DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 10:25

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1367 indlæg ]  Gå til side Foregående 188 89 90 91 92 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre sep 02, 2011 18:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Antoine skrev:
Hvis det kunne, ville jeg fx bande over at de kun har udgivet én eneste Sydkoreansk film, og det var endda i sidste måned.

Ditto. Men i det store hele synes jeg de forstår at vælge godt. Jeg vil endda sige, at jeg sætter pris på, at de ikke vælger flere film der falder i min smag, for det kunne snildt gå hen og ruinere mig.

Meeeen derfor må de selvfølgelig gerne se at få udgivet Kurosawas samlede værker på BD i en fart. :D (Selvom det ikke er mere end 1½ år siden jeg købte den hundedyre AK100 boks.)


Top
   
Indlæg: fre sep 02, 2011 18:44 
Offline

Tilmeldt: lør jan 29, 2011 9:53
Indlæg: 80
Jordsvin skrev:
Antoine skrev:
Hvis det kunne, ville jeg fx bande over at de kun har udgivet én eneste Sydkoreansk film, og det var endda i sidste måned.

Ditto. Men i det store hele synes jeg de forstår at vælge godt. Jeg vil endda sige, at jeg sætter pris på, at de ikke vælger flere film der falder i min smag, for det kunne snildt gå hen og ruinere mig.

Meeeen derfor må de selvfølgelig gerne se at få udgivet Kurosawas samlede værker på BD i en fart. :D (Selvom det ikke er mere end 1½ år siden jeg købte den hundedyre AK100 boks.)


Uha, købte du virkelig den? Nu er Kurosawa faktisk min favorit og tror egentlig altid det vil være sådan, men jeg havde mange af DVD'erne i forvejen, så jeg kunne ikke få mig selv til at punge ud, selvom det det så lækkert ud. Heldigvis kunne jeg investere i deres Eclipse bokse. Men ja, nu skal man jo til at købe det hele på BD, efterhånden som titlerne udkommer. Det er sgu dyrt at være filmentusiast i disse fristende tider. Men også rart :D


Top
   
Indlæg: fre sep 02, 2011 19:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Som sagt, Jordsvin, du læser ud af mine indlæg, hvad du gerne vil. Jeg gentager, at jeg ikke kan forstå, hvorfor jeg ikke må brokke mig over, at der efterhånden kommer for mange - på dvd lettilgængelige - Hollywood-film fra Criterion, samtidig med at jeg roser et par af dem. Det er det overordnede billede, jeg angriber, ikke hver enkelt film. Men det vil du ikke forstå/læse. Du går meget op i, hvem der skal bestemme hvad, og hvor obskurt noget skal være. Det er ikke dét, det handler om. Det handler om tilgængeligheden. Den kan man sådan set sætte en hvilken som helst uvildig praktikant til at undersøge. Det behøver eksperter eller jeg ikke stå for.

Når det er sagt, så giver jeg - ligesom Antoine - naturligvis udtryk for mine personlige præferencer. Er det ikke dét, man skal på et forum? Hvis jeg synes, det er fjollet at udgive en meget lidt visuelt prangende film som 12 Angry Men meget kort tid efter, at en mere end habil jubilæumsudgave er kommet på dvd, så skriver jeg naturligvis det. Hvis jeg mener, at det er fantastisk endelig at se en visuelt brillant film som Kiss Me Deadly på blu-ray, efter at den kun har været tilgængelig på uskarp og flimrende dvd, ja, så skriver jeg naturligvis det. Og hvis jeg så samtidig mener, at Criterion overordnet set udgiver for meget Hollywood, så skriver jeg naturligvis det. Jeg kan virkelig ikke se, hvor det skulle være dobbeltmoralsk, at mene at noget som helhed er skidt/kedeligt, men at der er elementer i helheden som er godt.

Du må have svært ved at finde ud af, hvad du skal stemme til valget. Man skal jo være enige i ALT, hvad partiet/kandidaten siger og gør. Ellers er man jo dobbeltmoralsk. Men det er jo også dobbelt så godt og alt det der...


Top
   
Indlæg: fre sep 02, 2011 19:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
DanishDrummer skrev:
Du må have svært ved at finde ud af, hvad du skal stemme til valget. Man skal jo være enige i ALT, hvad partiet/kandidaten siger og gør. Ellers er man jo dobbeltmoralsk. Men det er jo også dobbelt så godt og alt det der...

Du aner tydeligvis ikke hvad dobbeltmoralsk betyder.


Top
   
Indlæg: fre sep 02, 2011 19:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Kunne I ikke fortsætte et andet sted?

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: fre sep 02, 2011 19:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Jordsvin skrev:
DanishDrummer skrev:
Du må have svært ved at finde ud af, hvad du skal stemme til valget. Man skal jo være enige i ALT, hvad partiet/kandidaten siger og gør. Ellers er man jo dobbeltmoralsk. Men det er jo også dobbelt så godt og alt det der...

Du aner tydeligvis ikke hvad dobbeltmoralsk betyder.

Then please enlighten me... Med udgangspunkt i vores diskussion.

Mikl skrev:
Kunne I ikke fortsætte et andet sted?

Hvorfor? Det er en Criterion-tråd, og vi debatterer Criterion. Lige for øjeblikket håber jeg dog at blive klog på Jordsvins definition af "dobbeltmoral". Vi kan vel evt. slette forklaringen efterfølgende, hvis folk finder det upassende at bruge et par indlæg på det i en 91 sider lang tråd.


Top
   
Indlæg: fre sep 02, 2011 20:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jordsvins definition af dobbeltmoral og politiske tilhørsforhold har intet med Criterion at gøre. Uanset hvor mange sider tråden er på. Det er uinteressant.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: lør sep 03, 2011 6:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Mikl skrev:
Kunne I ikke fortsætte et andet sted?

Eller endnu bedre: Ikke fortsætte.


Top
   
Indlæg: lør sep 03, 2011 9:42 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Gutter, lad os stoppe den her, ok? ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør sep 03, 2011 12:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Det var nu heller ikke for at det skulle blive politisk. Men det meget oppe i tiden, så det var den analogi, jeg brugte. Jeg kunne lige så vel have skrevet, at Jordsvin ikke måtte kritisere Coca-Cola, hvis de udgav 8 forskellige colaer, der allerede kunne fås fra Pepsi og Jolly, samtidig med at han roste en af dem, fordi den var god. For så ville han jo være dobbeltmoralsk. Ellers ved han ikke, hvad dobbeltmoralsk betyder.

Men ja, lad os bare lade den ligge og komme videre.


Top
   
Indlæg: tors nov 10, 2011 12:28 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Er der nogen, der ved, om Criterions BD-udgave af Merry Christmas Mr. Lawrence bruger den samme master som den, der er brugt til Optimums BD? Jeg har læst lidt blandet om billedsiden for begge udgivelser.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors nov 10, 2011 13:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Criterion er nu på itunes. I USA. :(

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: ons dec 07, 2011 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Wow, The Phantom Carriage (Körkarlen ) fra 1921 ser fed ud:
http://www.criterion.com/films/27630-th ... m-carriage

P.S. Skal denne tråd ikke flyttes til HD-udgivelser? Er det ikke efterhånden de færreste på dahf der ikke har en blu-ray afspiller?

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons dec 07, 2011 14:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Mikl skrev:
P.S. Skal denne tråd ikke flyttes til HD-udgivelser? Er det ikke efterhånden de færreste på dahf der ikke har en blu-ray afspiller?


Det kan godt tænkes, at de fleste efterhånden har blu-ray-afspillere, men da Criterions udgivelser konsekvent er Region A (og langt fra alle har kodefri blu-ray), så giver det da fin mening at have en Criterion-tråd, hvor man kan diskutere Criterions udgivelser, der stadig udkommer på DVD.

I stedet for kunne du jo oprette en ny tråd om Criterions blu-ray-udgivelser i HD-udgivelser. DAHF kan sikkert godt klare en ny tråd ;)

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons dec 07, 2011 14:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
njhansen skrev:
Mikl skrev:
P.S. Skal denne tråd ikke flyttes til HD-udgivelser? Er det ikke efterhånden de færreste på dahf der ikke har en blu-ray afspiller?


Det kan godt tænkes, at de fleste efterhånden har blu-ray-afspillere, men da Criterions udgivelser konsekvent er Region A (og langt fra alle har kodefri blu-ray), så giver det da fin mening at have en Criterion-tråd, hvor man kan diskutere Criterions udgivelser, der stadig udkommer på DVD.

I stedet for kunne du jo oprette en ny tråd om Criterions blu-ray-udgivelser i HD-udgivelser. DAHF kan sikkert godt klare en ny tråd ;)

Det er vist ikke nogen voldsomt god idé - så bliver debatten om de samme titler (dvd og BD) bare spredt ud på to tråde.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 1367 indlæg ]  Gå til side Foregående 188 89 90 91 92 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team