DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 9:48

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn jul 18, 2010 22:55 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 14, 2004 19:26
Indlæg: 988
Sharktopus som kommer på SyFy Channel inden længe det er da vidst også det man kan kalde en b-film af rang

http://www.bt.dk/film/er-det-her-verdens-vaerste-film


Top
   
Indlæg: man jul 19, 2010 15:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
njhansen skrev:
Vanilla Ice-mesterværket Cool as Ice udkommer på DVD i England d. 6. september.


Hell yeah! Kan stadigvæk huske, hvordan jeg og nogle kammerater for snart tyve år siden så den på video som en dobbeltforestilling med den lige så forfærdelige "Knight Rider 2000".

"Cool as Ice" har nogle helt fantastiske one-liners a la "drop the zero and give it to the hero" (som er Vanilla Ices forsøg på at få den den kvindelige hovedrolle til at droppe sin skurkagtige kæreste). :lol:

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tors jul 22, 2010 14:55 
Offline

Tilmeldt: søn mar 01, 2009 0:15
Indlæg: 46
Road House med Patrick Swayze er så klichefyldt og indbefattet af b-stemning, at den skal ses.

Roger Eberts anmeldelse af filmen er simpelthen også en komedie i sig selv.


Citat:
The guiding spirit of "Road House" can be glimpsed in one particular scene, which is set in the trophy room of an evil sadist who holds a helpless town in his iron grasp. His hunting trophies include not only the usual deer and elk and antelopes, but also orangutans, llamas and a matched set of tropical monkeys. This guy went hunting in the zoo.

We are expected to believe that the sadist financed these hunting expeditions by shaking down the businesmen in a town that, on the visible evidence, contains a bar, a general store, a Ford dealership and two residences. "Road House" is the kind of movie that leaves reality so far behind that you have to accept it on its own terms.

Was it intended as a parody? I have no idea, but I laughed more during this movie than during any of the so-called comedies I saw during the same week. Consider, for example, the movie's hero, a barroom bouncer named Dalton and played by Patrick Swayze (last seen in "Dirty Dancing"). Here is a man known as the best bouncer in the business - and the business must pay well, since he owns a Mercedes convertible. But he is not simply your average tough guy. He has a Ph.D. in philosophy from New York University and is capable of deep insights into his trade, such as, "In a fight, nobody wins." Dalton is summoned to a small Missouri town where the Double Deuce, the local nightclub, is terrorized nightly by the local goons and louts. His assignment: Bring peace to the bar so the owner can remodel and expand. His enemies: the hired guns of Brad Wesley (Ben Gazzara), the extortionist with the exotic trophy room. (Everyone in this movie has names out of a Western - not only Dalton and Brad Wesley, but also such characters as Wade Garrett, Doc, Emmet, and Cody.

Doc is a girl, but never mind.) Dalton wades into the fray on opening night and finds himself in the middle of a fight in which the furnishings of the Double Deuce are reduced to matchsticks. Wounded by a knife cut, he goes to the hospital, where the gash is sewn closed by Doc (Kelly Lynch), a beautiful blond who is impressed by Dalton's doctorate in philosophy and his ability to withstand pain.

In no time at all, Dalton and Doc are making love on the porch roof outside Dalton's rented room - a roof that can clearly be seen by the evil Wesley, who once entertained hopes of becoming Doc's lover.

(These two houses, on either side of a river, seem to be the only homes in town, and most of what goes on in each house seems to be staged for the benefit of the other.) Dalton sees he needs help to clean up the bar. So he calls in his best friend, Wade Garrett (Sam Elliott), who is the second-best barroom bouncer in the world. (Note to cable TV operators: The world finals of bouncing might pull in decent ratings.) This upsets Wesley no end, since his income depends on maintaining an iron rule of terror over the local townspeople.

"Road House" is said to be based on an actual case in Missouri where the local bad guy, universally hated by everyone in town, was murdered in broad daylight - and no one in town seems to have seen a thing. If that is the genesis for the story, everything else in it seems to have come from a cheerful willingness to go over the top in every way possible.

This is the first movie in a long time to use the line, "Prepare to die!" And how long has it been since the same movie contained a) a dash into an exploding building to save an occupant; b) a rock 'n' roll band protected by a Plexiglas shield; c) goons who line up for instructions and call the bad guy "boss"; d) a lecture on the fine points of bouncing; e) a sexy woman doctor who goes all the way on the first date, and f) random quotations from the great Western philosophers? This movie is so top-heavy with plot, it can even afford to ignore some obvious possibilities. For example, Swayze's rented room is on a ranching spread across the river from Gazzara, and Gazzara is so busy with his other villainous duties that he doesn't have time for the standard subplot in which he wants to run the rancher off the land so he can build a subdivision. Of course, in a town with two residences, there may not be much pent-up housing demand.

"Road House" exists right on the edge between the "good-bad movie" and the merely bad. I hesitate to recommend it, because so much depends on the ironic vision of the viewer. This is not a good movie.

But viewed in the right frame of mind, it is not a boring one, either.


Top
   
Indlæg: tors jul 22, 2010 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Der kan sikkert også findes lidt inspiration i denne tråd

viewtopic.php?f=3&t=27396

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors jul 22, 2010 16:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 12:16
Indlæg: 2795
Geografisk sted: Fredericia
Mht. Road House så kan jeg kun anbefale den. Jeg har set den mindst 15 gange og den er stadig sjov/god :thumb:

_________________
Min side med film- og serieskriblerier


Top
   
Indlæg: tors jul 22, 2010 16:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
LarsP skrev:
Mht. Road House så kan jeg kun anbefale den. Jeg har set den mindst 15 gange og den er stadig sjov/god :thumb:



Jep, Road House er sgu god lir... men kan en film med Terry Funk på rollelisten andet end være et hit.

Altid godt med lidt trashy guilty pleasures... :thumb:


Top
   
Indlæg: tors jul 22, 2010 22:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Billede
Har været vist et par gange på TV2, mener jeg...

Dissekerede den sammen med en kammerat en aften, til stor morskab for os begge. :D

ELENDIG på alle måder... Skuespil, effekter og historien er så dårlig, at man ikke kan andet end at grine - så på den måde er den klart et kig værd.

Se den barfodet - dine tæer vil med garanti forsøge at nå dine hæle. :lol:


EPICENTER med Jeff Fahey og Tracy Lords.

Også meget underholdende på en måde som sikkert ikke var intentionen. Filmen brillerer ved at have indsat scener fra bla. Metro og Speed hvis jeg husker korrekt...

Også et kig værd i denne sammenhæng.

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 15:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
The Uninvited (1987), elendig og dog helt igennem skønt makværk med gamle kendinge som George Kennedy, Alex Cord og Clu Gulagher hvis falske tænder man ikke bør snyde sig selv for et nærmere bekendtskab med.

Billede


_________________
"Stick it in? In my Yoyneh's heart?!" ('Vampyrernes Nat', 1967.)


Top
   
Indlæg: tirs aug 10, 2010 20:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg lejede denne film på VHS engang.



Det er en film i sin helt egen klasse! :D

http://www.mutantreviewers.com/rmoontrap.html

Bruce Campbell er med, men jeg tror at det er én af de film, han helst vil glemme. :lol:

"Poor Bruce is killed almost immediately, leaving the creepy and disturbingly old Walter Koenig to inexplicably seduce the moon-babe into a roll in the hay. In an inflatable tent. On the moon. Surrounded by killer robots."


Top
   
Indlæg: lør jan 22, 2011 17:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Nu må vi jo ikke risikere at løbe tør for B-film.


En rigtig tømmermandsfilm. :lol:


Top
   
Indlæg: lør jan 22, 2011 20:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
I går havde vi filmaften i "Sørensen Exploitation Cinema Proudly Presents" og aftens Bonus Feature var den "fantastiske" Masters of the Universe fra 1987! Filmen byder på en top-spændt Dolph Lundgren med ondt svenskerhår og mange andre herligheder. Det var afsindigt underholdende og ringe på den underholdende måde! Ses bedst med en masse bajere og i godt selvskab :beerchug:

http://www.imdb.com/title/tt0093507/

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: lør jan 22, 2011 22:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Spencer skrev:
Nu må vi jo ikke risikere at løbe tør for B-film.


Spencer hvor har fået fat i den trailer ! Du må hellere fjerne den, inden DAHF bliver sagsøgt af Lucas-film.
Det er den nye trailer til Blu-Ray boksen med Star Wars Ep. 1-6, de nye scener Lucas har lavet skal være en glædelig overraskelse til alle Star Wars fans, og må først vises en uge før boksen kan købes i butikkerne.

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: tors maj 26, 2011 2:13 
Offline

Tilmeldt: lør okt 23, 2010 21:57
Indlæg: 7
Har 2 der passer helt ind, en 3 som jeg ikke helt kan huske men derhen af mener jeg, nr. 4 er også helt sikker og så lidt andre bud.

1) Double Dragon - Husker den som fed, men så den igen og.. puha.. men det er nu mest special effects jeg ikke længere kan holde ud og se på, men også meget af det andet.

2) Dune - magen til ringere film eksisterer vel næppe, grin og græd sammentidig.

Det var de to væsentligste.

3) Repo Man - med emilio estevez. bare smadret, som jeg husker den ihvertfald.

American Ninja 5. kan godt lide dem alle, men 5'eren er lige over kanten..

Så er der Teenage Mutant Ninja Turtles spillefilmene 1-3. De er super gode, med mange catch frazes og ganske underholdende.

Mission In Action og Delta Force er gode tømmermændsfilm. Smadder med Chuck Norris.

Class of 1999 og Årgang 99 II - Den første er dog nok mest det du leder efter, dog fed film :)

Fuld Hammer - med charlie sheen. lidt af det hele, ok film.

The Last Boyscout. En ældre film der har masser af "catch phrases". Fantastisk film, helt klart en af mine all time favourits, og hvis du gerne vil have masser af catch phrases så er den lige dig.

Raw Deal - Så ringe er den nu ikke, men ellers.. :)

Gromit skrev:
Martin Sjøstrand skrev:
Er der nogen der kan "anbefale" nogle virkeligt ringe film? :-)


Attack of the Killer Tomattos
Tremors 4

...og sådan kunne man jo blive ved. ;)


Tremors 4 er sku fed. (sammen med 1'eren)

4) Tremors 3 er nærmere det der søges efter her, har vel alt han nævner.

derudover kan jeg kun sige thumps up til "attack of the killer tomatoes".

Edit: Nåh ja.. Hulk Hogan filmene. Kan anbefale "Surburban Commando"


Top
   
Indlæg: tors maj 26, 2011 7:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Mr. Nanny!
ellers er Tremors 4 meget dårlig, det samme med 3eren. 2eren kan lige gå, den er vildt overdrevet nemlig.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: tors maj 26, 2011 12:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
rekoor skrev:
3) Repo Man - med emilio estevez. bare smadret, som jeg husker den ihvertfald.

What?!? Du husker godt nok skidt. Repo Man er en af 80'ernes absolut bedste film. Manuskriptanarki, surrealisme, apokalypse, humor, højt 80'er-hår. What's not to like?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team