DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 911 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons aug 06, 2008 10:41 
Dejlige billeder, tak! Jeg tror ikke, der er et eneste still fra I tre volti i nogle mine Antonioni-bøger, som ellers oftest er rigt illustrerede!


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2008 11:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Måske på kanten til OT, men står der noget i bøgerne om baggrunden for valget af titel?

Bava's Black Sabbath, der kom to år før, havde jo en lignende titel. :)


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2008 17:38 
Det med titlen skal man nok ikke lægge noget i. "I tre volti" betyder bare "De 3 ansigter".

For interesserede har Seymour Chatman et par sider om "I tre volti" i sin bog Antonioni, or the Surface of the World (p. 136-138). Jeg vil citere et meget lille uddrag:

Citat:
The film, I tre volti (The Three Faces), was not released outside Italy, and the negative has been destroyed. This is unfortunate, since Antonioni's portion is worth seeing. The producer, Dino De Laurentiis, had the quaint idea of making Soraya, one-time queen of Iran, into a movie star, and he persuaded Antonioni to contribute a "Prefazione" (Preface) called "Il provino" (The Screen-Test) to a three-segment film with Soraya as a star of each segment; the second ("Amanti celebri," Celebrated Lovers) was shot by Mauro Bolognini, and the third ("Latin Lover") by Franco Indovina. Unlike the last two segments, which put Soraya's undistinguished talents to fictional use, Antonioni's preface is a small but interesting semidocumentary about how it must feel for a social celebrity to become a movie star".
[...]
Though tongue-in-cheek, "Prefazione" is not without some interesting moments, and it is technically excellent, shot by Carlo di Palma in the same color and manner that he used in Il deserto rosso and Blow-Up.

Jeg kan tilføje, at Carlo di Palma også stod bag de flotte billeder i Identificazione di una donna. Chatman nævner i øvrigt, at bogstavet "A", som vi ser på neonskiltet i "I tre volti" er en slags indlagt signatur, som også ses i Blow-Up og The Passenger (altså bogstavet "A" - ikke neonskiltet).


Top
   
Indlæg: ons aug 06, 2008 18:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Det er pudsigt, at Chatman skriver, at I tre volti "was not released outside Italy", når man ser disse screenshots fra filmens credits:

Billede

Billede

Billede

Billede

I de ret sparsomme oplysninger om filmen på IMDb står der, at den i hvert fald også blev vist i Vesttyskland i 1965 (produktionsåret), så "not released outside Italy"? - I don't think so, Seymour!

Derudover har han da ganske ret i, at filmen er "technically excellent", om end jeg ikke er helt enig i, at den er skudt i samme "color and manner" som hverken Il deserto rosso eller Blow-Up.

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: søn sep 21, 2008 7:49 
Den første forhåndsanmeldelse af Bfi's kommende Red Desert på blu-ray er postet af en bruger på criterionforum (som også er Second Sight-anmelder):
http://www.criterionforum.org/forum/vie ... 703#202703

Det lyder lovende!


Top
   
Indlæg: søn sep 21, 2008 11:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Tak for tippet. Det ser rigtig lovende ud!

Det er absolut den Blu-ray-udgivelse, jeg glæder mig mest til - til trods for, at det drejer sig om en film, jeg har set de første 10-15 gange. Det er en fantastisk film (måske Antonionis bedste..? Jeg kan aldrig blive enig med mig selv...), der fortjener en fantastisk udgivelse!

- og kom nu for hulen med Zabriskie Point!!!

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: man okt 06, 2008 19:18 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Så får Antonioni endnu en chance ved mig ;)

Har hidtil kun set Blowup, som generelt kedede mig.
En byttehandel med DAHFs egen mr_riis indbringer mig La Notte, så nu får ham Michelangelo en chance til :)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons okt 08, 2008 22:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Så har bæveren kigget på den kommende Red Desert-Blu-ray, og det ser meget lovende ud! LINK

Jeg glæder mig... :clap:

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: tirs okt 21, 2008 16:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
- og så er der en anmeldelse oppe af den blå Red Desert på DVD Times:

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=69197

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: tors okt 23, 2008 19:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Har lige modtaget en mail fra Play, om at min 2 DVD Red Desert er afsendt og på vej i posten. :)


Top
   
Indlæg: tors okt 23, 2008 20:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Spencer skrev:
Har lige modtaget en mail fra Play, om at min 2 DVD Red Desert er afsendt og på vej i posten. :)

Æv, jeg har ikke hørt noget fra Amazon endnu om min BD...

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: tors okt 23, 2008 21:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 12, 2004 11:59
Indlæg: 2154
Geografisk sted: Frederiksberg
De har heller ikke sendt min BD

_________________
http://www.uncut.dk


Top
   
Indlæg: søn okt 26, 2008 17:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 12, 2004 11:59
Indlæg: 2154
Geografisk sted: Frederiksberg
Så kan jeg se, at min BD udgave er afsendt fra Amazon igår :clap:

_________________
http://www.uncut.dk


Top
   
Indlæg: tors okt 30, 2008 14:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Så kom Red Desert på DVD netop ind ad døren.

18 sider booklet medfølger, og 1 stk. DVD i æsken.

De har desværre ikke kunnet holde fingrene fra Edge Enhancement knappen på DVD-udgivelsen, så filmgrain er markeret overdrevent, og der er tydelige artefacts med personer klippet ud i pap, enkelte steder. :roll:

Man har nok været bange for at skuffe den uvidende pøbel, der har vænnet sig til denne type billede.

Billede

Heldigvis ingen ghostingproblemer, men det kommer der heller ikke fra en transfer der er lavet til blu-ray.
Jeg vil faktisk hellere acceptere lidt ghosting, end at se filmen som papirklip, med overdreven EE.
Det er set værre, men det her er uanstændigt, efter min mening.

Iøvrigt var der kun 1 stk. DVD med, og jeg havde indtryk af at det var en 2 DVD-udgivelse. :shock:

Jep - her er min mail fra Play:

Your order for Red Desert (Aka: Il Deserto Rosso) (2 Discs) has been posted.

Please note PLAY.COM will show on your statement.

Please allow 3-5 days delivery.

------------

Pas på, med sådan nogle snydepelse! :evil:


Top
   
Indlæg: tors okt 30, 2008 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Spencer skrev:
Så kom Red Desert på DVD netop ind ad døren.

18 sider booklet medfølger, og 1 stk. DVD i æsken.

De har desværre ikke kunnet holde fingrene fra Edge Enhancement knappen på DVD-udgivelsen, så filmgrain er markeret overdrevent, og der er tydelige artefacts med personer klippet ud i pap, enkelte steder. :roll:

Man har nok været bange for at skuffe den uvidende pøbel, der har vænnet sig til denne type billede.

Billede

Heldigvis ingen ghostingproblemer, men det kommer der heller ikke fra en transfer der er lavet til blu-ray.
Jeg vil faktisk hellere acceptere lidt ghosting, end at se filmen som papirklip, med overdreven EE.
Det er set værre, men det her er uanstændigt, efter min mening.

Iøvrigt var der kun 1 stk. DVD med, og jeg havde indtryk af at det var en 2 DVD-udgivelse. :shock:

Jep - her er min mail fra Play:

Your order for Red Desert (Aka: Il Deserto Rosso) (2 Discs) has been posted.

Please note PLAY.COM will show on your statement.

Please allow 3-5 days delivery.

------------

Pas på, med sådan nogle snydepelse! :evil:

Nej, hvor ærgeligt. Jeg er da helt overbevist om, at det skulle være en 2-DVD.

Jeg har i øvrigt ikke modtaget min BD endnu (til trods for, at den skulle være afsendt lørdag... jeg synes, at det går lidt sløvt med posten for tiden...), så jeg kan ikke komme med kommentarer ang. edge enhancement på den endnu...

_________________
Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående 15 6 7 8 911 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team