glæder jeg mig som et lille barn til Mandag - så jeg ka`hente min pakke. :clap:

MHT om man er naiv når man stoler på Post Danmark uvederhæftige reklamer - så mener jeg at de RØVHULLER slet bør reklamere for noget de ved er så sensitivt som at få juleposten ud i tide for så år efter år at
RØVRENDE folk.Det er ganske enkelt UPROFFESIONELT. :evil:

Slap dog lige lidt af :-)
PostDK giver ingen 100% garantier. Det kan de ikke. Til dagligt er der dag til dag levering af post men der er en 2-3 måske 4% af brevene der forsinkes og ikke kommer frem dagen efter. Det samme sker også med juleposten. Det kan simpelthen ikke undgås.

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 13:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors aug 29, 2002 1:01
Indlæg: 93
Geografisk sted: Århus, Danmark
Det var selvfølgelig slet ikke for at 'flame' CompactDisc at jeg svarede hans indlæg (lidt provokerende) - tænkte bare at det ville være sundt med lidt opposition...

De fleste herinde har vel oplevet een eller anden åndsvag ting fra Post Dk's side, men i betragtning af den mængde post, der flyttes fra den ene ende af Danmark til den anden (af normale mennesker som os selv iøvrigt) synes jeg de gør et ok arbejde.

Deres gebyr for toldbehandling er dog håbløs, og de burde udvide muligheden for at få pakker leveret om aftenen og indføre service med blot at anmelde pakke på posthuset (fx via t&t eller måske sms - vi ER trods alt ankommet til det 21 århundrede), så man selv kan hente den.
(Så skal man ikke vente 2 dage på at den blanket som pakkebudet udfylder når der i mit tilfælde ikke er nogen hjemme til at modtage pakken, skal sendes med post, fordi pakkebudet (i modsætning til postbudet) ikke har dørkoden til vores opgang, og derfor ikke kan smide anmeldelsen ind af brevsprækken - duh!)

I forhold til det sidste med blot at anmelde pakke på posthuset - er det iøvrigt ikke allerede en valgmulighed ? ...Jeg synes bare ikke jeg ser den i særligt mange e-butikker...

_________________
Min voksende samling :-)

"For the one fact about the future of which we can be certain, is that it will be utterly fantastic" - A.C. Clarke


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 13:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
MortenB skrev:
Slap dog lige lidt af :-)
PostDK giver ingen 100% garantier. Det kan de ikke. Til dagligt er der dag til dag levering af post men der er en 2-3 måske 4% af brevene der forsinkes og ikke kommer frem dagen efter. Det samme sker også med juleposten. Det kan simpelthen ikke undgås.


Nej måske ikke men til gengæld havde de masser af tid til at udbringe reklamer den 24 :devil:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 14:31 
Offline

Tilmeldt: lør nov 06, 2004 18:21
Indlæg: 319
Geografisk sted: R-Point
Tjo, men ser i, overalt på posthuse rundt om i landet var der hængt plakater op med en julemanden hvorpå manden sagde "hvis jeg ikke sender inden d.21 skal jeg selv bringe ud"

En garanti, er det ikke, men man måtte da håbe på de mente det de skriver, det gjorte de bare ikke! :evil:

og ja, jeg vil bare brokke mig over dem.


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 15:16 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
Citat:
De fleste herinde har vel oplevet een eller anden åndsvag ting fra Post Dk's side, men i betragtning af den mængde post, der flyttes fra den ene ende af Danmark til den anden (af normale mennesker som os selv iøvrigt) synes jeg de gør et ok arbejde.

Helt enig. Der er desværre en del usaglig kritik af PostDK. Mange glemmer også, at når de handler med udlandet så er det ikke kun PostDK der har kontakt med forsendelsen men mange andre postvæsener og i de fleste tilfælde er det de udlandske postvæsener der er nogle sløve bananer.

Citat:
Deres gebyr for toldbehandling er dog håbløs, og de burde udvide

Toldbehandlingen er helt klart det største kritikpunkt i forbindelse med PostDK. Gebyret er urealistisk højt, sagsbehandlingen er eftersigende meget langsommelig, det lader til at det er nærmest umuligt at komme igennem med klager. Derudover er lovligheden af gebyret tvivlsomt, da det i toldlovgivningen er forudsat, at firmaer og privatpersoner selv kan forestå toldbehandlingen.
PostDK mener at de har hjemmel i den internationale postkonvention men det der står i den er, at postvæsenet har lov til at tage gebyr for toldbehandlingen hos modtager, hvis dette er hjemlet i modtagerlandet.

Citat:
muligheden for at få pakker leveret om aftenen

Det har været forsøgt men afleveringsprocenten blev ikke væsentligt højere i forhold til dag-udbringningså det er generelt set droppet igen.

Citat:
og indføre service med blot at anmelde pakke på posthuset

Afsender kan vælge at pakken kun skal leveres til nærmeste posthus. Pakkens modtager får så kun en anmeldelse med posten.

Citat:
(fx via t&t eller måske sms - vi ER trods alt ankommet til det 21 århundrede), så man selv kan hente den.
(Så skal man ikke vente 2 dage på at den blanket som pakkebudet udfylder når der i mit tilfælde ikke er nogen hjemme til at modtage pakken, skal sendes med post, fordi pakkebudet (i modsætning til postbudet) ikke har dørkoden til vores opgang, og derfor ikke kan smide anmeldelsen ind af brevsprækken - duh!)


Sådan er det mange steder. Også her. Irriterende men det kan nok ikke være anderledes.

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 15:18 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
compactdisc skrev:
Tjo, men ser i, overalt på posthuse rundt om i landet var der hængt plakater op med en julemanden hvorpå manden sagde "hvis jeg ikke sender inden d.21 skal jeg selv bringe ud"

En garanti, er det ikke, men man måtte da håbe på de mente det de skriver, det gjorte de bare ikke! :evil:

Jo de mente det, men som jeg skrev kan der ikke gives nogen 100% garantier. Det er irriterende at det er sådan men det kan ikke være anderledes. Det de skriver til jul er ikke det mindste anderledes end den normale dag til dag levering PostDK "lover" men ikke garanterer.

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 16:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 26, 2004 13:05
Indlæg: 723
Geografisk sted: "Reservatet"
MortenB skrev:
Hvis der er ikke er ryddet sne og saltet/gruset er postbudet ikke forpligtet til at aflevere posten til dig. Hvis vejen af andre årsager er spærret kan og pakkeposten ikke kan køre hen til din bolig kan du hellere ikke forvente levering af pakker på bopælen.



Nej det ville sku da også være for meget forlangt at han skulle GÅ 20 m,som forøvrigt var fuldt farbar !!!!! Tænk engang hvis man skulle gøre noget x-traordinært i anledning af julen :twisted:

MortenB skrev:
Slap dog lige lidt af
PostDK giver ingen 100% garantier. Det kan de ikke. Til dagligt er der dag til dag levering af post men der er en 2-3 måske 4% af brevene der forsinkes og ikke kommer frem dagen efter. Det samme sker også med juleposten. Det kan simpelthen ikke undgås


Hvem fanden snakker om 100 % garanti ? - jeg gør ikke.Emnet er her som jeg tolker det at compactdisc var lovet en ydelse af Pest Danmark - gennem deres føromtalte uvederhæftige reklamer der ikke er til at undgå i jule måneden - som de ikke holder - så er han IMHO i sin gode ret til at svine dem til længere er den ikke !! 8)

Morbid Angel skrev:
Nej måske ikke men til gengæld havde de masser af tid til at udbringe reklamer den 24 :devil:


My point ecactly :evil: Natlamper og paddehatte :mrgreen:

_________________
Hvor FAN... i hele hule RØDGLØDENDE HELV...er vin-smiley`en :beerchug:Nåe der er du BilledeTak Evil Doctor & Buller Salgs Rating Skide Pålidlig


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 17:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Molle skrev:
Tænk engang hvis man skulle gøre noget x-traordinært i anledning af julen :twisted:


Som f.eks. at undlade at svine til, til højre og venstre, som et lille forurettet barn... ;)

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 17:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 26, 2004 13:05
Indlæg: 723
Geografisk sted: "Reservatet"
Chewie skrev:
Som f.eks. at undlade at svine til, til højre og venstre, som et lille forurettet barn...


Netop :P

Og komme med gennemtænkte og meget vedkommende indlæg :shakehead:

Det her er vist ved at udvikle sig sig til en :argue: tråd

_________________
Hvor FAN... i hele hule RØDGLØDENDE HELV...er vin-smiley`en :beerchug:Nåe der er du BilledeTak Evil Doctor & Buller Salgs Rating Skide Pålidlig


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn dec 26, 2004 18:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Molle skrev:
Og komme med gennemtænkte og meget vedkommende indlæg :shakehead:


Ja, det beklager jeg - specielt når du nu var så venlig at komme med et eksempel på et meget gennemtænkt og vedkommende indlæg tidligere i tråden... :o

Molle skrev:
Det her er vist ved at udvikle sig sig til en :argue: tråd


Næppe... Skrigende unger skal nogle gange bare ignoreres - så ikke mere herfra.

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
 Titel: !
Indlæg: søn dec 26, 2004 23:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Nu vil jeg da lige understrege at jeg arbejder for post danmark og er faktisk stolt af det.

Du skal da være glad for at du ikke skulle ud med 225 kg reklamer lillejuleaften. Du skulle måske prøve at komme på cyklen og se om du kan nå at dele alt det post ud før du begynder at brokke dig.

Det har været den travleste jul i mange mange år for Post DK. Vi gør vores bedste for at nå ud med det hele. Men nogengange, som i dit tilfælde kunne vi ikke komme afsted med det. Jeg kan ikke tale for det enkelte postbud, som ikke har haft den fornødne tid til at gå de 20 meter med pakken. Vi har en enormt streng tidsplan vi skal holde os til. Overarbejde er meget ilde set (selvom vi havde et overskud på flere milliarder i år). Mærkeligt nok!

At slide sig selv halvt ihjel og okse afsted på en cykel med alle de reklamer, hver dag og alle de julekort osv. Det er en hård sag og nogengange sker der bare nogen ting som det her. Det er uundgåeligt, men jeg føler mig ramt, når du siger hele PostDK er nogle nossefår eller hvad det var.

Vi gør vores bedste. Jeg ville blive glad, hvis du gad fortælle dit postbud det istedet for at svine os allesammen til.

Tak!

Håber du har fået dine dvd film :)

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
 Titel: Re: !
Indlæg: man dec 27, 2004 0:27 
Offline

Tilmeldt: søn apr 18, 2004 21:53
Indlæg: 221
Geografisk sted: Helsingør
RaGa_MuFFiN skrev:
Nu vil jeg da lige understrege at jeg arbejder for post danmark og er faktisk stolt af det.

Du skal da være glad for at du ikke skulle ud med 225 kg reklamer lillejuleaften. Du skulle måske prøve at komme på cyklen og se om du kan nå at dele alt det post ud før du begynder at brokke dig.

Det har været den travleste jul i mange mange år for Post DK. Vi gør vores bedste for at nå ud med det hele. Men nogengange, som i dit tilfælde kunne vi ikke komme afsted med det. Jeg kan ikke tale for det enkelte postbud, som ikke har haft den fornødne tid til at gå de 20 meter med pakken. Vi har en enormt streng tidsplan vi skal holde os til. Overarbejde er meget ilde set (selvom vi havde et overskud på flere milliarder i år). Mærkeligt nok!

At slide sig selv halvt ihjel og okse afsted på en cykel med alle de reklamer, hver dag og alle de julekort osv. Det er en hård sag og nogengange sker der bare nogen ting som det her. Det er uundgåeligt, men jeg føler mig ramt, når du siger hele PostDK er nogle nossefår eller hvad det var.

Vi gør vores bedste. Jeg ville blive glad, hvis du gad fortælle dit postbud det istedet for at svine os allesammen til.

Tak!

Håber du har fået dine dvd film :)


No hard feelings...

Det høre med til jobbet. Selvom man gør hvad man kan, vil der altid være klager. Tænk på de stakkels fodbolddommere som anullére mål foran 60.000 vrede tilskuere, selvom de gør deres job. :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 598 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team