DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 11:50

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 11 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 19, 2009 22:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Bæveren har kigget på MoC's Il grido, og der er ingen tvivl om, at den er en investering værd.

Dejligt der kommer så meget Antonioni på dvd for tiden!

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: fre maj 22, 2009 16:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
mr_riis skrev:
Bæveren har kigget på MoC's Il grido, og der er ingen tvivl om, at den er en investering værd.

Dejligt der kommer så meget Antonioni på dvd for tiden!


Bestemt. Det nager mig lidt, at MoC ikke fås til under 100 kr. Jeg forstår ikke, at de (og Criterion, i øvrigt) ikke sætter SD-DVD-priserne ned i takt med at HD-udgivelserne overtager markedet. Man føler sig lidt dum, når man betaler så mange penge for et forældet format.

Anyways, så har CDwow lige afsendt min Zabriskie Point. Jeg vender lige tilbage med en bedømmelse, når jeg har set den igennem med egne øjne.


Top
   
Indlæg: tors aug 27, 2009 9:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg har jo "anmeldt" Zabriskie point i den tyske R2-dvd fra Warner her!
Den er også god! Det er den eller den amerikanske R1 fra Warner, man bør eje.


Top
   
Indlæg: tors aug 27, 2009 13:45 
Offline

Tilmeldt: tirs aug 25, 2009 17:11
Indlæg: 169
Second Sight udgiver Beyond the Clouds i næste måned :thumb:


Top
   
Indlæg: tors aug 27, 2009 16:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Kuro skrev:
Second Sight udgiver Beyond the Clouds i næste måned :thumb:

Det er helt gået min næse forbi, men ganske interessant alligevel! :thumb:


Top
   
Indlæg: tors aug 27, 2009 18:33 
Offline

Tilmeldt: tirs aug 25, 2009 17:11
Indlæg: 169
hitchcock.dk skrev:
Kuro skrev:
Second Sight udgiver Beyond the Clouds i næste måned :thumb:

Det er helt gået min næse forbi, men ganske interessant alligevel! :thumb:


Det er det i hvert fald, og så er det endda med en dokumentar på 52 min. og et audio essay af Chatman :)


Top
   
Indlæg: søn sep 27, 2009 10:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Zabriskie Point er nu også blevet udsendt i UK. Indtil videre lader det til at være en HMV-exclusive titel: HMV link.
Jeg skal ikke kunne sige, om den senere også dukker op hos andre UK-forhandlere, men mon ikke den gør det - måske efter en 6 måneders exclusive-periode hos HMV?


Top
   
Indlæg: lør jun 05, 2010 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Criterions Red Desert på blu-ray er anmeldt her:

http://www.blu-ray.com/movies/Red-Deser ... 94/#Review

Farvemæssigt adskiller den sig fra BFI-udgaven, og ekstramaterialet er til dels anderledes. Den er selvfølgelig kodet region A.


Top
   
Indlæg: søn jun 06, 2010 18:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
hitchcock.dk skrev:
Criterions Red Desert på blu-ray er anmeldt her:

http://www.blu-ray.com/movies/Red-Deser ... 94/#Review

Farvemæssigt adskiller den sig fra BFI-udgaven, og ekstramaterialet er til dels anderledes. Den er selvfølgelig kodet region A.


Og Dvdbeaver sammenligner dem her: http://www.dvdbeaver.com/film/dvdcompar ... desert.htm
Godt nok en ret markant farveforskel, synes jeg nok. Jeg så den i Cinemateket for et par år siden, og umiddelbart vil jeg mene, at den mere røde Criterion giver den mest præcise gengivelse af den (ganske vist meget slidte) 35 mm-kopi, jeg så.


Top
   
Indlæg: søn jun 06, 2010 19:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Criterions ser afgjort mere filmagtig og naturlig ud, hele vejen igennem, på alle screenshots.

Måske har de fået fat i en bedre kopi, end den BFI har scannet.
Dog er der måske en anelse for rødlig en farvetone på Criterions, men det kan man kompensere for med indstillingerne på projektoren, hvis man gider.
Den rødlige tone minder lidt om den ældning, der sker, med begyndende 'Vinegar Syndrome'.
Ikke mere, end man kan justere sig ud af.


Top
   
Indlæg: søn jun 06, 2010 19:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg er ikke ekspert, men Criterions og Bfi's udgaver skulle ikke alene stamme fra samme filmprint, men sågar også fra samme HD overførsel! Der er bare benyttet lidt forskellig "finjustering" (kalibrering, farvekorrektion, filtre osv. ) inden sidste trin (vc-1).

De to udgaver diskuters flittigt på Criterionforum, og brugerne støtter sig til gamle minder om hvordan filmen så ud i det lokale forsamlingshus i 60'erne, samt til filmprgrammer, avisudklip, bøger og farveplakater. Og alle har sin egen mening.

(Nå ja, jeg overdriver måske lidt, men folk er i det mindste entusiastiske. Og dem der har BFi, vil selvfølgelig ikke bruge penge en gang til, mens dem der ikke har villet købe Bfi, selvfølgelig er glade for at de ventede.)

Interesserede kan evt. læse med fra dette indlæg og så ca. 30 indlæg frem (sikkert 50 indlæg frem om en times tid!):
http://www.criterionforum.org/forum/vie ... 26#p291626


Top
   
Indlæg: søn jun 06, 2010 21:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 15, 2004 0:01
Indlæg: 426
Criterions ser måske bedre ud, men er mit umiddelbare gæt at det er criterions der er pillet ved. Hvad de sådan set plejer at gøre. Der er en del udgivelser hvor criterion fx har gjort billedet lidt mørkere, hvor bfi efter min mening har et mere hands off approach.


Top
   
Indlæg: søn jun 06, 2010 23:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
hitchcock.dk skrev:
Og dem der har BFi, vil selvfølgelig ikke bruge penge en gang til, mens dem der ikke har villet købe Bfi, selvfølgelig er glade for at de ventede

Jeg ved godt, at jeg er syg; men jeg tror nu, at jeg også køber Criterion-udgaven, selv om jeg allerede har BFI-udgaven.

Til mit forsvar vil jeg sige, at det er meget få film, jeg vil dobbeltdippe på denne skamløse måde. Men Il deserto rosso er én af dem...

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: tirs jun 08, 2010 1:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Lidt info om Antonioni og Technicolor her.

http://www.sensesofcinema.com/2009/feat ... ioni-case/

Interessant læsning. :)


Top
   
Indlæg: ons dec 01, 2010 14:19 
Offline

Tilmeldt: tirs aug 25, 2009 17:11
Indlæg: 169
E1 Entertainment distribuerer (for Raro Video USA) Antonionis I VINTI, på både DVD og BD til marts. Det bliver sgu godt :D


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 11 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team