DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 20:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side Foregående 187 88 89 90 9198 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs mar 24, 2015 18:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
MaXer skrev:
Konigsberg skrev:
De fleste netbutikker beder dig godkende deres betingelser, hvor du accepterer, at butikken ikke bærer skylden eller ansvar for tabte, mistede eller ødelagte pakker

Jeg mener heller ikke butikken skal hæfte hvis nogen hos postdanmark har lange fingre. Der skal postdanmark netop hæfte.

Jeg argumenterer for, at der må være en grænse for ansvaret et sted. Når der er bevis for at pakken er postdanmark i hænde, f.eks. ved sedlen i postkassen, så burde ansvaret derefter være hos postdanmark, og det burde derved også derefter være dem der hæfter hvis de mister den.

Jeg siger dig heller ikke imod. :beerchug: Jeg synes også det er gak-gak. :loco:

I øvrigt er det en kamp, at få posten til at tage ansvar med erhvervspost. De har for nyligt smidt en pakke af mine bøger væk, som jeg havde sendt til et skolebibliotek. Det er nemmere at få en politiker til at indrømme en fejl, at få Røde fra Matador til at stemme Konservativt og at få Prins Henrik til at ligne et mandfolk end det er at tvinge en erstatning ud af posten. Men med en palette af sure opkald, endnu mere sure mails og mange sure formularer lykkedes det efter 65 dage at få erstatning på en check.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: tirs mar 24, 2015 20:51 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2010 23:22
Indlæg: 1012
Konigsberg skrev:
Jeg siger dig heller ikke imod. :beerchug: Jeg synes også det er gak-gak. :loco:

Fuldstændig. :beerchug:

Konigsberg skrev:
I øvrigt er det en kamp, at få posten til at tage ansvar med erhvervspost. De har for nyligt smidt en pakke af mine bøger væk, som jeg havde sendt til et skolebibliotek. Det er nemmere at få en politiker til at indrømme en fejl, at få Røde fra Matador til at stemme Konservativt og at få Prins Henrik til at ligne et mandfolk end det er at tvinge en erstatning ud af posten. Men med en palette af sure opkald, endnu mere sure mails og mange sure formularer lykkedes det efter 65 dage at få erstatning på en check.


Jeg har også haft mine kampe, som privatperson, med dem. En enkelt gang er det faktisk gået hurtigt og godt, nok fordi jeg var smart at tage billeder af den ødelagte emballage, som jeg også gemte. Men ellers er det ikke succes-oplevelser jeg har haft flest af med dem.

Det er også sjovt at erhverv har bedre vilkår her, når de ellers generelt har dårligere vilkår ved netkøb. Som f.eks. ingen 14-dages returret. Hvorfor stiller postdanmark en privateperson dårligere? Et bud kunne være for mange klager fra kunder der forsøger at misbruge reglerne, eller bare klager for at klage. Den side kender jeg desværre også en del til.


Top
   
Indlæg: tirs mar 24, 2015 22:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons mar 17, 2004 23:21
Indlæg: 2564
Nu er det mange (mange) år siden jeg har haft den slags jura; men der er et eller andet helt grundlæggende forkert i at PestDanmark kan fralægge sig ansvaret for forsendelser, som beviseligt var i deres varetægt da de forsvandt...

Hvis ikke det var fordi jeg selvfølgelig troede på mine med-DAHF'er når de skriver det, så ville jeg tro det var noget i prøvede at bilde mig ind... Er der virkelig aldrig nogen som har forsøgt at få den prøvet i byretten?!?

_________________
You can turn your back on a person - but never turn your back on a drug


Top
   
Indlæg: tirs jul 07, 2015 23:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2010 19:18
Indlæg: 352
Geografisk sted: Aalborg
Jeg var da nær faldet på r*ven i dag. Min pakkepost kom med 2 pakker, hvor af de ene var fra CDON. Har de ændret praksis igen?

_________________
http://c.mymovies.dk/pjonassen

LG 60PM970T
Marantz AV8802a + mm7055
Marantz UD7007


Top
   
Indlæg: man jul 27, 2015 12:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
pjonassen skrev:
Jeg var da nær faldet på r*ven i dag. Min pakkepost kom med 2 pakker, hvor af de ene var fra CDON. Har de ændret praksis igen?

Hvad var der i pakken? Tror det er kotume at "mindre varer" som f.eks. film og games sendes som brevpost, men større varer med højere værdi som f.eks. notebooks og mobiltelefoner sendes som pakkepost

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2015 10:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Et A-brev går fra 10 kr. til 19 kr. i det nye år :shock: :shock:


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2015 11:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Fritte skrev:
Et A-brev går fra 10 kr. til 19 kr. i det nye år :shock: :shock:


Det er der vel ikke noget at sige til, når ingen sender breve længere. Men surt hvis man sender mange breve, selvfølgelig. Os andre der sender 3 breve om året, overlever nok.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2015 11:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Så man skal bare læse nyheden og trække på skuldrene? Selvfølgelig er der noget at sige til det. Der er mange der handler Blu-ray skiver i salgsforummet.


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2015 11:34 
Offline

Tilmeldt: fre jan 21, 2005 12:46
Indlæg: 1023
Det er vel a brevet ind til 50 gram der stiger. Hvad stigningen for at sende en film er, fremgår ikke.

Eller hvad?!


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2015 11:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Fritte skrev:
Så man skal bare læse nyheden og trække på skuldrene? Selvfølgelig er der noget at sige til det. Der er mange der handler Blu-ray skiver i salgsforummet.


Det er da irriterende, men man kan da ikke rigtig bebrejde Post DK at de sætter priserne op. De er forpligtede til at levere breve til ethvert hjørne af landet. Det er dyrt, og hvis der er færre til at betale gildet, må priserne nødvendigvis stige.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2015 15:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Kaizer skrev:
Det er vel a brevet ind til 50 gram der stiger. Hvad stigningen for at sende en film er, fremgår ikke.

Eller hvad?!

Hvis pakken vejer under 100 gram koster den stadig 19 kroner. Man afskaffer i princippet 50 grams grænsen, så nederste grænse nu bliver 100 gram. Et brev til Europa, der før kostede vanvittige 14.50, koster fra 1/1 2016 intet mindre end 25 kroner.

Så det har nok ikke så meget med udgiften til posten at gøre. Man prøver, ligesom med gebyrerne, bare at afholde folk fra at bruge postvæsenet til noget som helst.

Sælg nu det lortefirma til en privat virksomhed, der forstår at kundeservice ikke handler om at servicere kunderne med høje priser.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2015 16:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Konigsberg skrev:
Et brev til Europa, der før kostede vanvittige 14.50, koster fra 1/1 2016 intet mindre end 25 kroner.

Så det har nok ikke så meget med udgiften til posten at gøre. Man prøver, ligesom med gebyrerne, bare at afholde folk fra at bruge postvæsenet til noget som helst.


Det ræsonnement forstår jeg ikke. Hvorfor er det at post til Europa stiger ikke relateret til at omkostningerne er større per brev? Der bliver vel også sendt færre breve til Europa? Og hvordan er det i postvæsenets interesse, ikke at blive brugt?

Citat:
Sælg nu det lortefirma til en privat virksomhed, der forstår at kundeservice ikke handler om at servicere kunderne med høje priser.


Jeg kan ikke se at det skulle blive billigere fordi det blev privatiseret. Post Danmark er jo stadig forpligtet til at levere post dagligt til Lars Tyndskids marker, uanset at postmanden kun har et enkelt brev i tasken.

For mig er det helt enkel matematik, at det nødvendigvis må blive dyrere at sende post, hvis færre gør det.

Det er altid nemt at gøre Post Danmark til prügel knabe. Du konkluderer hvad du mener motiverne bag prisstigningen er, men de synes ikke at være bygget op af andet end vrede imod prisstigningerne.

I denne rapport (side 8 ) kan du se hvor meget brevmængden er faldet ml. 2000 og 2011:
https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/ ... 02013.ashx

Som du kan se falder postmængden i Danmark også væsentligt mere end i andre lande. Hvad der er sket de sidste 4 år er sikkert ikke noget kønt syn, set med Post DK's briller.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2015 17:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Postvæsnet begyndte at blive dårligt så snart det begyndte at skulle give overskud.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons sep 30, 2015 20:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
SLET!

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: fre okt 02, 2015 14:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
http://nordjyske.dk/nyheder/coolshop-udfordrer-post-danmark/e1881b05-0638-43cc-835a-29c27974b80b/1/1560

Den nordjyske succes-historie, Coolshop, tager kampen op med Post DK (Dinosaurer i Krise)

8)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1461 indlæg ]  Gå til side Foregående 187 88 89 90 9198 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team