DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 11:38

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1367 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 592 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: ons mar 03, 2004 13:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Ja, det er lidt bittert med Samurai-trilogien. Jeg har selv lige købt den indenfor et par måneder. Kvaliteten er virkeligt ikke imponerende. Jeg blev især overrasket over, at der optræder en "bånd-fejl" i starten af den første film (der, hvor de sidder i træet). Det er tydeligt, at Criterion bare har anvendt de gamle D1-masterbånd fra den overførsel til laserdisk, som de producerede et par år tidligere. Det er egentligt utroligt, at de vil være dem bekendt. Men på den anden side, så er der jo en del andre af deres ældste udgivelser, der ikke ser alt for godt ud i forhold til dagens standard. Vi kan kun håbe på, at det er starten på en ny trend, hvor nogle af de gamle og ofte dyre dvd'er bliver sat ned i pris.

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons mar 03, 2004 14:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 12, 2004 11:59
Indlæg: 2154
Geografisk sted: Frederiksberg
Jeg finder det ikke så slemt, når de er billige. Det er en god måde at få samlet op på "Criterion mangler".

Ang. maj udgivelserne, så har jeg smidt en lille afstemning op her:
http://dvdsnak.proboards20.com/index.cgi?board=general&action=display&num=1078073926

/Mikkel, DVDsnak

_________________
http://www.uncut.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons mar 03, 2004 18:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Jeg glæder mig sindssygt meget til maj-udgivelserne. Disse udgivelser er det bedste fra Criterion i lang tid...

Specielt ser jeg frem til Fritz Lang-filmen og så Viscontis Leoparden. Men tror nu også at jeg skal have fingrene i filmatiseringen af Günter Grass' roman (som jeg desværre ikke har læst endnu)

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 10:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Så er coveret til Samurai-boksen kommet op:

Billede

Det ser da ganske smagfuldt ud, hva'?

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 10:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Der så mange titler jeg gerne vil have fra dem! Jeg har ikke alle Kurosawa, mangler Red Beard og High and low. Jeg har ikke Tokyo story eller rules of the game og jeg vil gerne have næsten alle de nye! Stray dog, tin drum, samurai trilogy, charade, Floating weds, the testamnet of dr. Marouse og Leoparten!
Derudover skal nok have Panice Room SE, the good the bad and the ugly SE og nåske Around the world in 80 days SE, Enter the dragon SE og Heat SE. Derudover M fra criterion og Kagemushka, plus Star Wars, Matrix Revolutions, ROTK EE og Mystic River senere!!!! Er der andre der kende denne følelese? At blive bidt hårdt af the dvd bug!
Undskyld hvis jeg røg lidt of topic der...
Too many films too little money and time! ;)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 11:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 12, 2004 11:59
Indlæg: 2154
Geografisk sted: Frederiksberg
Le Samouraï skrev:
Så er coveret til Samurai-boksen kommet op:

Billede

Det ser da ganske smagfuldt ud, hva'?


Ja, det fantastisk lækkert ud.

Mills, jeg kan kun anbefale Red Beard for lidt, det er en af mine yndligs Kurosawa film, og Criterion udgaven er top notch.


/Mikkel, DVDsnak

_________________
http://www.uncut.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 12:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Jeg har længe gerne ville have den Samurai-trilogi...og hvilken bedre anledning til at kigge dybt i sparebøssen efter denne lille fikse bokssamling fra Criterion. Selvom man jo ikke får noget ekstra, så sparer man jo lidt ved at købe dem samlet istedet for hver for sig...

Og hvilken nyhed med M. Jeg har ikke selv købt Eureka-udgaven endnu, så jeg venter lige og ser hvad Criterion disker op med. Eureka-udgaven kan man dog nu få de fleste steder for en hund...noget billigere end hvad Criterions kommer til at koste.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 13:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Red Beard har jeg haft stående uset i et par måneder nu. Måske man burde finde den frem? Hvis man ikke har så meget tid til at dyrke sine små fornøjelser, så bliver længden af filmen desværre ofte en afgørende faktor, når man står og skal vælge foran dvd-reolen.

Jeg fik forresten lige set Ikiru. Jeg har tidligere set den i Cinemateket, så det var anden gang. Den vinder virkeligt ved gensyn, og jeg tøver ikke længere med at kalde den for et mesterværk.

Selve dvd'en kan jeg varmt anbefale. Ikiru ser godt slidt ud nogle steder, som det desværre ofte er tilfældet med ældre, japanske film, men sådan overall så er overførslen bestemt tilfredsstillende. Ekstramaterialet er fantastisk med et godt kommentarspor og to lange dokumentarer, den ene specifikt om filmen, den anden mere generelt om Kurosawas tanker om de forskellige faser i en filmproduktion. Meget interessant!

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 14:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 12, 2004 11:59
Indlæg: 2154
Geografisk sted: Frederiksberg
Red Beard ser ufattelig godt ud (jeg er en sucker for 2.35 sort/hvid), Kurosawas cinematografi er helt sublim.

Ikiru kunne jeg ikke lade være med at købe dengang den kom fra BFI, selvom jeg vidste, at Criterion havde noget på trapperne. Heldigvis er kvalitetsforskellen billedemæssigt utrolig lille.
Jeg er forresten faldet i fælden igen, og har tilranet mig AE's Floating Weeds, selvom jeg også regner med at investere i Criterions sæt senere på året.

Apropos sort/hvid cinemascope, er der nogen der har set Onibaba??

/Mikkel, DVDsnak

_________________
http://www.uncut.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 14:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Af foromtalen på Onibaba har jeg også været lidt nysgerrig efter at høre mere om filmen. Så jeg vil da også meget gerne høre, hvis der er nogen der har købt og set den.

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 14:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 3215
Geografisk sted: Odense
Jeg har forudbestilt Onibaba fra cd-wow, den er ikke kommet endnu.
På deres side står "Release / Despatch Date: Tuesday 9 Mar" men derfor kan vi jo godt være heldige at den bliver sendt et par dage før.

_________________
Mine film
4K Ultra HD = 357
Blu Ray = 2707
HD-DVD = 296
JVC DLA-X5500, oppo udp-203/Oppo-BDP93, Panasonic DP-UB9004EG, Toshiba XE1, 92inch Meler Arrow, Marantz SR7011, Audio Pro Black Diamond/Vector/Pearl, Monitor Audio ASW-100.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Jeg har selv været tæt på at forudbestille den (og i lyset af sidste uges prisstigninger så ærgrer jeg mig da også lidt over ikke at have gjort det). Men jeg skal nok læse en rigtig god anmeldelse for at blive helt overbevist. Onibaba omtales ofte som en central, japansk film, men jeg var ved at kede mig ihjel, da jeg forsøgte at se den på svensk tv forrige år. Skal jeg være ærlig, så kan det dog lige så godt skyldes visningsomstændighederne, såvel som mit mangelfulde svenske. Jeg er ellers nomalt en sucker for japanske sager? :?

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 15:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 15, 2001 1:01
Indlæg: 1039
Geografisk sted: Århus
Der er en anmeldelse hos Mondo-digital:

http://www.mondo-digital.com/onibaba.html

Jeg er heller ikke helt overbevist - jeg så filmen for mange år siden uden at den gjorde et voldsomt indtryk. Kan faktisk kun huske at jeg syntes at musikken var ret fed. Jeg tror at det vil være et "køb til hylden" som man kun ser en enkelt gang. Jeg sparer i stedet op til april og maj udgivelserne, som nok skal dræne kassen.

På criterion-boardet siges det at udgivelsen måske er udskudt til den 16. marts.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 15:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 23, 2001 1:01
Indlæg: 3215
Geografisk sted: Odense
Jeg var selv i tvivl, jeg har set den for mange år siden (vistnok på DR, dengang der kun var en kanal) - men jeg kan faktisk ikke huske hvad jeg syntes om den, men da jeg kan huske at have set den må den have gjort et vist indtryk :D
Og da den ikke er så dyr tog jeg chancen.

_________________
Mine film
4K Ultra HD = 357
Blu Ray = 2707
HD-DVD = 296
JVC DLA-X5500, oppo udp-203/Oppo-BDP93, Panasonic DP-UB9004EG, Toshiba XE1, 92inch Meler Arrow, Marantz SR7011, Audio Pro Black Diamond/Vector/Pearl, Monitor Audio ASW-100.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 04, 2004 19:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 17, 2003 14:25
Indlæg: 398
Le Samouraï skrev:
Jeg fik forresten lige set Ikiru. Jeg har tidligere set den i Cinemateket, så det var anden gang. Den vinder virkeligt ved gensyn, og jeg tøver ikke længere med at kalde den for et mesterværk.


Halleluhjaa! Det er aldrig for sent at "se lyset" :D


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1367 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 592 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team