DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 6:39

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: man maj 21, 2001 21:56 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
"LIFE IS LIKE A BOX OF CHOCOLATES - YOU NEVER KNOW WHAT YOU'RE GONNA GET." (citat: Tom Hanks i Forrest Gump)

"Forrest Gump SE (2-disc)" (R1) - udk. 29. august.

- new widescreen anamorphic transfer
- Dolby Digital 5.1 Sound
- recently recorded audio commentary (with director Robert Zemeckis, producer Steve Starkey and production designer Rick Carter).
- Several featurettes including the original 1994 making-of special "Through the Eyes of Forrest Gump", "The Magic of Makeup" makeup design documentary, "Through the Ears of Forrest Gump" sound creation documentary, "Building the World of Gump" set design documentary, and "Seeing Is Believing: The Visual Effects of Forrest Gump. A few other features round out the disc.
- a photo gallery
- screen tests
- and the memorable original theatrical trailer.
(kilde dvdreview.com)



[This message has been edited by simpson (edited 21-05-2001).]


Top
   
Indlæg: man maj 21, 2001 22:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
Det er en af de film som jeg ihvertfald ser frem til, men vel egentlig også på tide at det sker.

Det kan dog godt få mit blod i kog at den ikke indeholder dts Billede

Morten


Top
   
Indlæg: man maj 21, 2001 22:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Slet ikke så dårligt!

Jeg har selv dokumentaren "Through The Eyes Of Forrest Gump" på min gamle VCD (3-dics), og det er rigtig godt.

Det bliver en til samlingen.

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: man maj 21, 2001 22:29 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by skovboe:
Det kan dog godt få mit blod i kog at den ikke indeholder dts Billede </font><HR></BLOCKQUOTE>

Hvorfor er folk i det her forum desperate efter dts-spor? Forskellen på dts og Dolby Digital er jo så lille, at det er de færreste der rent faktisk kan høre forskel.

Måske man skulle prøve en "blind testing" hvor man afspiller en film i båd dts og Dolby Digital???

Men til dels vil jeg da godt give jer ret. For dts er vel på sin vis også et kvalitetsstempel.


Top
   
Indlæg: man maj 21, 2001 23:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Hej Simpson!

Har du hørt DTS i action?


Top
   
Indlæg: man maj 21, 2001 23:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Og det fede ved det hele er, at den faktisk kommer den 28. august og ikke den 29. Billede


---------------
Kim Kristensen
www.dvdzonen.dk


Top
   
Indlæg: tirs maj 22, 2001 11:07 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Chewie:
Hej Simpson! Har du hørt DTS i action? </font><HR></BLOCKQUOTE>

Ja, jeg har fx. set Gladiator i DTS på et fedt yamaha anlæg m. 2 surround højtalere, 2 forhøjtelse, 1 center samt 1 virkelig god JBL subwoofer. Det lød for vildt fedt. Især åbningsscenen med krigen. Jeg har også set "T2" U.E. m. DTS. Men der gik der et eller andet galt med vores anlæg, som gjorde at der kom et hak, hver gang den "proppede" de der xtra scener ind i filmen, som gør at man så director's cut udgaven m. alternativ slutning (som i øvrigt var en rigtig lam slutning). Så T2 har jeg ikke positive oplysninger med. Og dog, i de vilde action scener - især omkring fabrik-scenen i slutning. JO der er det for vildt et klart, rent og eksposivt lydbillede med masser af udnyttelse i .1-kanalen (subwooferen).

Jeg tror bare ikke, at jeg kunne høre den vilde forskel hvis jeg havde sat den til DD 5.1. Men det betyder jo ikke, at I ikke kan høre forskel. Og på den anden side, så har jeg nok ikke udnersøgt det ordentligt eftersom jeg ikke selv har chekket om jeg egentlig kan høre forskel. Hver gang en dvd indeholder DTS spor har jeg taget det som en selvfølge at det var det man skulle vælge. Så jeg har nok ikke rigtig noget at sammenligne med. Jeg synes bare at have læst mange amerikanske anmeldelser, hvor anmelderen siger, at de reelt set ikke kan høre forskel.

Anyway, min point er jo bare at DD 5.1 ikke er så dårligt, som det nogen gange kunne lyde som om i synes det er Billede

[This message has been edited by simpson (edited 22-05-2001).]


Top
   
Indlæg: tirs maj 22, 2001 11:35 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by KimK:
Og det fede ved det hele er, at den faktisk kommer den 28. august og ikke den 29. Billede </font><HR></BLOCKQUOTE>

UPS. My fault. Jeg kom til at skrive forkert. SORRY! Selvfølgelig er det d. 28. august og ikke den. 29.

[This message has been edited by simpson (edited 22-05-2001).]


Top
   
Indlæg: tirs maj 22, 2001 13:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hmm... så vidt jeg husker er det FOX som står for filmen. Jeg ved det ikke, men hvis man sammenligner region 1 og 2 versioner af deres film, så er der vel mange som stemmer overens. Jeg krydser fingre!


Senest rettet af Fritte tirs jan 31, 2017 10:38, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs maj 22, 2001 13:46 
Offline

Tilmeldt: tors maj 17, 2001 1:01
Indlæg: 1556
Geografisk sted: Odense
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Nalle:
Jeg vil bare lige informere om at på ShopEasy's hjemmeside, står der at Forest Gump kommer i R2 5. august. </font><HR></BLOCKQUOTE>

Der står godt nok d. 5 september, men okay... Billede

Det er dog alligevel interessant at de kommer med en uges mellemrum. Så mon ikke det lige er værd at se om R2-udgaven er indentisk med R1, før man bestemmer sig for, hvilken udgave, man vil have.


Top
   
Indlæg: ons maj 23, 2001 0:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 2350
Geografisk sted: Århus C
Jeg vil bare lige informere om at på ShopEasy's hjemmeside, står der at Forest Gump kommer i R2 5. august. Der står dog ikke mange oplysniger om indholdet, men mon ikke det bliver det samme som R1 udgaven.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team