DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 11, 2024 0:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: man mar 28, 2005 17:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 04, 2003 16:40
Indlæg: 1645
Geografisk sted: Århus
GSKairo skrev:
Det gule "11" er ikke sat på helt lige :? Jeg tror det er mest det han hentyder til for det ser sku rigtigt åndsvagt ud.


Mon ikke det er et klistermærke? :thumb:

_________________
Billede Billede Billede Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: man mar 28, 2005 17:41 
Offline

Tilmeldt: ons jul 25, 2001 1:01
Indlæg: 8507
Geografisk sted: København
dynamitedavo skrev:
GSKairo skrev:
Det gule "11" er ikke sat på helt lige :? Jeg tror det er mest det han hentyder til for det ser sku rigtigt åndsvagt ud.


Mon ikke det er et klistermærke? :thumb:


Det er jeg også ret sikker på det er - andet KAN det simpelt hen ikke være :)!.. men stadig er det da lidt klyttet ;).. vi er jo trods alt feinschmeckere 8)

_________________
SØREN LANGELUND >>>
http://soeren.langelund.com | Criticker-profil | Comoyo-artikler | CinemaZone-anmeldelser og artikler | YouTube-profil


Top
   
 Titel:
Indlæg: man mar 28, 2005 20:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Generelt synes jeg danske covers ofte er temmeligt grimme og discount-agtige. Især når det er danske udgivelser af lækre amerikanske special editions. For eksempel er pap-coveret til de danske LOTR:EE udgivelser meget kedelige og pap-agtige i forhold til de amerikanske (for slet ikke at komme ind på prisen). Nå men her er et par visuelle eksempler på grimme covers:

Billede

Billede

For satan hvor er det grimt! Ikke 199 værd og slet ikke når man kan spare 50 kr eller mere ved at købe de amerikanske versioner (nu er det amerikanske cover til Groundhog day desværre lige så grimt, dog).

/Mikkel[/img]


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs jun 28, 2005 15:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Det minder meget om Real Genius-coveret...

Det ville da være lidt bedre, hvis de kunne have brugt det originale cover:

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 01, 2005 16:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Nogle flere eksempler på DVD-covers, der kunne have været en del bedre, hvis de havde brugt den originale plakat:

Hostage

Original plakat:

Billede

DVD-covers:

Billede
Billede
Billede

Jersey Girl

Original plakat:

Billede

DVD-covers:

Billede
Billede
Billede
Billede

The Poseidon Adventure

Original plakat:

Billede

DVD-covers:

Billede
Billede
Billede

Ladyhawke

Original plakat:

Billede

DVD-covers:

Billede
Billede
Billede
Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 01, 2005 17:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
@ njhansen - jeg syntes nu ikke de er direkte grimme de covers der.. men vil godt lige spørge hvorfor du syntes film covers skal ligne plakaten ? det har da aldrig været meningen (skullle da lige være edward saksehånd), ihf ikke på mine film. Det er vel kotume at filmplakater er lidt vildere en dvdcovers ? :)

den jersey girl der stinker godt nok...


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 01, 2005 17:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
JanK skrev:
@ njhansen - jeg syntes nu ikke de er direkte grimme de covers der.. men vil godt lige spørge hvorfor du syntes film covers skal ligne plakaten ? det har da aldrig været meningen (skullle da lige være edward saksehånd), ihf ikke på mine film. Det er vel kotume at filmplakater er lidt vildere en dvdcovers ? :)

den jersey girl der stinker godt nok...


Jeg kan bare godt lide, at filmplakater/DVD-covers er simpelt opbyggede, som f. eks. Jersey Girl og Hostage-plakaterne er, og at de er charmerende som Ladyhawke og The Poseidon Adventure-plakaterne er.

Når der kommer for mange svævende hoveder og DVD-covers bliver for rodede, som f. eks. til det til Jersey Girl med Kevin Smith i hjørnet (som han i øvrigt også har brokket sig højlydt over i USA), så står jeg af.

Jeg kan ikke helt forstå, at de skal prøve på at genopfinde den dybe tallerken til et DVD-cover, når der er en flot og stilfuld filmplakat.

Et eksempel kunne være filmplakaten til Ocean's Eleven, hvor den originale filmplakat var

Billede

og DVD-coveret blev til

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 01, 2005 17:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 21, 2002 2:01
Indlæg: 2157
Geografisk sted: Brande
Hostage coveret med den gule skrift er da ihvertfald alt for grim. Den gang jeg så coveret ved dvdsoons dorside, troede jeg det var en eller anden b-film fra 70'erne der hed det samme, som var genudgivet i kølvandet på Bruce Willis filmen.

Den nye film Crash har også en rigtig fed plakat:
Billede

og det er bestemt også en film jeg skal have på DVD, men tror nu godt jeg kan vente til de laver en udgave med plakaten på coveret. Blev ihvertfald noget skuffet da jeg så den her:
Billede

_________________
www.moviescreenshot.com - it's all fun and games until someone loses an eye


Top
   
 Titel:
Indlæg: man aug 01, 2005 17:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
De to første hostage covers ligner noget Steven Segal bæ.

Ang Jersey Girl så er KS vist ikke helt tilfreds med det amerikanske (den hvor han titter frem i øverste venstre hjørne), men det var noget selskabet bestemte.

Det er jo også tydeliget at der er forskel på hvem coversne henvender sig til. Den danske og den ovenover spiller jo tydeligt op til tøserne som en romantisk film.
Hvor den amerikanske prøver at få fat i alle college indie-film elskerne, ved at putte ks i hjørnet. American Pie elskerne med Biggs, de komik elskende med Carlin, og tøserne med Affleck og Tyler.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs aug 02, 2005 11:22 
Offline

Tilmeldt: søn okt 05, 2003 12:58
Indlæg: 39
Geografisk sted: KBH
Er først begyndt at læse på dette indlæg nu, men vil gerne kommenterer på denne.

KingHans skrev:
JacobMAndersen skrev:
Endnu et On-Air cover, synes generelt de er MEGET grimme. Men dette tager guldmedaljen! :?

Billede

synes da nu engang det er et meget fedt cover det der... men smag og behag... :)


Ved ikke om der er nævnt før, men rent faktisk er det ikke on-air der skal have pisken, da dette er original plakaten.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs aug 02, 2005 22:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
MR.A skrev:
Er først begyndt at læse på dette indlæg nu, men vil gerne kommenterer på denne.

KingHans skrev:
JacobMAndersen skrev:
Endnu et On-Air cover, synes generelt de er MEGET grimme. Men dette tager guldmedaljen! :?

Billede

synes da nu engang det er et meget fedt cover det der... men smag og behag... :)


Ved ikke om der er nævnt før, men rent faktisk er det ikke on-air der skal have pisken, da dette er original plakaten.


^ Mon ikke der hentydes til de grimme tekst-stykker der er plasteret over alt + On Air logo og web-adresse, etc... ?

/DP

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs aug 02, 2005 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 15, 2004 16:27
Indlæg: 4032
@njhansen den koreanske udgave af hostage bruger faktisk den orginale plakat på dvd covret + så har den DTS track :thumb:

_________________
There's 50 ways to f**k up a crime scene, if you can spot 20 of them you are a genius

DVD samlingen 100% opdateret http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... D%20keeper


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons aug 03, 2005 8:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 04, 2003 16:40
Indlæg: 1645
Geografisk sted: Århus
njhansen skrev:
Et eksempel kunne være filmplakaten til Ocean's Eleven, hvor den originale filmplakat var

Billede

og DVD-coveret blev til

Billede


Måske det også har noget at gøre med at et DVD cover med George Clooney , Brad Pitt og diverse andres stjerner vækker lidt mere opmærksomhed end en grafisk stilfuld forside? Det handler jo udelukkende om at sælge film...

_________________
Billede Billede Billede Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 06, 2005 12:05 
Billede

Billede
Det ville være interessant at skrive opgave om disse to dvd-covers. Jeg ser så mange aspekter i det. Det amerikanske cover ligner stilmæssigt typiske 70'er posters (filmen forgår i 70'erne), mens det danske cover forsøger at ligne slut-90'er eller 2000-tals teenagefilm. De to covers appellerer til vidt forskellige målgrupper - det amerikanske helt klart til mere voksne købere. Bemærk også, at hvor det amerikanske cover næsten umærkeligt nævner 4 skuespillere, har det danske cover valgt kun at fremhæve de to yngste. Kathleen Turner og James Woods (som ifølge Maltin er filmens to bedste!) er røget væk...

At det danske cover er overplastret med tekst, er ikke kønt, men det værste er, at det giver sig ud for at være noget det ikke er. Men det sælger nok bedre...


Top
   
 Titel:
Indlæg: søn okt 09, 2005 13:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
slet

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team