DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:16

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons apr 04, 2001 21:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg vil gerne advare om evt. falske reklamer. Efter at have kigget lidt på siden www.dvdoo.dk fandt jeg en (måske flere?) fejl: Hovedsageligt ved den nu omtalte Titan AE DVD på region 2. Siden hævder at filmen er i Anamorphic (det er den IKKE), og yderligere er den i DD5.1 (den har kun DD2.0).
En anden fejl kan man finde på Barneleg DVD'en. Igen HÆVDES det her, at filmen er i Anamorphic og i DD5.1. Det er den IKKE.

En fejl som findes alle steder (og som jeg mener er svineri (undskyld sproget, men det er nærmest en forbrydelse)), finder man på coveret af Fifth Element (R2). Filmen er ikke i Anamorphic, som det står. Tak for advarelsen Ulrik, jeg var lige ved at købe den.

Mennesker med 4x3 TV kan sige: "Nå og hva så?". Men tænk jer om: Filmen bliver altså 'restaureret' og overført ved en high-def transfer. Dette sikrer den bedste kvalitet. Lyden bliver for dårlig med 2.0, det bedste er 5.1 og man kan ikke påstå andet.

Men det er jo bare min mening Billede

[This message has been edited by fritte (edited 04-04-2001).]


Top
   
Indlæg: ons apr 04, 2001 22:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 726
Geografisk sted: Danmark
Hej

Jeg er fuldstændig enig med dig - Fritte - det er noget forbandet svineri at opgive forkerte oplysninger om en film. MEN det viser vel bare hvad vi alle vidste. Vær varsom med de oplysninger som man finder på nettet.

Personlig kontrollerer jeg flere web sider omkring indhold på dvd'er inden jeg placerer et køb.

Ofte finder jeg som dig Fritte fejl - hvor efter jeg sender en mail til pågældende web site - de svarer mærkeligt nok aldrig tilbage.

Morten


Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2001 14:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hej igen!

Jeg plejer også altid at kontakte webstedet før jeg bestiller. Modsat dig, så får jeg altid svar i løbet af nogle minutter! Tag ikke fejl, dvdoo.dk er egentligt det bedste sted i Danmark hvor man kan købe/bestille alle film, men at de ikke opgiver de rigtige oplysninger er misvejledende og noget møg. Hvis webstedet har cover-scans, så tjekker lige bagsiden for en sikkerheds skyld. Men på The Fifth Element, ja resten af historien kender I vel allesammen...

Burde man ikke stramme op på det her? Jeg mener, man kan ikke bare opgive forkerte oplysninger. Det svarer vel til en forbrydelse, at give folk falske forhåbninger.


Senest rettet af Fritte tirs jan 31, 2017 10:26, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2001 14:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Farid, Fritte eller hvad du nu vil kaldes Billede

Jeg er også fuldstændig på din side. Jeg kan heller ikke lide alle DVDoo's fejlagtige oplysninger, men vil derudover ikke tale ondt om dem. Jeg har før i tiden handlet meget hos dem og er altid blevet behandlet pænt. Deres region 1 udgivelser er dog efterhånden blevet urimeligt dyre, men så kan man jo bare handle et andet sted. Desuden er konkurrencen på nettet efterhånden så stor, at DVDoo efter min mening er begyndt at "halte" lidt bagefter deres nærmeste konkurrenter på flere måder.

Vi har dog generelt et problem i Danmark med at finde troværdige oplysninger, som man kan regne 100% med. F.eks. findes der alt for få DVD anmeldelser på dansk og dem der findes er alt for ringe - mine egen anmeldelser inklusiv Billede. Vi mangler således mindst ét rigtig godt site, som er rigtig gode til at anmelde DVD udgivelser (og mange af dem), hvor man kan finde troværdige oplysninger om billed- og lydformat og kvaliteten af begge. Det er også derfor, at jeg i min database med links til andres anmeldelser fast opdaterer med alle anmeldelser fra svenske DVD Forum og norske DVDarkivet. De opfylder nemlig begge de krav, som jeg selv stiller til en god anmeldelse, og da 99% af alle svenske og norske udgivelser er magen til de danske og således også har danske undertekster, så er de jo lige så anvendelige som en anmeldelse skrevet på dansk.

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2001 15:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Hov Farid, jeg glemte lige at spørge dig om noget. Har du set med egne øjne, at Titan AE ikke er i anamorphic widescreen? Der er ikke fordi jeg ikke tror på dig - tværtimod - men jeg har ikke før hørt om lige netop det problem, og jeg har ikke haft mulighed for at tjekke det selv.

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>

[This message has been edited by Ulrik Horsted-Kristensen (edited 05-04-2001).]


Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2001 16:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hej igen Ulrik!

Jeg kontakter lige et troværdig Billede sted i aften og vender tilbage igen med svaret omkring Titan AE. Jeg har ikke selv set filmen eftersom rygterne spredte sig om at den danske version ikke var i anamorphic widescreen. Derfor har jeg holdt mig fra den... men hvis den er i anamorphic, så vil jeg da gerne erhverve den Billede


Senest rettet af Fritte tirs jan 31, 2017 10:27, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2001 17:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Ahh Ulrik vær nu ikke så beskeden - du gør et godt stykke arbejde Billede


Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2001 19:21 
Offline

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 175
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by KimK:
Ahh Ulrik vær nu ikke så beskeden - du gør et godt stykke arbejde Billede</font><HR></BLOCKQUOTE>

Ser jeg nu heller ikke nogen problemer ved Billede
Det handler jo mere om det faktum, at flere butikker opgiver urigtige oplysninger. Hvornår en anmeldelse er god eller dårlig vil jo altid være en individuel opfattelse - selvfølgelig kan den være tynd - men det vigtige er vel, at den er ærlig, og at anmelderen ikke ligger skjul på sine meninger. Derfor behøver man jo ikke at være enig...
hmm..måske skulle man opstille et lille website, hvor folk kunne oplyse faktiske data (special features, lydformater etc.), fra film, som står på deres egen hylde...så ville andre kunne hente, og tro på, disse oplysninger inden de erhverver den selv...


------------------
Michael
www.dvdauktionen.dk


Top
   
Indlæg: tors apr 05, 2001 19:54 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Først og fremmest - TAK KimK og Mike Billede

Og til Mike: Du har ret i, at en anmeldelse er/kan være meget subjektiv, og der altid vil være nogen, som enten synes den er lidt tyndbenet eller direkte forkert, men det var nu ikke lige det, der var min pointe. De til tider urigtige oplysninger, som man kan finde hos online butikker stammer i mange tilfælde fra forkerte oplysninger på coveret af den pågældende titel. Det kan være svært som butik at gardere sig imod uden at "brække en film op" og smide den i en afspiller. Derfor er det vigtig med gode anmeldelser, hvor man i det mindste kan få pålidelige oplysninger om lyd- og billedformat, da man må formode at anmelderen rent faktisk har haft filmen i en afspiller.

Det er dog også muligt mange steder at finde sjuskefejl, som ikke har noget med urigtige oplysninger på coveret at gøre, og den slags fejl er naturligvis utilgivelige. Derfor blev jeg også så glad, da DVDoo begyndte at lægge bagsiden af coveret op i stor størrelse, så man selv kan tjekke specifikationerne. Desværre er DVDoo's coverscans ikke store nok, og så virker den feature jo ikke helt efter hensigten. Amerikanske www.dvdempire.com har efter min mening nogle suveræne coverscans, som er så store og tydelige, at man rent faktisk kan læse, hvad der står på dem.

Jeg er for det meste også fuldstændig ligeglad med, hvad en anmelder mener om en film, men gode og detaljerede anmeldelser er meget brugbare, når man vil have bekræftet de "vigtige" aspekter af en udgivelse, og det er der mange danske anmeldelser er for ringe. Et godt eksempel er Jubii Film's DVD anmeldelser, som efter min mening er fuldstændig uanvendelige. CinemaZone's og DVD Town's (og dvdMagasinet's Billede) anmeldelser er bedre men laaaaangt fra perfekte.

Din idé med et sted hvor folk, der rent faktisk ejede en given udgivelse selv kunne indtaste de rigtige oplysninger er genial. Det kunne jo være et lille hjørne af DVDauktionen Billede Du er jo en haj til ASP!

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: fre apr 06, 2001 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Okay, jeg har endelig fået svaret omkring den danske udgivelse af Titan AE. Det skulle ikke være til nogens overraskelse at den kun er udgivet i 2.0 og ikke i DD5.1 eller dts5.1 som i region 1 Billede

Rygterne er falske. Titan AE er i anamorphic widescreen! Den har en aspect ratio på 2.35:1, så jeg henter den nok senere på dagen Billede

Med hensyn til det med korrekte oplysninger. Er der nogen som også har fået den geniale idé at lave en website, hvor man angiver korrekte oplysninger. Det kunne f.eks. være her på dvdmagasinet.dk, eller måske kunne flere af os gå sammen og lave sådan et. "I'm game for it!"


Senest rettet af Fritte tirs jan 31, 2017 10:27, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre apr 06, 2001 13:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 4124
Geografisk sted: Hammerum
Nu er det faktisk sådan at jeg sammen med 4 andre er ved at lægge sidste hånd på en ny dansk DVD side, som vi har arbejdet på det sidste halve år. En af de ting der bliver lagt vægt på - er en DVD database, hvor man ud over at kunne læse de korrekte (I hope) specs på filmene - også kan se hvilke skuespillere der er med i filmen, plus censur rating, genre og lignende. Man kan f.eks søge på en skuespiller og så få en liste frem over de film der findes på DVD med ham/hende. Der bliver desuden rig mulighed for at læserne kan tilføje deres egne anmeldelser til de film der er i databasen, samt mulighed for at tilføje nye film/skuespillere.

Ulrik jeg håber det er ok jeg omtaler min snartkommende DVD side her, men jeg synes lige jeg ville fortælle Farid og andre at hjælpen er nær Billede

[This message has been edited by KimK (edited 06-04-2001).]


Top
   
Indlæg: fre apr 06, 2001 15:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jo tak! Det lyder da rart, at kunne præsentere en website med al mulig der har med specs at gøre.
Ulrik, jeg håber det er i orden at give idéer videre. En side som dvdmg.com er rent faktisk den allerbedste dvd-side på nettet. De har helt klart de bedste reviews spækket med alle specs, som er taget direkte fra bagsiden af coveret. Er der noget der ikke passer, jamen så gør de det klart! De har faktisk anelange reviews, og det er meget godt lavet.

PS. Titan AE er fremragende præsenteret, men at den er i 2.0 er en forbrydelse. Den er i hvert fald anbefalet.


Senest rettet af Fritte tirs jan 31, 2017 10:27, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre apr 06, 2001 17:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by KimK:

Ulrik jeg håber det er ok jeg omtaler min snartkommende DVD side her, men jeg synes lige jeg ville fortælle Farid og andre at hjælpen er nær Billede
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Det er selvfølgelig helt ok. Jeg glæder mig allerede som et lille barn til at se, hvad det præcis er, som I har rodet med det sidste halve år, så skulle du på et tidspunkt finde på at sende mig et link til noget betatest, så ville jeg ikke have noget imod det Billede Jeg håber også, at vi kan samarbejde, når I engang bliver helt færdige. Hvis du også giver mig besked, når I er klar til at gå i luften, så vil jeg da meget gerne smide en nyhed op om, at vi enedelig har fået et troværdigt sted på nettet at tjekke specs.

------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: fre apr 06, 2001 17:27 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by fritte:
Ulrik, jeg håber det er i orden at give idéer videre.
</font><HR></BLOCKQUOTE>

Selvfølgelig er det i orden at give idéer videre. Det er jo ligesom det, der er hele pointen med dette forum Billede

P.S. Jeg er ærlig talt lidt skuffet over dig Farid Billede Godt nok er det en rigtig positiv ting, at Titan AE er i anamorphic widescreen, men lyden er jo stadigvæk kun i DD 2.0 og alene det burde i en perkeft verden resultere i et salg på lige nøjagtig 0 eksemplarer. Har man børn som kan retfærdiggøre, at man alligevel vælger den danske version, så er det i orden - den er trods alt bedre end VHS versionen. Har du børn, Farid?



------------------
Ulrik Horsted-Kristensen
<A HREF="mailto:uhk@dvdmagasinet.dk">uhk@dvdmagasinet.dk</A>


Top
   
Indlæg: fre apr 06, 2001 22:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Okay det var lige hårdt sagt Billede.

Nej Ulrik, eftersom jeg (kun) er 19 år, så må jeg sige at jeg ingen børn har. Dog har jeg beskæftiget mig med DVD siden formatet udkom; jeg er nok det du vil kalde en hardcore DVD-freak, som kun ønsker det bedste. Gør vi allesammen ikke det om jeg må spørge om?
Det hele ramler sammen i spørgsmålet om region 1 vs. region 2. Mange mennesker (deriblandt mig) ønsker selvfølgelig at region 2 vinder hver gang Billede Det viser sig mange gange at den ikke gør Billede. At jeg siger at det er en "forbrydelse" så mener jeg selvfølgelig ikke det på en hård måde. Jeg er bare skuffet over at vi kun får den 2.0. Hvorfor fik vi ikke den ret almindelige 5.1 lyd?

PS. Og jo Ulrik, børn er skam ligeglad med om en film er i 5.1 eller i mono. Sålænge de ser filmen...


Senest rettet af Fritte tirs jan 31, 2017 10:28, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team