DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 19:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre maj 10, 2013 18:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Hvis vi endelig SKAL brokke os over nogen, så vil jeg mene at de 2400 vi betaler i licens om året, er det rene tyveri, da det IKKE er et VALG, men noget vi er tvunget til.....

Sjovt folk ikke brokke sig over at DR bruger vores licenspenge på så latterlige og dårlige programmer som f.eks Kontant :D


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 18:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Capperdude skrev:
Jeg har ikke nogen smertegrænse for hvor dyrt det MÅ være.. Post dk kan vel kræve 1000 kr for det?

Der er ingen der er TVUNGET til at bruge post dk til pakker.. Det er et VALG man tager.. (i know i know, monopol og hvad har vi.. Men så bryd da det monopol og lav jeres eget post firma)..

Hvis man ikke vil finde sit i det, så køber man da bare tingene herhjemme eller indenfor EU..

Eller sørger for anden leveringsmetode.. Og er det ikke muligt må man jo betale hvad det koster..

Post dk leverer en service, og den koster x antal kr.. Det kan man benytte sig af, eller lade være :)

På det område er jeg meget liberal og går ind for det fri marked.. Sælger/udbyder fastsætter prisen, og køber kan vælge om han vil købe grisen, meget længere er den vist ikke :)

For så vidt er det ikke ulovligt af Post Danmark, at kræve kr. 1000,- i gebyr, men der opstår et problem, hvis en ny konkurrent forsøger at mase sig ind på markedet og dykke den pris.
For Post Danmark kan bare dykke deres pris i en periode, fordi de er så store.
Så dør konkurrentens virksomhed, og igen kan Post Danmark sætte deres urimelige gebyr.

Det vi diskuterer er, at prisen er for høj.
Staten tjener på det ekstra høje gebyr samtidig, da der er moms af gebyret.
Så det er ikke alene tolden, de tjener på.

Dernæst er der hemmeligholdelsen af gebyrets størrelse, af 'konkurrencemæssige årsager'. :lol:
Her er Post Danmark åbenbart nervøse for, at nogen skal gøre det billigere?
Virkelig?
Kan det virkelig gøres billigere? ;)


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 19:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Det ville da kun være super hvis der kom flere konkurrenter til :)

Indtil da må folk jo bare vælge post dk fra, hvis de finder priserne urimelige..

Problemet er jo at folk bruger Post dk, og så brokker sig. I stedet for at vælge dem fra.. (og så må man jo lade være at købe udenfor EU hvis det er).

Mit problem er ikke at folk brokker sig.. Mit problem er at folk BÅDE bruger post dk, men samtidig brokker sig.. Så må man jo vælge..

Jeg er på ingen måde ude på at forsvare post dk, men derimod alle som bliver udsat for hovedløs kritik, uden handling bag..

:beerchug:


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 19:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Capperdude skrev:
så må man jo lade være at købe udenfor EU hvis det er

Det argument har jeg hørt fra en politiker også, der oven i købet mente, at hvis varerne ikke fandtes indenfor EU, så ville behovet for dem gøre, at virksomheder ville opstå, ud af det blå. :roll:
Men det er en politikers naivitet, som ikke bunder i realisme.
Det, der reelt kommer til at ske er, at hvis man finder varerne for dyre, incl. gebyrer, told m.m., så undlader man helt at købe dem.
Godt for betalingsbalancen, når folk ikke køber så meget fra udlandet - så den politiske vilje, til at se på 'problemet', er nok ikke så stor.


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 19:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Spencer skrev:
Capperdude skrev:
så må man jo lade være at købe udenfor EU hvis det er

Det argument har jeg hørt fra en politiker også, der oven i købet mente, at hvis varerne ikke fandtes indenfor EU, så ville behovet for dem gøre, at virksomheder ville opstå, ud af det blå. :roll:
Men det er en politikers naivitet, som ikke bunder i realisme.
Det, der reelt kommer til at ske er, at hvis man finder varerne for dyre, incl. gebyrer, told m.m., så undlader man helt at købe dem.
Godt for betalingsbalancen, når folk ikke køber så meget fra udlandet - så den politiske vilje, til at se på 'problemet', er nok ikke så stor.


Folk kan jo også bare betale gebyret :)

Jeg siger bare at man må vælge.. At købe en serivce, vel vidende hvad det koster, for så bagefter at brokke sig over prisen, er bare dumt..

Jeg har ikke, og vil ikke, tage stilling til om gebyret er fair, for det er ikke op til mig at bedømme, når det ikke er mig der udbyder servicen :)


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 19:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Det skal lige siges at jeg har fået 2 pakker hjem fra USA indenfor den sidste måned, og jeg er ikke blevet opkrævet noget gebyr af post dk :D


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 19:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Capperdude skrev:
Det skal lige siges at jeg har fået 2 pakker hjem fra USA indenfor den sidste måned, og jeg er ikke blevet opkrævet noget gebyr af post dk :D

Når du nu er så varm fortaler for gebyret, så har du vel kontaktet Post.dk, så du kan betale dit gebyr ligesom alle andre? Eller så langt vil du måske ikke strække dig, for at være en Rasmus-Modsat i denne sag?

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Konigsberg skrev:
Capperdude skrev:
Det skal lige siges at jeg har fået 2 pakker hjem fra USA indenfor den sidste måned, og jeg er ikke blevet opkrævet noget gebyr af post dk :D

Når du nu er så varm fortaler for gebyret, så har du vel kontaktet Post.dk, så du kan betale dit gebyr ligesom alle andre? Eller så langt vil du måske ikke strække dig, for at være en Rasmus-Modsat i denne sag?


Jeg tror at du med vilje læser 50% af hvad jeg skriver, og udelader resten, så du har noget at brokke dig over..

Jeg har da på intet tidspunkt skrevet jeg ELSKER gebyret.. Jeg har derimod skrevet, at når man ved det er der, så skal man jo ikke bruge servicen, og så brokke/tude bagefter..

Jeg var så åbenbart heldig at der ikke kom det gebyr på :loco:


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 19:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
Det er da VIRKELIG patetisk og ynkeligt, at debat niveauet STADIG er så UFATTELIG lavt, at man, hvis man har en anden holdning end flertallet, enten er troll eller rasmus modsat..

Er det virkelig jeres bedste skyts? :clap: så ved man da at folk har tabt småkagerne..

Meget dansk tankegang....


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 22:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Lækker tråd!

Billede


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 22:18 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Konigsberg skrev:
Når du nu er så varm fortaler for gebyret, så har du vel kontaktet Post.dk, så du kan betale dit gebyr ligesom alle andre? Eller så langt vil du måske ikke strække dig, for at være en Rasmus-Modsat i denne sag?

nu taler i jo lotto og det er jo for nogle folks vedkommende ren held hvis de slipper og andre er det et system og de kender mere og mindre hvilken nr der trækkes oftest her :)

Jeg mener udover det at det må være på tide at skrue tråden tilbage til postbude og vikarer som er for dovne og ingen checker op på deres arbejde, istedet for alt det unødvendige overdrevne toldsnak nu.

Måske skal vi få indført barkoder på vores døre, som vagter har når de går deres runde. så må PostDK som jo næsten har monopol på pakkeudbringning jo scanne koden som bevis på de var ved døren :clap: så er vi næsten sikret besøg hver gang.


Top
   
Indlæg: fre maj 10, 2013 22:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
pendec skrev:
Konigsberg skrev:
Når du nu er så varm fortaler for gebyret, så har du vel kontaktet Post.dk, så du kan betale dit gebyr ligesom alle andre? Eller så langt vil du måske ikke strække dig, for at være en Rasmus-Modsat i denne sag?

nu taler i jo lotto og det er jo for nogle folks vedkommende ren held hvis de slipper og andre er det et system og de kender mere og mindre hvilken nr der trækkes oftest her :)

Jeg mener udover det at det må være på tide at skrue tråden tilbage til postbude og vikarer som er for dovne og ingen checker op på deres arbejde, istedet for alt det unødvendige overdrevne toldsnak nu.

Måske skal vi få indført barkoder på vores døre, som vagter har når de går deres runde. så må PostDK som jo næsten har monopol på pakkeudbringning jo scanne koden som bevis på de var ved døren :clap: så er vi næsten sikret besøg hver gang.


Din idé med barcodes ved dørene, er egentlig ikke helt dum :) men hvis vi nu bare antager at der er et komplot og post dk bare gerne vil have dårlig omtale og sure kunder, så kunne jeg forestille mig de relativt hurtigt ville få lavet et system som gjorde de bare kunne scanne alle barcodes med en computer af en art, og så lade være at tage pakkerne med og ringe på døren :mrgreen:

Det skulle ikke undre mig at pakkeposten nogle dage bare helt bliver hjemme, og postbilerne så slet ikke har været afsted :lol: Sådan lyder det ihvertfald på nogen her i tråden..


Top
   
Indlæg: lør maj 11, 2013 9:45 
Offline

Tilmeldt: søn aug 02, 2009 17:25
Indlæg: 226
Capperdude skrev:
Din idé med barcodes ved dørene, er egentlig ikke helt dum :) men hvis vi nu bare antager at der er et komplot og post dk bare gerne vil have dårlig omtale og sure kunder, så kunne jeg forestille mig de relativt hurtigt ville få lavet et system som gjorde de bare kunne scanne alle barcodes med en computer af en art, og så lade være at tage pakkerne med og ringe på døren :mrgreen:

jeg tror ikke du ser hvor problemet er. Det er ikke selve PostDK og deres regler, det er medarbejdere som er sløve eller bare har jobbet og ruten en kort periode og bare ikke gider løbe op på 4. sal hele tiden eller dem som ikke har tid.
barkoden vil løse det, så PostDK kan sikre sin udbringning ikke at vi kan mistænke firmaet for et komplot.

Det er derfor vagter bruger dem, firmaet bruger dem som dokumentation. og det smarte for at sikre det, ville være at man så kunne være ansvarlig selv for at rotere de mærkater så de ikke kunne kopieres enkelt og lagres i en 2000siders mappe som vikarene bringer med sig (lille joke).

Ide'n er jo et alternativ , når de alligevel skal løfte scanneren og læse barkoden på pakken og få en underskrift, så hvorfor ikke udvide den windows6.5 app de har, så de også læser en kode på en dør?? det ville være suverænt (for os).


Top
   
Indlæg: lør maj 11, 2013 10:17 
Offline

Tilmeldt: søn maj 05, 2013 18:08
Indlæg: 19
Capperdude skrev:
Hvis vi endelig SKAL brokke os over nogen, så vil jeg mene at de 2400 vi betaler i licens om året, er det rene tyveri, da det IKKE er et VALG, men noget vi er tvunget til.....

Sjovt folk ikke brokke sig over at DR bruger vores licenspenge på så latterlige og dårlige programmer som f.eks Kontant :D


https://www.dr.dk/DR/Licens/DR.Licens.F ... cribe.aspx

Det har aldrig været svært at afmelde medielicensen.


Top
   
Indlæg: lør maj 11, 2013 12:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør okt 02, 2010 21:17
Indlæg: 382
nano skrev:
Capperdude skrev:
Hvis vi endelig SKAL brokke os over nogen, så vil jeg mene at de 2400 vi betaler i licens om året, er det rene tyveri, da det IKKE er et VALG, men noget vi er tvunget til.....

Sjovt folk ikke brokke sig over at DR bruger vores licenspenge på så latterlige og dårlige programmer som f.eks Kontant :D


https://www.dr.dk/DR/Licens/DR.Licens.F ... cribe.aspx

Det har aldrig været svært at afmelde medielicensen.


Det kræver mere arbejde, end det gør at fravælge post dk.

Ved et fravalg af post dk (vi snakker jo gebyr for told, ved pakker sendt udenfor EU), skal du intet gøre.. Bare lade være at bruge dem..

Ved et fravalg af licensen, skal du gøre noget aktivt, medmindre du vil betale penge..

I øvrigt er post dk's told gebyr, ikke nær så retarderet som det gebyr på 2400 der kaldes licens.. og licens er endda en udgift du er underlagt så snart du fylder 18, medmindre du som skrevet, gør noget aktivt for at melde dig ud..


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 85 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team