DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre maj 10, 2024 20:40

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side Foregående 189 90 91 92 9398 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn nov 22, 2015 20:50 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Spencer skrev:
Alternativt kan du måske bestille nogle piller på et dansk website, til overpris. :)
En liter stærk kaffe skulle efter sigende indeholde hvad der svarer til 5 tabletter - altså 1000mg koffein.
Så det er ikke så meget kaffe du skal drikke, for at nå den dosis på 300mg, som producenten af pillerne kalder maksimum dosis. :D

Tak, jeg finder ud af det. :thumb:

Men 1000mg er FOR meget :shock: :mrgreen:


Top
   
Indlæg: fre jan 01, 2016 12:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Det skal koste kr. 19,- at sende et A-brev, fra i dag. :D

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... ag/5891540



Post Danmark er godt i færd med at ødelægge deres egen forretning. :loco:


Top
   
Indlæg: fre jan 01, 2016 16:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 06, 2009 21:13
Indlæg: 127
Geografisk sted: 8270
Spencer skrev:
Det skal koste kr. 19,- at sende et A-brev, fra i dag. :D

Post Danmark er godt i færd med at ødelægge deres egen forretning. :loco:


Ret smart at hæve prisen på et A-brev til 19,- kr.
Nu diskuterer man om det er rimeligt, og samtidig har Posten hævet næsten alle øvrige priser uden at skulle forsvare det.


Top
   
Indlæg: fre apr 01, 2016 21:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Jeg har i dag modtaget en pakke som Post Danmark har fortoldet for mig.

Jeg syntes at de bliver mere og mere kreative. Jeg modtog een pakke med et par sokker og bukser i.

Jeg har så modtaget 2 opkrævninger. 1 for sokkerne og 1 for bukserne. Så istedet for en opkrævning af et 160 kr. gebyr for en pakke har jeg modtaget 2 x 160 kr gebyr for en pakke.

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
Indlæg: fre apr 01, 2016 21:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
Shit! Det er sgu da toppen af arrogance...


Top
   
Indlæg: fre apr 01, 2016 22:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
pjonassen skrev:
Jeg har i dag modtaget en pakke som Post Danmark har fortoldet for mig.

Jeg syntes at de bliver mere og mere kreative. Jeg modtog een pakke med et par sokker og bukser i.

Jeg har så modtaget 2 opkrævninger. 1 for sokkerne og 1 for bukserne. Så istedet for en opkrævning af et 160 kr. gebyr for en pakke har jeg modtaget 2 x 160 kr gebyr for en pakke.


Argumentet er sikkert, at det er forskellige toldsatser.
Men den tror jeg ikke der går.

Hvis der er forskellige varer fra forskellige toldsatser, så mener jeg de skal "det mest dominerende vare" og bruge den toldsats (ved så ikke om det er bukserne, fordi de fylder mest, eller sokkerne fordi der er to) :-D
Er ret sikker på, at de ikke kan bonge dig 2x gebyr.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 8:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Så er det slut med A-breve.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/postaf ... -undervejs


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 8:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 1009
Geografisk sted: nørresundby
Fritte skrev:


R.I.P. postdanmark/postnord.
De har gravet deres egen grav længe. Dette må være sidste spadestik.

_________________
WarFly / Kurt Secher Andersen
Mine websites: DVDisney (http://www.juhu.dk/DVDisney) - alt om disneys DVD tegnefilm med dansk tale.


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 9:04 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 10:18
Indlæg: 188
Geografisk sted: Højby
fik brevet nu kan hente pakken på posthusett efter pakken var sendt retur fra en bestilling på cdon.
havde glemt bestilling da der var varer der ikke var på lager . bestiller altid med omdeling og troede faktisk at når man bestilte med dankort cdon så sendte de med omdeling. men det er en hel anden ting.

_________________
No plan Just bigger guns.


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 9:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
De kører med et underskud på mellem 100-150 millioner kroner. Uden indgreb ville det koste 50 kroner at sende et brev. :shock:


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 9:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
warfly skrev:
Fritte skrev:


R.I.P. postdanmark/postnord.
De har gravet deres egen grav længe. Dette må være sidste spadestik.


:)

http://nyheder.tv2.dk/2016-05-03-arne-n ... ikke-derud

Gad vide om man skulle bosætte sig et sted, hvor det tager postbudet 3-5 dage, at komme hen til postkassen, fra nærmeste hovedvej. :lol:

---

I øvrigt er det vel godt nyt til de grønne cykelbude, samt forskellige andre, der kan levere hurtigt.


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 9:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
warfly skrev:
Fritte skrev:


R.I.P. postdanmark/postnord.
De har gravet deres egen grav længe. Dette må være sidste spadestik.


Som der står i artiklen:

Citat:
En opgørelse fra Post Danmark viser, at en familie i snit sender mindre end fire A-breve om året. Det er 82 procent mindre, end da antallet af A-breve toppede i 1999.


Det er jo ikke bæredygtigt at opsamle og sende breve ud til alle afkroge af landet fra dag til dag for 8 kr hvis vi kun sender fire breve om året. Det siger sig selv. For 100 år siden kom der post flere gange om dagen 7 dage om ugen. Behovet er der ikke længere, derfor må dem der bruger det betale mere og få ringere service. Det er udbud og efterspørgsel. Simpel matematik.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 9:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Mikl skrev:
Det er jo ikke bæredygtigt at opsamle og sende breve ud til alle afkroge af landet fra dag til dag for 8 kr hvis vi kun sender fire breve om året. Det siger sig selv. For 100 år siden kom der post flere gange om dagen 7 dage om ugen. Behovet er der ikke længere, derfor må dem der bruger det betale mere og få ringere service. Det er udbud og efterspørgsel. Simpel matematik.

Bortset fra at statistikken behændigt undgår at nævne breve over 100g samt post fra udlandet. Omvendt bør man spørge sig selv, om man nogensinde ser et postbud med en meget lille brevmængde på cyklen eller knallerten? Nej, vel? Det handler om, at man vil ud af sin public service forpligtelse, og leve af at levere reklamer og pakker. På den måde kan man opnå samme elendige service som PostNord har i Sverige - men med det samme bragende overskud. Hvis du lige bruger et øjeblik på at tjekke fakta, så vil du se, at man har haft overskud på udbringning af post i Danmark siden 2012. Alligevel er priserne blever fordoblet, antallet af udbringningsdage skåret ned med 20% og servicen forringet helt utroligt. Så jeg tror simpelthen ikke på, at det ikke kan svare sig at dele breve ud. Man gider bare ikke, for det er nemmere at fyre x-antal bude, og så køre reklamer et par gange om ugen.

Problemet er bare, at PostNord har en forpligtelse i Danmark, da de er eneudbyder på brevpost. At vi så har en flok politikere, der aldrig har gået op i service af nogen art, bevirker jo så, at vi ender med verdens dyreste og dårligste postvæsen. Tak for lort, PostNord. :danmark: :sverige:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 9:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Fritte skrev:
De kører med et underskud på mellem 100-150 millioner kroner. Uden indgreb ville det koste 50 kroner at sende et brev. :shock:

Øhh...hvor læser du det henne? I 2014 omsatte man for 8 milliarder og havde et overskud på 55 millioner på posten i DK. Siden da er portoen næsten fordoblet, og jeg nægter at tro på, at mængden af post er halveret. Til gengæld er PostNords overskud sikkert fordoblet. :D

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs maj 03, 2016 9:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Montag451 skrev:
Fritte skrev:
De kører med et underskud på mellem 100-150 millioner kroner. Uden indgreb ville det koste 50 kroner at sende et brev. :shock:

Øhh...hvor læser du det henne?


http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... er/6065877

Citat:
Post Danmark har de seneste tre år haft årlige underskud mellem 100 og 150 millioner kroner.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side Foregående 189 90 91 92 9398 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team