DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 13:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 139 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 510 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 12, 2005 18:03 
Offline

Tilmeldt: søn jun 26, 2005 5:43
Indlæg: 8
Nu har jeg set nogle af jeres dvd-lister, med pænt mange titler +2000 ved nogle. jeg har et spørgsmål, samler i på dvd'er generelt, eller er i bare besatte, for nogle titler gi'r ingen mening at købe ??

Jeg har selv +600, men det er kun kvalitets-film. Jeg sagde fra starten, jeg tåler ingen dårlige film i min samling, de film jeg har fået, eller selv har købt, som har været super nedtur, har jeg givet væk. Så min samling ville være meget større hvis, jeg havde beholdt dem. Men med +2000 titler må der være 1/3 dårlige film imellem, det er det jeg ikk forstår.

Tillæggende spørgsmål: Test gennem flere personer, nu jer.

Hva' er jeres dom i forhold til billedekvaliteten på NTSC kontra PAL ??

Min mening, sammenligner man to samme film NTSC vs PAL, så er PAL bedre, hva' det ikk sku' være på papiret.


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre aug 12, 2005 18:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
Tjae det er jo altid et spørgsmål om smag og behag.....Jeg er sikker på at du mellem mine film kan finde mange film du synes er noget lort....men selvom du mener at du kun har kvalitetsfilm er jeg sikker på at jeg vil synes mange af dem er noget lort.

Jeg bytter/sælger/forærer som regel de film væk jeg ikke bryder mig om alt efter hvad jeg har givet for den.

Men som sagt er det jo altid et spørgsmål om smag.....De fleste vil sikkert kalde den danske film Kongekabale for en kvalitetsfilm....Jeg købte den lige da den kom og i mine øjne minder den mest om en middelmådig Tv film, andre kalder den et mesterværk og sådan er der jo så meget :D

men skål herfra alligevel :beerchug:

Ps: og hvad er forresten en kvalitetsfilm ???? Ja det er der sikkert lige så mange meninger om som der er byer i Rusland. :D

_________________
Ibzen
Death To all But Metal.
My Movies
Music Collection. Startet forfra...Fuck, Det kommer til at tage lang tid
My MoviePosters


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre aug 12, 2005 18:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Hvad med dem der samler på frimærker, de har vel langt mere end 1/3 der ikke er en skid værd. Men er man samler så er man samler, og det behøver man jo ikke retfærdigøre.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre aug 12, 2005 18:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
For mig gælder det nu heller ikke om at have så mange som mulig.

Jeg køber havd jeg gerne vil have + et par impulskøb ind imellem.
Film som jeg ved, jeg nok ikke vil se igen, ja de bliver solgt, foræret væk eller bortloddet i konkurrencer
(House of the dead :D )

Om jeg er samler?
Tjahh - jeg syntes den er svær at svare på...

Men har nu ikke tænkt mig at stoppe med at købe film, så før eller senere ryger man vel i "Samler-klubben".

Om man kun har kvalitetsfilm i sin samling, ja det er vel en selv der er herre over det.
Vi er alle forskellige og kan finde film i alles samlinger, som man selv ikke kan lide.
Bare jeg selv er tilfreds, ja så kan alle andre sige hvad de vil.

Din samling er sikkert heller ikke helt "pletfri" ;) :D

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre aug 12, 2005 21:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
er en smule uenig med lasborg og lidt mere enig med forfatteren af denne tråd. Men kan sagtens følge begge :thumb:

Jeg samler ikke bare for at samle, dårlige film/film jeg ved med stor sikkerhed jeg ikke har lyst til at se igen, skiller jeg mig også gerne af med. (sådan var det selvfølgeligt ikke da man startede med at købe film, og derfor har man da også et par sorte får i samlingen)

I mine øjne og er det lidt for dyrt bare at samle på film, og så blir samlingen hurtigt så uoverskuelig.

Jeg køber de film jeg har lyst til at se, dog er jeg rimeligt tøvende, jeg tjecker anmeldelse fra flere forskellige kilder så jeg ikke bruger på penge på noget jeg fortryder, det kan nok også ses på min samlings ringe størrelse.

Alle i min omgangskreds ryster på hovedet af mig og forstår ikke hvorfor jeg ikke bare downloader dem istedet eller får dem brændt med printet cover til 30 kr. Når jeg så prøver at forklare det hænger sammen med højere bitrate, ekstramateriale og så hele glæden ved at have en god film stående på hylden, ryster de bare endnu mere på hovedet :lol: argumentet med at støtte industrien forstår de SLET ikke.

Endvidere er jeg bare en lille purk på 22 år der også har lejlighed og bil der skal financieres, og desværre ingen kæreste der kan være behjælpelig med udgifterne :? Derfor bruger jeg megen tid på at prioritere mine køb, og kan af den grund kun få en brøkdel af de film jeg godt gad :P


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre aug 12, 2005 21:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Jeg køber heller ikke film jeg ikke vil se, at mange af dem er noget lort, kan man som regel ikke vide. :laugh:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre aug 12, 2005 21:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs nov 18, 2003 1:14
Indlæg: 595
Geografisk sted: Risskov
Jeg købte førhen en del DVD'er, men pengene rækker ikke langt, så nu er det mere titler jeg går og glæder mig til. Faktisk regner jeg snart med at lave en lille oprydning over de titler jeg ikke rigtig ser mere ;)


Top
   
 Titel: Hmm okay.
Indlæg: lør aug 13, 2005 5:59 
Offline

Tilmeldt: søn jun 26, 2005 5:43
Indlæg: 8
I svarede ikk på spørgsmålet omkring NTSC og PAL ?? jeg tilgi'r jer, det må være sprutten.

ps kvalitets-film er først og fremmest succes film i biografen, DVD special edition's 1-2 disc etc. Meget ekstra materiele, i det hele taget en gennemført dvdpakke, det jeg ikk betegner som en kvalitets-film er film under 100,- og film kun med dansk, norsk, svensk og finsk tekster de såkaldte SF film. Få til 100,- er udmærket, men de er tusse gamle når først de står til 100,- så de ka heller ikk, alle betegnes som kvalitets-film.

Det rigtigt alle har forskellige smag, men dertil må jeg nævne, man må aldrig købe toxic, asiatisk action, komedie, romantik og drama, nærmest alle asiatiske film, pånær The Ring/The Ring II, B-monster film a lá godzilla serien osv. osv. Det sku da kun være for at få grineren på. "Problemet" er når man ka bestille over Atlanten, uden at se trailers, men kun et lille tekst referat på Internettet, så mener man den lyder ok, hva' de i de fleste tilfælde ikk er, spontan køb ska man holde sig fra, medmindre en ven har givet god for den, eller man har set den før, hvadenten det er på DVD eller VHS og ikk helt ka huske den.

mvh. Turbo


Top
   
 Titel: Re: Hmm okay.
Indlæg: lør aug 13, 2005 6:31 
Offline

Tilmeldt: fre jul 22, 2005 13:11
Indlæg: 592
Geografisk sted: Aalborg
zx12r_turbo_plus350 skrev:
...ps kvalitets-film er først og fremmest succes film i biografen...


Troja, Alexander og hvilke andre ting Hollywood kan ødelægge komplet er kommet i ok udgivelser, rimelige biografsucceser og hvad der dertil tilhører. Jeg har omkring de 450 dvd'er, og synes til tider jeg køber et fejlkøb eller to. Troja og Alexander står IKKE på mine hylder, for selvom de overholder dine opstillede krav til kvalitetsfilm, så synes jeg at de er ringere end Crossroads. Skuespillet er på samme niveau, historierne er så fordrejet og tynde at titlerne ikke burde være tilladte og jeg behøver vist ikke et tredje kriterie. Det er film, hvor jeg, sammen med Alien vs. Predator, har gået med en følelse af bondefangeri fra filmindustrien og biografens side. For de billetter burde man få penge for at modtage.

Jeg synes da også størstedelen af mine film er kvalitetsfilm. Jeg har ikke så mange som de fleste herinde, men til gengæld har jeg heller ikke så mange penge at bruge på det af flere årsager. Derforuden skal musikinteressen også holdes ved lige, så pladsen skal også viges til en vinyl eller fire, der minimum koster indkøbsprisen i fragt :/ Det korte af det lange er at fordi en film sælger godt, har fede ting på udgivelsen, så bliver det automatisk ikke en kvalitetsfilm. Jo ikke noget ved at købe film man aldrig gider at se. Det er min mening ihvertfald.

Med hensyn til PAL vs NTSC, så er jeg helt enig. PAL er det bedste format efter mine øjne. Det flotteste billede synes jeg ihvertfald at få ved det format. Jeg mindes at have fået at vide at det faktisk er lidt underligt eftersom at man på PAL-udgivelser kan pakke mere ned på den samme mængde plads. Om det passer vil jeg ikke hænges op på.


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 9:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 16, 2005 20:01
Indlæg: 2031
Geografisk sted: København
Kvalitet over kvantitet, det er mit motto :D

Jeg synes ikke det er fedt at have en samling på +700 film, hvor de næsten allesammen er normale DVD udgivelser, man kan støve op i div. butikker. Men ja, vi er jo forskellige. Selv folk, der går efter kun Limited Editions, er mange gange ikke hvad jeg ville gå efter, da jeg mener at kvalitet også afhænger af, hvorvidt man synes om den film man reelt køber, og ikke kun fordi det er en "lækker" æske. :)

Bare mine 10 cents.

_________________
"Thou shalt not bow down before any graven image - except me, for I am the way"


Top
   
 Titel: Re: Hmm okay.
Indlæg: lør aug 13, 2005 9:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
vCor skrev:
Med hensyn til PAL vs NTSC, så er jeg helt enig. PAL er det bedste format efter mine øjne. Det flotteste billede synes jeg ihvertfald at få ved det format. Jeg mindes at have fået at vide at det faktisk er lidt underligt eftersom at man på PAL-udgivelser kan pakke mere ned på den samme mængde plads. Om det passer vil jeg ikke hænges op på.


Det er ikke rigtigt. PAL-udgivelser fylder præcis det samme (i MB) som NTSC-udgivelser, men i overførslen fra film, som kører 24 billeder/sek til PAL som kører 25 billeder/sek, speedes filmen op, ca 4% for at køre 25 billeder/sek. Derfor er film der er overført fra biografformat, 4% kortere end de var i biografen og som de i øvrigt er på NTSC (som kører 30 billeder/sek og bruger en helt anden måde at overføre filmen på).

/Mikkel


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 9:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
Citat:
Få til 100,- er udmærket, men de er tusse gamle når først de står til 100,- så de ka heller ikk, alle betegnes som kvalitets-film.


kunne ikke være mere uenig, film blir da ikke dårligere fordi de er gamle? jeg ser helst film af ældre dato. Jeg købte deer hunter til 40 kr, og det vil jeg da betegne som en kvalitetsfilm i min samling, det samme gælder f.eks. fargo.


Top
   
 Titel: Re: Hmm okay.
Indlæg: lør aug 13, 2005 10:05 
Offline

Tilmeldt: man apr 23, 2001 1:01
Indlæg: 1041
Geografisk sted: Løgten
zx12r_turbo_plus350 skrev:
ps kvalitets-film er først og fremmest succes film i biografen, DVD special edition's 1-2 disc etc. Meget ekstra materiele, i det hele taget en gennemført dvdpakke, det jeg ikk betegner som en kvalitets-film er film under 100,- og film kun med dansk, norsk, svensk og finsk tekster de såkaldte SF film. Få til 100,- er udmærket, men de er tusse gamle når først de står til 100,- så de ka heller ikk, alle betegnes som kvalitets-film.


Ifølge den definition har en kvalitetsfilm ikke noget med filmens kvaliteter at gøre? Og kvaliteten falder med alderen? Den definition kan jeg desværre ikke rigtigt bruge til noget.

Personligt er jeg nået dertil at jeg gerne venter de 6 måneder der går til en film sælges til under 100 kr. Film jeg ikke nåede i biografen lejer jeg, og køber måske senere, hvis jeg syntes at filmen var rigtig god (altså en kvalitetsfilm i gængs forstand, ikke efter din definition).

Så er der dit tillægsspørgsmål:
Hvorfor skulle PAL på papiret være dårligere end NTSC? PAL er da netop på papiret bedre i kraft er den højere vertikale opløsning. Det er så rigtigt at det i DVD'ens barndom ofte forholdt sig modsat. Men i nyere tid er det tit PAL udgaverne der har bedst billedkvalitet, også ved de store udgivelser (dem du kalder kvalitetsfilm). Blandt dem kan nævnes SW:Episode 1, Fellowship of the Ring, og senest Aviator.


JanK skrev:
Alle i min omgangskreds ryster på hovedet af mig og forstår ikke hvorfor jeg ikke bare downloader dem istedet eller får dem brændt med printet cover til 30 kr. Når jeg så prøver at forklare det hænger sammen med højere bitrate, ekstramateriale og så hele glæden ved at have en god film stående på hylden, ryster de bare endnu mere på hovedet Laughing argumentet med at støtte industrien forstår de SLET ikke.


Den holdning kender jeg godt. Hvordan er vi kommet dertil, at det er os der skal forsvare vores handlinger? :shock:

_________________
Brian Nielsen


Top
   
Indlæg: lør aug 13, 2005 10:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 18, 2004 20:27
Indlæg: 101
zx12r_turbo_plus350 skrev:
Tillæggende spørgsmål: Test gennem flere personer, nu jer.

Hva' er jeres dom i forhold til billedekvaliteten på NTSC kontra PAL ??

Min mening, sammenligner man to samme film NTSC vs PAL, så er PAL bedre, hva' det ikk sku' være på papiret.


Jeg forstår ikke helt hvad du mener. PAL er på papiret bedre end NTSC (højere opløsning, ingen 3:2 pulldown, bedre farvegengivelse), og det er det efter min mening også i virkeligheden. Til gengæld er NTSC at foretrække lydmæssigt, da filmen afspilles for hurtigt ved PAL og dermed giver lyden et højere toneleje.


Top
   
 Titel: Re: Hmm okay.
Indlæg: lør aug 13, 2005 11:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
zx12r_turbo_plus350 skrev:
I svarede ikk på spørgsmålet omkring NTSC og PAL ?? jeg tilgi'r jer, det må være sprutten.

ps kvalitets-film er først og fremmest succes film i biografen, DVD special edition's 1-2 disc etc. Meget ekstra materiele, i det hele taget en gennemført dvdpakke, det jeg ikk betegner som en kvalitets-film er film under 100,- og film kun med dansk, norsk, svensk og finsk tekster de såkaldte SF film. Få til 100,- er udmærket, men de er tusse gamle når først de står til 100,- så de ka heller ikk, alle betegnes som kvalitets-film.

Det rigtigt alle har forskellige smag, men dertil må jeg nævne, man må aldrig købe toxic, asiatisk action, komedie, romantik og drama, nærmest alle asiatiske film, pånær The Ring/The Ring II, B-monster film a lá godzilla serien osv. osv. Det sku da kun være for at få grineren på. "Problemet" er når man ka bestille over Atlanten, uden at se trailers, men kun et lille tekst referat på Internettet, så mener man den lyder ok, hva' de i de fleste tilfælde ikk er, spontan køb ska man holde sig fra, medmindre en ven har givet god for den, eller man har set den før, hvadenten det er på DVD eller VHS og ikk helt ka huske den.

mvh. Turbo


Hmmmmmmmmm dettte er vist noget af det værste vrøvl jeg længe har læst.....skulle Asiatiske film (pånær Ring 1 og 2) ikke kunne være kvalitetsfilm ????? Ej heller Dramaer ?????? oh my God........så kan du da vist ikke have set mange Asiatiske film.......Det er et postulat der er så langt ude at jeg egentligt ikke gider spilde mere tid på det og jeg er absolut heller ikke enig overhovedet i din definition på en kvalitetsfilm.
Jeg har ihvertefald adskillige Asiatiske kvalitetsfilm i min samling(efter min egen vurdering) og det ved jeg da at mange andre herinde også har.

Ps: at Kvaliteten på en film skulle falde fordi den har et par år på bagen er jeg absolut heller ikke enig i....tvivler også på at ret mange herinde er enig med dig på det punkt.
PsPs: lige et spørgsmål- Når du har købt en "kvalitetsfilm" og har haft den en vis årrække så den ikke længere er en "kvalitetsfilm". hvad gør du så med den ???? sælger den eller hvad ?????.

_________________
Ibzen
Death To all But Metal.
My Movies
Music Collection. Startet forfra...Fuck, Det kommer til at tage lang tid
My MoviePosters


Senest rettet af Ibzen lør aug 13, 2005 12:16, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 139 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 510 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team