DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 1:00

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn mar 07, 2010 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Billede

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: man mar 08, 2010 0:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
dfms skrev:
Billede

Fin lille film så den for et par år siden på DR2 mener jeg det var.
Det den hvor han svømmer hjem gennem en masse folks swimmingpools er det ikke?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: man mar 08, 2010 9:25 
Offline

Tilmeldt: tirs aug 25, 2009 17:11
Indlæg: 169
Morbid Angel skrev:
dfms skrev:
Billede

Fin lille film så den for et par år siden på DR2 mener jeg det var.
Det den hvor han svømmer hjem gennem en masse folks swimmingpools er det ikke?

Mvh

MA


Jo, det er den. Fin lille film.


Top
   
Indlæg: ons mar 17, 2010 22:57 
Offline

Tilmeldt: tirs feb 24, 2009 12:51
Indlæg: 425
Billede

Billede

Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 18, 2010 21:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Når du har Dreyers Die Gezeichneten (1922), er der så tale om CD-R, vhs, torrent download eller hvad? Og hvor kan man finde den? Tråden skulle jo også gerne tjene til inspiration (siger jeg med en smule misundelse i stemmen)...


Top
   
Indlæg: tors mar 18, 2010 23:42 
Offline

Tilmeldt: tirs feb 24, 2009 12:51
Indlæg: 425
hitchcock.dk skrev:
Når du har Dreyers Die Gezeichneten (1922), er der så tale om CD-R, vhs, torrent download eller hvad? Og hvor kan man finde den? Tråden skulle jo også gerne tjene til inspiration (siger jeg med en smule misundelse i stemmen)...


Det var nu også ment lettere drilsk, da den (og "Mani" for den sags skyld) er så godt som umulig(e) at skaffe. :)

Jeg har en VHS-kopi, som er blevet optaget/overført i en svunden tid, og det fremgår så sandelig også af kvaliteten:

(screenshots fra tilfældige steder i filmen)
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 19, 2010 11:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
jeg fatter ikke, at der ikke kan blive frigivet noget statsstøtte af en art, så vi kan få dem på dvd. i nogen gode solide udgaver, så vi og alle frem i tiden også kan nyde disse film. Jeg har set alt, alt for få af hans film, netop fordi de er så godt som umulige at skaffe.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: fre mar 19, 2010 12:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
@Antlion:
Tak for billederne! Filmen blev jo restaureret (af DFI?) og vist i Berlin for et par år siden, så nu mangler vi bare en dvd...

Hvad kan du sige om Otte akkorder? Jeg kender slet ikke filmen, hvilket sikkert er en stor fejl, men da den findes på billig dvd fra Scanbox, burde man måske tage et kig på den?


Top
   
Indlæg: fre mar 19, 2010 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
KingHans skrev:
jeg fatter ikke, at der ikke kan blive frigivet noget statsstøtte af en art, så vi kan få dem på dvd. i nogen gode solide udgaver, så vi og alle frem i tiden også kan nyde disse film. Jeg har set alt, alt for få af hans film, netop fordi de er så godt som umulige at skaffe.


Hvis KingHans hermed mener Carl Th. Dreyer, så kan man jo få den rigtigt flotte og lækre Criterion boks med fire film i (Dreyer - min metier, Vredens Dag, Ordet, Gertrud).
Desværre er den ret dyr.
Dreyers "Vampyr" er også udgivet af Criterion, i en helt fantastisk udgave som man bare bør eje!

Men jeg er helt helt enig i, at det er virkeligt underligt at en dansk instruktør IKKE bliver udgivet i Danmark, men derimod i USA. Det giver ingen mening! Har selv undret mig meget over dette de sidste par år. Det svarer til vi ikke kunne få Winding Refns Pusher trilogi i Danmark men skulle bestille den hjem fra udlandet.
Scanbox udgav ellers engang tre Dreyer film (Vredens Dag, Ordet, Gertrud) på VHS, men de har underligt nok ikke genudgivet dem på DVD.

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 19, 2010 15:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Claus Reinhold skrev:
Men jeg er helt helt enig i, at det er virkeligt underligt at en dansk instruktør IKKE bliver udgivet i Danmark, men derimod i USA. Det giver ingen mening! Har selv undret mig meget over dette de sidste par år. Det svarer til vi ikke kunne få Winding Refns Pusher trilogi i Danmark men skulle bestille den hjem fra udlandet.
Scanbox udgav ellers engang tre Dreyer film (Vredens Dag, Ordet, Gertrud) på VHS, men de har underligt nok ikke genudgivet dem på DVD.


Det er da noget vrøvl. Ikke at jeg hylder det spor, men set fra en kapitalistisk synsvinkel er der nok ikke meget at hente for et dansk selskab i at bruge ressourcer på at restaurere og udgive Dreyer. Hvis du tænker dig om, tror du så at Pusher eller Vredens Dag ville sælge ville sælge flest eksemplarer i dagens Danmark? Husk på, at størstedelen af befolkningen (i hvert fald ungdommen) slet ikke engang gider se sort/hvid-film. Jeg er stensikker på, at årsagen til at Dreyer ikke udsendes af et stort selskab herhjemme, er, at det simpelthen ikke kan svare sig, rent økonomisk. Det kan det derimod for et respekteret og verdensomspændende art house-selskab som Criterion, som henvender sig til det publikum, der ser Dreyer.

Når alt dette så er sagt, så har Dansk Filminstitut faktisk udgivet både Blade af Satans bog, Præsidenten og Der var engang af Dreyer, som du kan købe fra Cinematekets shop: http://eshop.dfi.dk/Shop/ItemList.php?CategoriSelect=6


Top
   
Indlæg: fre mar 19, 2010 18:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 12, 2008 1:49
Indlæg: 563
For nu lige at få tråden tilbage på sporet kan jeg da sagtens komme på nogle flere "oversete" titler:

La Haine
Eller "Hadet". Fransk sort/hvid fra 1995 instrueret af Mathieu Kassovitz og med blandt andet en yngre Vincent Cassel i én af hovedrollerne. Én af mine absolutte yndlingsfilm, og i min bog er den alt det, som City of God ikke er (på trods af dens popularitet...).

...And Justice for All
Glimrende lille film om advokatstanden. Sindssygt corny soundtrack, men bestemt anbefalelsesværdig. Én af Al Pacinos første råbemonologer gør den bestemt ikke ringere, og Jack Warden er genial som småsindssyg dommer!


Top
   
Indlæg: søn mar 21, 2010 2:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 05, 2009 3:22
Indlæg: 573
Geografisk sted: Herning
DanishDrummer skrev:
Claus Reinhold skrev:
Men jeg er helt helt enig i, at det er virkeligt underligt at en dansk instruktør IKKE bliver udgivet i Danmark, men derimod i USA. Det giver ingen mening! Har selv undret mig meget over dette de sidste par år. Det svarer til vi ikke kunne få Winding Refns Pusher trilogi i Danmark men skulle bestille den hjem fra udlandet.
Scanbox udgav ellers engang tre Dreyer film (Vredens Dag, Ordet, Gertrud) på VHS, men de har underligt nok ikke genudgivet dem på DVD.


Det er da noget vrøvl. Ikke at jeg hylder det spor, men set fra en kapitalistisk synsvinkel er der nok ikke meget at hente for et dansk selskab i at bruge ressourcer på at restaurere og udgive Dreyer. Hvis du tænker dig om, tror du så at Pusher eller Vredens Dag ville sælge ville sælge flest eksemplarer i dagens Danmark? Husk på, at størstedelen af befolkningen (i hvert fald ungdommen) slet ikke engang gider se sort/hvid-film. Jeg er stensikker på, at årsagen til at Dreyer ikke udsendes af et stort selskab herhjemme, er, at det simpelthen ikke kan svare sig, rent økonomisk. Det kan det derimod for et respekteret og verdensomspændende art house-selskab som Criterion, som henvender sig til det publikum, der ser Dreyer.

Når alt dette så er sagt, så har Dansk Filminstitut faktisk udgivet både Blade af Satans bog, Præsidenten og Der var engang af Dreyer, som du kan købe fra Cinematekets shop: http://eshop.dfi.dk/Shop/ItemList.php?CategoriSelect=6



Puha da, sikke en overhaling! Jeg skal beklage at jeg vrøvlede og ikke tænkte mig om, men vil så samtidig sige at din begrundelse med hvad der sælger mest og hvad ungdommen ser, ikke har meget med det at gøre. Hvis dette var tilfældet, var der mange ting som slet ikke skulle være udgivet. Tvivler på at von Triers "Europa Trilogi henvender sig til ungdommen, og at den solgte mere end...ja en eller anden dansk komedie (kender ikke titlerne på den slags film) men den kom da i et flot bokssæt alligevel, selvom det nok er de færreste unge der smider "Epidemic" på afspilleren (for nu at blive ved de s/h film). Det samme kan man vel sige om "Babettes Gæstebud", Pelle Eroberen" og Simon Stahos film. Men de bliver da udgivet alligevel. Og om der er efterspørgsel eller er, så er Dreyer altså en af Danmarks største og mest kendte instruktører - altså DFI er ved at lave en hel hjemmeside om Dreyer - men hans film må vi ikke få på DVD herhjemme.
Og det skal lige siges at Scanbox har udgivet de tre Dreyer film på VHS af to omgange, men altså desværre ikke på DVD. Der er jo heller ingen der siger der skal trykkes 100.000 eksemålarer - et mindre oplag skal sgu nok blive solgt.

Sådan - tilbege til trådens oprindeligt emne.

_________________
DAHF-rating: Billede


Top
   
Indlæg: tors apr 08, 2010 13:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor de to District 13-film (Banlieue 13) fra Frankrig med manuskript af Luc Besson er røget direkte på DVD i Danmark, i stedet for at blive vist i biograferne.

Billede Billede

http://www.imdb.com/title/tt0414852/
http://www.imdb.com/title/tt1247640/

Jovist, det er to meget simple actionfilm, hvor man ikke ligefrem har brug for at tænke alt for meget, men de leverer det de skal: action, i rigt mål.

Og det bliver leveret på en så flot måde, at man bare sidder og ønsker at Hollywood ville lære lidt af franskmændene hvad angår action.

Det har de så også lært - på den forkerte måde - da der er en genindspilning på vej i USA under navnet Brick Mansion.








*************************************************


En film, der sikkert også er røget under radaren ved de fleste, er actionfilmen The Tournament.

Billede

http://www.imdb.com/title/tt0471041/

Den handler om en turnering mellem 30 lejemordere, hvor den sidste overlevende vinder en ordentlig stak penge.

Det resulterer selvfølgelig i en masse vild, voldelig og blodig action, så hvis man er til den slags kan denne film varmt anbefales.



På rollelisten finder man Ving Rhames, Robert Carlyle, Ian "Boone fra Lost" Somerhalder, Sebastien Foucan og ikke mindst Kelly Hu, som holder sig yderst godt :naughty: :yum:

Billede


*************************************************


Hvis man derimod lige er i humøret til en lille creature feature, så kan den lille b-gyserkomedie Infestation anbefales.

Billede

http://www.imdb.com/title/tt1020543/

Den handler om Cooper, der vågner op i en verden, hvor kæmpestore insekter har angrebet menneskeheden og det er nu op til de få overlevende at kæmpe imod væsenerne.



Den er ikke specielt nyskabende, men den er ret underholdende med en ganske fin humor. Det er også befriende at se gammeldags effekter igen. Filmen har ikke kostet særlig meget at lave og er da også optaget i Sofia i Bulgarien for at holde udgifterne nede, men det er ikke noget man lægger så meget mærke til, udover nogle enkelte lidt kiksede CGI-scener.

Hovedrollerne spilles af Chris Marquette, bedst kendt fra The Girl Next Door og Fanboys, og Brooke Nevin, der har et meget behageligt udseende. Der er også blevet plads til en rolle til kultskuespilleren Ray Wise, bedst kendt som Lauras far fra Twin Peaks.

Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn dec 26, 2010 17:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
^bump^

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn dec 26, 2010 21:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
njhansen skrev:
En film, der sikkert også er røget under radaren ved de fleste, er actionfilmen The Tournament.

Den handler om en turnering mellem 30 lejemordere, hvor den sidste overlevende vinder en ordentlig stak penge.

Det resulterer selvfølgelig i en masse vild, voldelig og blodig action, så hvis man er til den slags kan denne film varmt anbefales.


Åh, ja. Bare den også var røget under min radar. Det er nok én af de ti ringeste film, som jeg har set de seneste par år, og dér er den altså i kamp med alvorlige stinkere a la "Dragon Wars", "10.000 BC", "Far Cry" og Steve Austin-fadæsen "The Condemned" (som den i øvrigt minder om).

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team