DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn nov 18, 2007 11:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Ja for dem der ikke har opdaget er benævnte julekalender nu endelig kommet på dvd, endelig kan jeg smide de gamle vhs'er optaget fra TV ud. Vi taler her om den uden tvivl bedste voksenjulekalender nogen sinde, med for en gang skyld et rigtig velskrevet manuskript og med sange der faktisk ikke bliver en plage at høre på, grundet de ikke bliver gentaget i alle 24 afsnit, men alle mere eller mindre er one-shots, you'll hear them once and never again. Iøvrigt er Jul I Den Gamle Trædemølle på 25 afsnit, den starter allerede den 30. November.

Billede

Citat:
Genoplev den første af TV 2's mange voksenjulekalendere - hele 25 afsnit med klassisk julehumor. Alle rollerne i julekalenderen spilles af SØS EGELIND, PETER SCHRØDER, KRISTEN LEHFELDT OG POUL GLARGAARD. Berit og Flemming bor i et rækkehus, og lever et kedeligt, almindeligt liv. Berit drømmer om at komme på skiferie, mens Flemming drømmer om at undgå skattevæsenet. Det er en julekalender fyldt med ironi, dobbeltbetydninger og uhyggeligt stor humor.


Køb, køb, køb.


Top
   
Indlæg: søn nov 18, 2007 12:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jun 12, 2007 19:04
Indlæg: 355
Geografisk sted: DK
Uden tvivl den bedste julekalender.....

_________________
DVD + Blå = 1900+


Top
   
Indlæg: man nov 19, 2007 23:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
En klassiker ja. Kun overgået af The Julekalender.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs nov 20, 2007 9:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
DeathPosture skrev:
En klassiker ja. Kun overgået af The Julekalender.

Kommer vist lidt an på temperament. Trædemøllen er mil foran The Julekalender der egentlig aldrig blev rigtig god (faldt i samme grøft med at samme sang skulle indgå i alle afsnit, give or take, det bliver man træt af).

De Nattergale var iøvrigt i God Morgen Danmark for nylig angående deres nye box set udgivelse og her nævnte af en 'galene at da de skulle lave The Julekalender som åbenbart blev vist et år eller to efter trædemøllen havde rullet over skærmen blev de nødt til at lave noget der var helt anderledes fra den for den var simpelthen for god ;)


Top
   
Indlæg: tirs nov 20, 2007 18:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Avatar666 skrev:
DeathPosture skrev:
En klassiker ja. Kun overgået af The Julekalender.

Kommer vist lidt an på temperament. Trædemøllen er mil foran The Julekalender der egentlig aldrig blev rigtig god (faldt i samme grøft med at samme sang skulle indgå i alle afsnit, give or take, det bliver man træt af).

De Nattergale var iøvrigt i God Morgen Danmark for nylig angående deres nye box set udgivelse og her nævnte af en 'galene at da de skulle lave The Julekalender som åbenbart blev vist et år eller to efter trædemøllen havde rullet over skærmen blev de nødt til at lave noget der var helt anderledes fra den for den var simpelthen for god ;)

Helt enig mht. Trædemøllen... Men Avartar666 - du kan vel ikke bare uden videre konstatere at "Trædemøllen er mil foran The Julekalender". Det er vel en smagssag - og ellers må der jo en del flere argumenter på banen. Men er absolut enig i at Trædemøllen er fremragende.


Top
   
Indlæg: tirs nov 20, 2007 18:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Kip James skrev:
Helt enig mht. Trædemøllen... Men Avartar666 - du kan vel ikke bare uden videre konstatere at "Trædemøllen er mil foran The Julekalender". Det er vel en smagssag - og ellers må der jo en del flere argumenter på banen. Men er absolut enig i at Trædemøllen er fremragende.

Åh ja alt er en smagssag (jeg hører til den objektive fløj på dahf :) ). Det var egentlig det jeg mente med at det kom an på ens temperament :)

Ok, men hvis det endelig skal være, så har Trædemøllen det fortrin fremfor mange andre julekalendere (ikke kun The Julekalender) at den faktisk ikke gentager sig selv i løbet af de 25 afsnit. Jo vist Flemming kommer da med en del linier der kunne minde om catch-frases, men det bliver aldrig kedeligt. I de 24 afsnit The Julekalender kører ved jeg ikke hvor mange gange vi skal høre "støvle-dance" (12-14 gange?), og hvis man er tosset med den sang så er det jo fint, jeg var bare træt af den efter første omgang. Der er sange i Trædemøllen, faktisk een i hvert afsnit, men det er aldrig den samme, og teksterne er faktisk rigtig gode, og passer ind.

Desuden finder man ikke en sjovere julekalender end Trædemøllen, med kommentarer der omend de er 20 år gamle holder den dag i dag. Har set denne julekalender hvert år (ca.) de sidste mange år til jul, og den bliver ved med at være "sjow". GØR DEN DET? Ja den gør :clap:


Senest rettet af Avatar666 tirs nov 20, 2007 23:12, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs nov 20, 2007 20:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Jeg er nu nok på "The Julekalender holdet", men må da indrømme, at jeg springer let og elegant henover det når Fritz, Hansi og Günther begynder at synge...

Men begge julekalendere er fremragende.


Top
   
Indlæg: tirs nov 20, 2007 23:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Michael W. skrev:
Jeg er nu nok på "The Julekalender holdet", men må da indrømme, at jeg springer let og elegant henover det når Fritz, Hansi og Günther begynder at synge...

LOL, så er der hvad, 2 minutters indhold pr. afsnit tilbage :)


Top
   
Indlæg: ons nov 21, 2007 0:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Avatar666 skrev:
Michael W. skrev:
Jeg er nu nok på "The Julekalender holdet", men må da indrømme, at jeg springer let og elegant henover det når Fritz, Hansi og Günther begynder at synge...

LOL, så er der hvad, 2 minutters indhold pr. afsnit tilbage :)


Arrhh. Mon ikke der er det dobbelte ;)


Top
   
Indlæg: ons nov 21, 2007 19:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 13, 2004 7:52
Indlæg: 1541
Geografisk sted: Øgadekvarteret, Aalborg
Nice, så mangler vi bare at få Familien Andersens på DVD også.


Top
   
Indlæg: ons nov 21, 2007 19:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Heh, ja hvis den kommer, så må det sgu være ekstra sur røv for dem der har givet 500-1000 kr. for VHS udgaven på QXL.


Top
   
Indlæg: ons nov 21, 2007 20:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Avatar666 skrev:
Kip James skrev:
Helt enig mht. Trædemøllen... Men Avartar666 - du kan vel ikke bare uden videre konstatere at "Trædemøllen er mil foran The Julekalender". Det er vel en smagssag - og ellers må der jo en del flere argumenter på banen. Men er absolut enig i at Trædemøllen er fremragende.

Åh ja alt er en smagssag (jeg hører til den objektive fløj på dahf :) ). Det var egentlig det jeg mente med at det kom an på ens temperament :)

Ok, men hvis det endelig skal være, så har Trædemøllen det fortrin fremfor mange andre julekalendere (ikke kun The Julekalender) at den faktisk ikke gentager sig selv i løbet af de 25 afsnit. Jo vist Flemming kommer da med en del linier der kunne minde om catch-frases, men det bliver aldrig kedeligt. I de 24 afsnit The Julekalender kører ved jeg ikke hvor mange gange vi skal høre "støvle-dance" (12-14 gange?), og hvis man er tosset med den sang så er det jo fint, jeg var bare træt af den efter første omgang. Der er sange i Trædemøllen, faktisk een i hvert afsnit, men det er aldrig den samme, og teksterne er faktisk rigtig gode, og passer ind.

Desuden finder man ikke en sjovere julekalender end Trædemøllen, med kommentarer der omend de er 20 år gamle holder den dag i dag. Har set denne julekalender hvert år (ca.) de sidste mange år til jul, og den bliver ved med at være "sjow". GØR DEN DET? Ja den gør :clap:


Skarp satire der med "det objektive" ;)

Se, det var jo en forklaring :D Og godt at høre at "Trædemøllen" holder endnu. Jeg ser virkelig frem til et gensyn.


Top
   
Indlæg: tors nov 22, 2007 0:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
godt se flere af de gamle julekalender kommer på dvd... men vi mangler et par stykker endnu, fx Familien Andersens julehemlighed

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tors nov 22, 2007 10:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 23, 2004 18:37
Indlæg: 2383
Andersens Julehemmelighed på dvd ville være super-over-fantastisk. Smid så lige Juletestamentet ud også og vi er kørende :thumb:

_________________
Serier set i 2015
"Always be a first-rate version of yourself, instead of a second-rate version of somebody else." - Judy Garland
"Ej, Elin, nu har jeg brugt en hel eftermiddag." || "Frankly my dear, I don't give a damn"


Top
   
Indlæg: tors nov 22, 2007 12:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Måske vi skulle presse lidt på hos Minerva Film, for en dvd udgave af Andersens Julehemmelighed.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team