DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 9:12

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: fre feb 11, 2011 2:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 27, 2007 16:45
Indlæg: 671
Geografisk sted: Greve
Endelig fik jeg fat i Rejsen Til Amerika, som jeg længe har ledt efter til min datter, da jeg selv er vokset op med den film.

Vi sætter os og ser den selvfølgelig med det danske lydspor, men hvad hører jeg så til min horrible opdagelse.
Ligeså snart der bliver sunget, så synger de krafte...mig på engelsk, og ikke dansk som jeg kan huske den fra biografen og VHS. Det er godt nok sjusket... Både den svenske, norske, og finske dubbing har sang på deres eget modersmål, men ikke den danske. Min datter (6 år) sad og kiggedet forundret på mig og spurgte hvorfor de sang noget hun ikke kunne forstå.

Jeg selv sadt med en følelse af WTF!!! inden i mig. Hvordan kan et studio som Universal lave sådan en bommert, uden at rette den?

Det jeg vil høre, er om nogen af jer, evt har fundet en nyere udgave hvor der ER dansk sang på. eller om i ved hvor jeg evt skal klage til, for dette pi.. vil jeg ikke finde mig i. havde glædet mig til sange som "der er ingen katte i Amerika" og "aldrig sig aldrig"

Hvis der findes andre poster omkring dette emne så beklager jeg, jeg har forsøgt at søge så godt jeg kunne efter gamle indlæg.

_________________
Billede: Philips 50PFL5008T (3D)
Surround: Yamaha Aventage RX-A1010 - 7.1 - Network reciever
HD-DVD (81): Toshiba HD-EP35
BluRay (683): Pioneer BDP-440/PS3 Slim
DVD (711)


Top
   
Indlæg: søn feb 13, 2011 23:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Er det en gammel udgivelse? Man skulle godt nok tro, at Universal tidligere har hørt brok for det der. Prøv evt. at skrive til dem; det kan jo være, at der findes en korrigeret udgave.

edit: Nåja, det er jo lettere sagt end gjort. Jeg prøvede at Google mig frem til noget og kunne ikke finde en dansk hjemmeside. Er det måske et andet selskab der står for den danske distribution?


Top
   
Indlæg: man feb 14, 2011 9:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Jeg fandt samme brok under filmen på laserdiskens hjemmeside, tilbage fra 2005:

http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 3942261363

Samtidig kan jeg se at den udgave ser ud til at være udgået og en ny (med engelsk titel på cover) sat i søen:

http://www.laserdisken.dk/html/visvare. ... 8426748686

Jeg ved så ikke hvilken du har, og om problemet i det hele taget er blevet rettet på den nye.


Top
   
Indlæg: søn feb 20, 2011 19:32 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 24, 2006 10:12
Indlæg: 4423
Geografisk sted: København
Dobbelt udgivelsen fra 2006 har dansk sang på: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/3275601/ ... fer=search

Skiven fra UK er præcis den samme som den danske, så måske du kan finde den "over there" til en billig penge.

_________________
Pioneer 5090h, HTPC, XBOX 360 Slim, Yamaha YSP-5100, Logitech Harmony One og bøffen


Top
   
Indlæg: ons mar 30, 2011 17:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 07, 2003 1:01
Indlæg: 1496
Pede skrev:
Dobbelt udgivelsen fra 2006 har dansk sang på: http://www.play.com/DVD/DVD/4-/3275601/ ... fer=search

Skiven fra UK er præcis den samme som den danske, så måske du kan finde den "over there" til en billig penge.


Jeg har lige netop købt denne, efter jeg har været ked af de manglende danske sang på de "gamle" dvder.
Til min store skuffelse, så var der heller ikke dansk sang på den udgave jeg fik :(

Hvis der er nogen der har den stående hvor der er dansk sang på, vil jeg meget gerne aftage dem, mod et gebyr :beerchug:

Mvh
Mikael


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team