DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er lør apr 20, 2024 2:37

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10 11 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 30, 2008 14:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
På amazon.co.uk står den korrekt opgivet, som en 1 DVD udgivelse.
Jeg ville have købt den hos Play til samme pris, om de også havde skrevet det korrekt, men er noget skuffet nu.

Æsken åbner desuden ikke mulighed for 2 DVD'er, så nogen forglemmelse er der ikke tale om her.

De har næppe brugt EE på en blu-ray udgivelse, og de screenshots der har været på DVD-beaver tyder heller ikke på det.


Top
   
Indlæg: tors okt 30, 2008 15:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Spencer skrev:
De har næppe brugt EE på en blu-ray udgivelse, og de screenshots der har været på DVD-beaver tyder heller ikke på det.

Nej, DVDBeavers screenshots ser rigtig fine ud; men desværre er der mange Blu-ray-udgivelser, der lider af EE. BFI's nye udgave af Salò lider f.eks. en smule af det - men så lidt, at det overhovedet ikke gør mig noget... der findes desværre meget værre eksempler!

Screenshots fra Salò lånt fra DVDBeaver:
Billede
Billede

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 31, 2008 20:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Så har jeg modtaget min Red Desert-BD. :D

Jeg har ikke haft tid til at se den endnu; men jeg havde den lige i maskinen i 10 minutter, og mit umiddelbare indtryk er ret godt. Jeg vender tilbage, når jeg har fået set den...

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: fre okt 31, 2008 23:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 12, 2004 11:59
Indlæg: 2154
Geografisk sted: Frederiksberg
mr_riis skrev:
Så har jeg modtaget min Red Desert-BD. :D

Jeg har ikke haft tid til at se den endnu; men jeg havde den lige i maskinen i 10 minutter, og mit umiddelbare indtryk er ret godt. Jeg vender tilbage, når jeg har fået set den...


Jeg fik min Red Desert BD i går, og jeg kan nu dø lykkelig - fuck hvor er den lækker :)

_________________
http://www.uncut.dk


Top
   
Indlæg: søn nov 02, 2008 16:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Så ser det ud til, at Zabriskie Point bliver udgivet på DVD i Frankrig: LINK

Så må man jo håbe, at det bliver gjort ordentligt denne gang!

EDIT: HER står der: Format vidéo: 2.35. Med mindre dette er en fejl, tyder det på, at vi faktisk kan forvente os en officiel DVD-udgave af Zabriskie Point i OAR!

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: søn nov 02, 2008 20:27 
Det er godt nyt!

Jeg har forholdsvis store forventninger til den franske udgivelse. Franske udgivelser er ofte særdeles gode, og når Warner står bag, er kvaliteten normalt i højsædet. Det eneste, jeg frygter, er, at engelsksprogede udgivelser i Frankrig af og til har tvungne franske tekster (når det engelske lydspor vælges).

Jeg bestiller meget fra Frankrig, og køber måske denne med til december. Generelt vil jeg dog anbefale at vente til de første anmeldelser er kommet.

Warner i USA sagde som bekendt (?) for et par år siden, at ZP var i deres overvejelser for fremtidige udgivelser. Hvis der kommer en R1 (eller BD?) udgave på et tidspunkt, vil den sikkert overgå denne franske udgivelse. Men spørgsmålet er selvfølgelig, hvor længe man vil vente.

Jeg har en DVD-R optaget fra tv, og har fået set filmen en del gange efterhånden. Det er faktisk en ret god film - meget bedre end sit rygte - og den bliver bedre for hver gang. Eksplosionsscenerne (eller rettere: super-slow optagelserne) er for øvrigt i ganske dårlig kvalitet på dette tv-print, så det bliver spændende at se, hvordan den franske disk ser ud!


Top
   
Indlæg: søn nov 02, 2008 21:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
martin-faroe skrev:
Jeg har en DVD-R optaget fra tv, og har fået set filmen en del gange efterhånden. Det er faktisk en ret god film - meget bedre end sit rygte - og den bliver bedre for hver gang. Eksplosionsscenerne (eller rettere: super-slow optagelserne) er for øvrigt i ganske dårlig kvalitet på dette tv-print, så det bliver spændende at se, hvordan den franske disk ser ud!

Jeg synes også rigtig godt om filmen og mener, at den er ret undervurderet. Ja, det er nok ikke Antonionis bedste film; men det er stadig en forbandet god film. Jeg har, ligesom dig, også en DVD-R optaget fra tv (fra TCM); men hvor ville det være rart at se den i en bedre kvalitet! Gerne BD, naturligvis; men en anamorfisk DVD i OAR ville også gøre mig glad!

I øvrigt har jeg nu fået set Il deserto rosso-BD'en fra BFI, og den er fremragende. Farverne er fantastiske! Den er meget grainy, så der er i hvert fald ikke blevet brugt DNR; men jeg synes også, at jeg kan se en lille smule edge enhancement sine steder (dog intet alarmerende). Printet, der er blevet brugt, har lidt ridser hist og her; men intet, der er ødelæggende for oplevelsen. Jeg lyttede også lidt til David Forgacs' kommentarspor, og det virkede til at være meget grundigt og informativt.

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: ons nov 05, 2008 13:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
martin-faroe skrev:
Det er godt nyt!

Jeg har forholdsvis store forventninger til den franske udgivelse. Franske udgivelser er ofte særdeles gode, og når Warner står bag, er kvaliteten normalt i højsædet. Det eneste, jeg frygter, er, at engelsksprogede udgivelser i Frankrig af og til har tvungne franske tekster (når det engelske lydspor vælges).

Jeg bestiller meget fra Frankrig, og køber måske denne med til december. Generelt vil jeg dog anbefale at vente til de første anmeldelser er kommet.

Warner i USA sagde som bekendt (?) for et par år siden, at ZP var i deres overvejelser for fremtidige udgivelser. Hvis der kommer en R1 (eller BD?) udgave på et tidspunkt, vil den sikkert overgå denne franske udgivelse. Men spørgsmålet er selvfølgelig, hvor længe man vil vente.

Jeg har en DVD-R optaget fra tv, og har fået set filmen en del gange efterhånden. Det er faktisk en ret god film - meget bedre end sit rygte - og den bliver bedre for hver gang. Eksplosionsscenerne (eller rettere: super-slow optagelserne) er for øvrigt i ganske dårlig kvalitet på dette tv-print, så det bliver spændende at se, hvordan den franske disk ser ud!


Mht. tvungne franske undertekster, er der et lille trick, der virker på Le Procés (Orson Welles).
I stedet for at vælge engelsk som sprog i hovedmenuen, vælger du fransk, hvor der jo ingen tekster er.
Herefter skifter du sprog på fjernbetjeningen.

Om det så virker på andre udgivelser, er så lige det...


Top
   
Indlæg: tors nov 13, 2008 23:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Red Desert røg på DVDafspilleren igår, og en tur op på det 'lille' lærred.
190cm bredt 16:9 lærred, på god lang afstand.

Farverne må siges at sidde lige i skabet, og eneste anke er lidt overdreven edge enhancement, hvor jeg måtte dreje linsen en anelse ud af fokus, for at bløde billedet lidt op. (Brugte min gamle LCD-projektor denne gang)

Jeg så filmen med kommentarer af David Forgacs slået til, og bemærkede at man kan få undertekster på de engelske kommentarer også, hvis man vil. :) (fiks detalje).

Kommentarerne er meget lærerige omkring Antonioni, og hvem han var, hvad han stod for m.m.
Har man ikke en blu-ray afspiller, er der ingen vej udenom denne udgivelse, hvis man skal se filmen på en værdig måde.

Den medfølgende booklet på 18 sider er også en god lille ting at få med. ;)

NB. Denne film bør ikke ses på et 14" tv i campingvognen!


Top
   
Indlæg: tors nov 27, 2008 7:53 
Seneste rygte: Il grido kommer på dvd fra Masters of Cinema (kilde)!
Det er godt nyt, da den eneste i forvejen eksisterende udgave m. eng. tekster er ret elendig (se evt. mine screenshots tidligere i tråden her.



Spencer skrev:
Mht. tvungne franske undertekster, er der et lille trick, der virker på Le Procés (Orson Welles).
I stedet for at vælge engelsk som sprog i hovedmenuen, vælger du fransk, hvor der jo ingen tekster er.
Herefter skifter du sprog på fjernbetjeningen.

Om det så virker på andre udgivelser, er så lige det...

Det virker desværre ikke altid (jeg har lige prøvet på et par andre franske udgivelser af Ophüls og Welles).


Top
   
Indlæg: tors nov 27, 2008 12:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Lidt trist, hvis det er nødvendigt at rippe sine egne DVD'er til harddisken, for at spille dem uden de generende franske tekster. :?

De undergraver deres eget marked, ved at lægge begrænsninger på udgivelserne.


Top
   
Indlæg: tors nov 27, 2008 13:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
martin-faroe skrev:
Seneste rygte: Il grido kommer på dvd fra Masters of Cinema (kilde)!
Det er godt nyt, da den eneste i forvejen eksisterende udgave m. eng. tekster er ret elendig (se evt. mine screenshots tidligere i tråden her.

Det lyder rigtig godt!

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 09, 2008 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Den franske dvd-udgave af Zabriskie Point er nu udkommet, og den indeholder gudskelov filmen i OAR; men udgivelsen er ikke anamorfisk: http://www.dvdrama.com/fiche.php?10519

Æv...

_________________
Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 09, 2008 15:16 
Offline

Tilmeldt: man okt 20, 2008 11:00
Indlæg: 729
Nu har jeg efterhånden set Zabriskie Point en del gange, men jeg har aldrig spottet Harrison Ford, som ellers skulle have en minirolle i filmen. Man kunne forestille sig, at han var én af de demonstrerende studenter i starten, men jeg kan altså ikke få øje på ham. Blev han klippet ud af den færdige film, eller...??


Top
   
Indlæg: ons dec 10, 2008 0:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jun 28, 2007 17:31
Indlæg: 949
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh.
Jeg mindes heller ikke at have set Harrison Ford i filmen...

DVDBeaver har kigget på den franske Zabriskie Point: http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRevie ... _point.htm

_________________
Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 10 11 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team