Jacques Tati Collection - kvalitet?

Det er her, du skal ind, hvis du gerne vil diskutere DVD udgivelser - fra alle regioner. DVD nyheder hører også til i dette forum.
Brugeravatar
Buck Rogers
Site Admin

Jacques Tati Collection - kvalitet?

Indlægaf Buck Rogers » tirs apr 22, 2014 15:15

Jeg kan se, at der snart kommer en BD-boks med Tati-film, men hvordan er kvaliteten på den dvd-boks, der er ude i Danmark?

Billede

Den kan fås ret billigt, men hvis billedkvaliteten er alt for skidt, vil jeg hellere springe over. Jeg har ikke kunnet finde nogen anmeldelser.
- Jacob Billede
"I think she's bipolar, or lactose intolerant, one of the two."

Brugeravatar
hitchcock.dk
Kontakt:

Re: Jacques Tati Collection - kvalitet?

Indlægaf hitchcock.dk » tors apr 24, 2014 7:42

Jeg har en svensk boks fra Atlantic (med svenske titler, og svenske handlingsreferater bag på covers). Jeg skal ikke kunne sige, om de enkelte discs er digitalt identiske med den danske udgave, men det formoder jeg, da den svenske udgave har samme undertekster på 4 nordiske sprog.

Filmene er gode, og kvaliteten er hæderlig, men problemet er, at de fleste af disse film er blevet grundigt restaureret efter at denne boks blev udsendt. Der er derfor sket et enormt spring opad i kvalitet på de seneste BD-udgivelser fra BFI og CC. Desuden er der en 7-disc Tati-boks på vej på BD fra Optimum. Jeg ville nok vælge BD, hvis jeg skulle købe Tati i dag.

En stor fejl på min svenske boks (som muligvis ikke gælder for den danske udgivelse): Boksen praler med, at den både indeholder en sort-hvid og en farve-udgave af Jour de fête (1949), men min boks indeholder kun en farve-udgave.

Brugeravatar
Buck Rogers
Site Admin

Indlægaf Buck Rogers » tors apr 24, 2014 9:23

Ok, tak - det var lige det, jeg skulle vide. Venter nok til Optimums boks er til at få til en god pris.
- Jacob Billede
"I think she's bipolar, or lactose intolerant, one of the two."

Brugeravatar
hitchcock.dk
Kontakt:

Indlægaf hitchcock.dk » lør apr 26, 2014 8:23

Må lige rette mig selv, det hedder selvfølgelig Studio Canal nu om dage. Her er et link (det skal nok blive godt!):
http://www.amazon.co.uk/Jacques-Tati-Bl ... B00GDEZNTK

Billede

Tilbage til "DVD-udgivelser"