DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør maj 04, 2024 2:31

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors sep 06, 2012 14:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg kan godt se hvorfor det kan virke uoverkommeligt at skifte, men det ér virkelig ikke så besværligt. I min temmeligt store samling var der kun en 50 titler or so der ikke kom med over. Man får en liste over hvilke titler det gik galt med.

Derudover er systemet generelt bygget op mere hensigtsmæssigt end i DVD Profiler, hvor samlingen lagres lokalt, så man selv skal sørge for backup. I My Movies ligger samlingen på serverne, og det er også derfor at sync mellem de forskellige enheder rent faktisk fungerer.

Det skal også understreges hvor let det rent faktisk er at tilføje titler til My Movies, til sammenligning med Profiler. Man indtaster stregkode, finder et forside-cover osv., og så er der et hold moderatorer som godkender det man har sendt ind. Jeg synes der var færre og færre nye titler i DVD Profiler det sidste stykke tid jeg brugte programmet; sådan er det ikke længere med My Movies.

Det bør måske tilføjes at jeg for nuværende sidder på kontor med Brian og Rasmus, som laver My Movies ;) Men hvis det gør dig skeptisk overfor hvad jeg har skrevet ovenfor, så kan du jo bare hente gratisudgaven og se hvor rart det er :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors sep 06, 2012 15:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg har i nogle år nu brugt DVD Profiler og har vel brugt My Movies i par år nu. Jeg må indrømme at My Movies er bedre på alle punkter med at tilføje film hurtigt og nemt, samt det er så dejlig simpelt design. Eneste minus, hvilken er også grunden til jeg stadig bruger DVD Profiler ved siden af, er at My Movies ikke har samme budget statistik.

Ellers kan jeg godt varmt anbefale My Movies ligesom Naiera, og jeg kender ikke Brian og Rasmus ;) :D

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors sep 06, 2012 15:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Præcis hvad for en applikation bruger du?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors sep 06, 2012 16:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg bruger Android udgaven, hvis det var det du spurgte om.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors sep 06, 2012 16:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Det var netop det jeg spurgte om ;)

Det officielle svar er at vi er klar over manglen :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors sep 06, 2012 16:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Muligvis et grønt og aldeles dumt spørgsmål, men hvordan syncer man android-my movies med iOS?

Har mymovies til begge, og android-udgaven (telefon) er ikke opdateret med seneste tilføjelser

Og ja....mymovies er sublimt. På de fleste punkter dvdprofiler langt overlegen


Top
   
Indlæg: tors sep 06, 2012 17:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Henriksen skrev:
Muligvis et grønt og aldeles dumt spørgsmål, men hvordan syncer man android-my movies med iOS?


Du syncer med serveren og ikke de andre apparater som sådan. På Android går du ind under Settings og vælger Synchronize.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors sep 06, 2012 19:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Aha...ja, selvfølgelig. Den burde jeg selv have regnet ud, men tak alligevel :D


Top
   
Indlæg: tors sep 06, 2012 21:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Jeg har ikke brugt DVD Profiler i årevis. Jeg bevægede mig ind i et nyt årtusind, gik over til Mac og begyndte at sætte pris på veldesignet software. Det gjorde DVD Profiler ikke.

Måske skulle jeg kigge på My Movies. Så må vi se om det kan være med ;)

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: fre sep 07, 2012 21:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Mikl: Du skal være meget velkommen - vi tager også meget gerne imod inputs til forbedringer.

Mvh

Brian Binnerup
My Movies

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: lør sep 08, 2012 20:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Vi har skrevet en side omkring nogle af fordelene ved at skifte fra DVD Profiler to My Movies:

http://bit.ly/QsmkKL

Der er bla. noget statistik over antallet af profiler på servicen.

Til de af jer der har interesse i de danske detaljer, så kan jeg nævne at DVD Profiler har ca. 21.000 danske profiler, hvor My Movies har 28.000.

Ud af disse har DVD Profiler ca. 1750 danske Blu-ray profiler, hvor My Movies har 3367.

Hvis der er nogle der har inputs, ønsker eller andre ting hører vi meget gerne fra jer.

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: lør sep 08, 2012 21:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Nu er jeg gået i gang med My Movies (indtil videre primært på iPad, men har også købt Mac udgaven). Første indtryk er godt. Der er en del skønhedsfejl og misforåelser mellem mig og interfacet (hvilket jeg mener er interfacets skyld ;)), men det ændrer ikke på at softwaren virker solid og gennemarbejdet. En online profil er en kæmpe fordel over DVDP og helt oplagt i indeværende århundrede.

Udover småtingene som jeg ikke vil bruge plads på her, er her lidt anden spredt feedback:

- på iPad-udgaven er der generelt problemer med interfaceorientering, ihvertfald når man stregkodescanner. Jeg satte den oprejst på smart coveret (i landscape) og begyndte at scanne ved bare at svinge filmene ind foran kameraet. Det svingede lidt om scanneren var portrait eller landscape, og når jeg tilføjede film var de andre views også lidt uenige om orienteringen. Prøv det selv.

- Multiscan funktionen er god når man skal pløje hele samlingen igennem og tilføje film, men irriterende at man kun kan få feedback fra scanneren som lyd. Altså når den har scannet en film ved jeg det kun hvis bip-lyden er sat til. Giv mig i stedet et overlay der fortæller mig at den har fanget det, og gerne også navn på titlen.

- Så vidt jeg kan se skal alle detaljer om selve filmen (skuespillere etc) klampes ind for hver profil/stregkode. Den ulempe har DVD Profiler også. Hvorfor ikke have én filmdatabase, så detaljerne kun skal indtastes og rettes ét sted? Når en ny udgivelse kommer til, plukker den bare detaljerne fra denne profil. Det bør give en langt højere kvalitet af data. Husk, jeg er ny her, så jeg misforstår muligvis hvordan det fungerer. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl. ;)

- Så vidt jeg kan se synkroniserer iPad'en ikke automatisk med serveren. Hvorfor ikke? Det bør da ikke være ret dyrt at snuse om der er ændringer i databasen, om ikke andet så bare når app'en åbnes/genaktiveres.

- kan man ikke vælge det fremadrettede kamera til at scanne koder med?

- Der mangler generelt tool tips i Mac udgaven.

Det var hvad jeg havde for nu. Godt arbejde! :thumb:

EDIT: vi skylder målske DVD Profiler og dens brugere at diskutere My Movies i en anden tråd?

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: lør sep 08, 2012 21:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Mikl skrev:
EDIT: vi skylder målske DVD Profiler og dens brugere at diskutere My Movies i en anden tråd?


Ja ;) Omend folk der stadig hænger ved DVD Profiler seriøst burde overveje at skifte :)

Husk i øvrigt at man kan eksportere samlingen fra DVD Profiler og importere den til My Movies. Der understøttes også import af andre samlerprogrammer eller sider; der skal bare være IMDb ID eller stregkode med, for at det kan bruges.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: lør sep 08, 2012 23:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jun 03, 2007 12:52
Indlæg: 570
Geografisk sted: Århus
Mikl skrev:
- på iPad-udgaven er der generelt problemer med interfaceorientering, ihvertfald når man stregkodescanner.


Den skulle meget gerne låse sig til portrait - det skyldes begrænsninger i den RedLaser stregkode scanner vi benytter. Jeg vil notere vi skal checke om den stadig har de problemer.

Mikl skrev:
- Multiscan funktionen er god når man skal pløje hele samlingen igennem og tilføje film, men irriterende at man kun kan få feedback fra scanneren som lyd. Altså når den har scannet en film ved jeg det kun hvis bip-lyden er sat til. Giv mig i stedet et overlay der fortæller mig at den har fanget det, og gerne også navn på titlen.


Giver mening. Det er noteret.

Mikl skrev:
- Så vidt jeg kan se skal alle detaljer om selve filmen (skuespillere etc) klampes ind for hver profil/stregkode. Den ulempe har DVD Profiler også. Hvorfor ikke have én filmdatabase, så detaljerne kun skal indtastes og rettes ét sted? Når en ny udgivelse kommer til, plukker den bare detaljerne fra denne profil. Det bør give en langt højere kvalitet af data. Husk, jeg er ny her, så jeg misforstår muligvis hvordan det fungerer. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl. ;)


Det er helt korrekt, og godt set. Det er faktisk en del af en større plan - vi arbejder på at få lavet en generisk film profil type som også kan bruges til digitale downloads. Intentionen er så at du på sigt netop kan nedarve skuespillere og crew fra den.

Mikl skrev:
- Så vidt jeg kan se synkroniserer iPad'en ikke automatisk med serveren. Hvorfor ikke? Det bør da ikke være ret dyrt at snuse om der er ændringer i databasen, om ikke andet så bare når app'en åbnes/genaktiveres.


Den spørger når du åbner applikationen. Det kan godt være at den måske burde lave et check også når den åbnes fra multi-tasking.

Mikl skrev:
- kan man ikke vælge det fremadrettede kamera til at scanne koder med?


Nej - det er forsøgt, men fungerer elendigt i praksis, derfor er der ikke lavet mulighed for det.

Mikl skrev:
- Der mangler generelt tool tips i Mac udgaven.


Også noteret.

Sig til hvis du kommer forbi flere ting.

_________________
Min film samling - fra My Movies med Danske Data og Trailere, eller blot HD titlerne

My Movies - Media Center Film Applikation


Top
   
Indlæg: søn sep 09, 2012 6:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
En ting til: det ville være rart med en mere elegant håndtering af box sets. Når jeg tilføjer et sæt, kunne den tilbyde at tilføje filmene enkeltvis. I dag vises ingen info om de indeholdte film så vidt jeg kan se

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team