DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 22:13

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: lør dec 12, 2009 9:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Billede

I USA udgiver Cinema Libre en box med 5 af Jean-Jaques Beineix' 6 spillefilm (kun Diva mangler, da andre har rettighederne til denne i Nordamerika). En af diskene indeholder også nogle dokumentar- og kortfilm af Beineix, bl.a. om forfatteren Jean-Dominique Bauby, som skrev Dykkerklokken og sommerfuglen, lavet umiddelbart inden Bauby døde i 1997.

Beineix-boksen er en Limited udgave. Udgivelsesdato er 1. december 2009, men den er stadig ikke available hos amazon.com. Cinema Libre har også udsendt alle boksens film enkeltvis, som det fremgår af ovenstående skema.

Alle udgivelser på nær Betty Blue er de første officielle udgivelser af disse film med engelske tekster (jeg vil dog ikke udelukke, at der også findes tvivlsomme asiatiske udgivelser af disse film med engelske tekster)!

Moon In The Gutter er allerede OOP som enkeltudgivelse efter mindre end to måneder på markedet, og den er begyndet at blive dyr på brugtmarkederne og eBay! Netop denne titel stod på min ønskeliste, og jeg har derfor skrevet til Cinema Libre, som heldigvis kan fortælle, at de allerede er i gang med at trykke andet oplag...


Top
   
Indlæg: man sep 20, 2010 8:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg har for en del måneder siden fået fat i den amerikanske Beineix-boks. Jeg bestilte den fra Cinema Libres eget site, men desværre måtte jeg vente godt et par måneder, før de sendte varen. Og da jeg modtog den, var den blot pakket i en stor boblekuvert, som vel at mærke havde været brugt før, og nu bare var vendt på vrangen! Både boblekuvert og boks var desværre mast til ukendelighed. Til gengæld var der ikke kommet told på forsendelsen, hvorfor jeg ikke gad brokke mig til firmaet. Men det var lidt ærgeligt med den skødesløse forsendelsesmetode, da Cinema Libre ellers har nogle gode film i sortimentet, og også nogle gode tilbud, hvor man af og til kan få en gratis film med i købet.

Beineix-udgaverne er i øvrigt regionsfri (på nær Diva), og udgaverne er i pæn kvalitet, men desværre oftest med fastbrændte tekster.

EDIT: Jeg skrev i det første indlæg i tråden, at Cinema Libre ikke ville udgive Diva, da andre (Lionsgate) havde rettighederne til denne i Nordamerika, men Diva indgår alligevel i boksen - bare i Lionsgate-udgaven!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team