DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 6:07

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 25, 2007 15:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Le Samouraï skrev:
Det ser super lækkert ud! Det enester, der godt kan irritere mig, er, at AB har puttet RABID DOGS/ KIDNAPPED med i æsken. Den blev udgivet som single disk samtidigt med den første boks, så vi er vist en del, der allerede har fyret (unødvendige) penge af på den. Men okay, til den pris så kan man næsten ikke tillade sig at klage. ;)

Jeg har også forudbestilt den. Så mangler jeg bare at få læst lidt op i Tim Lucas' store Bava-bog, så er jeg klar...

Ja det er ret træls de dobbelt dipper, skal man f.eks holde sig fra ERIK THE CONQUEROR som kommer i en enkelt udgivelse, den kommer måske i en Bava boks nr. 3?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 16:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Det er et godt spørgsmål. Men de her to bokse skulle indeholde alle de film, som Alfred Leone ejer rettighederne til. ERIK tilhører et andet selskab, så derfor kunne den ikke komme med i denne omgang. Spørgsmålet er så, om AB kan skaffe nok film til en tredje boks. Jeg ved ikke med rettighederne til resten af hans film, men jeg kunne forestille mig, at de er ret spredte?

Personligt ville jeg meget gerne have en ordentlig genudgivelse af BLOOD AND BLACK LACE (som jeg aldrig har set) og THE WHIP AND THE BODY (som er en af mine favoritter). Jeg kunne selvfølgelig også gå på jagt efter de tyske udgivelser...

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 19:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Morbid Angel skrev:
Ja det er ret træls de dobbelt dipper, skal man f.eks holde sig fra ERIK THE CONQUEROR som kommer i en enkelt udgivelse, den kommer måske i en Bava boks nr. 3?

Mvh

MA


Nej du skal ikke, du skal bare lave en konkurrence bagefter :thumb: :D

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 20:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Kristian skrev:
Morbid Angel skrev:
Ja det er ret træls de dobbelt dipper, skal man f.eks holde sig fra ERIK THE CONQUEROR som kommer i en enkelt udgivelse, den kommer måske i en Bava boks nr. 3?

Mvh

MA


Nej du skal ikke, du skal bare lave en konkurrence bagefter :thumb: :D

Så bliver den så svær at du ikke har en chance :lol: og kun dem der har læst Tim Lucass mega bog om Bava kan finde svaret :loco: just kidding, har stadigt et par hundrede film der kan bruges som gevinster.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tirs okt 23, 2007 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Morbid Angel skrev:
Ja det er ret træls de dobbelt dipper, skal man f.eks holde sig fra ERIK THE CONQUEROR som kommer i en enkelt udgivelse, den kommer måske i en Bava boks nr. 3?

Mvh

MA


Hvis du ikke har set den før, så må du ikke vente til en eventuel tredje boks. Jeg modtog ERIK THE CONQUEROR fra Axel i går og så den i aftes - hvilken fantastiske film!
Jeg tror næsten at den er den bedste Bava-film som jeg har haft set! Hvis man kan abstrahere fra de blonde giganter med kunstig skæg, der tilbeder guden Odini på italiensk, så er der masser af flotter scener, fægtekampe, et par tvillinger :naughty: og en fængede historie. Jo, det er en must see!

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: tirs okt 23, 2007 19:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Kristian skrev:
Hvis du ikke har set den før, så må du ikke vente til en eventuel tredje boks. Jeg modtog ERIK THE CONQUEROR fra Axel i går og så den i aftes - hvilken fantastiske film!
Jeg tror næsten at den er den bedste Bava-film som jeg har haft set! Hvis man kan abstrahere fra de blonde giganter med kunstig skæg, der tilbeder guden Odini på italiensk, så er der masser af flotter scener, fægtekampe, et par tvillinger :naughty: og en fængede historie. Jo, det er en must see!

Nej har aldrig set den, men den kommer med næste bestilling hos pacific :beerchug:

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tirs okt 23, 2007 23:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 05, 2003 2:01
Indlæg: 1345
Geografisk sted: Grønland
Så er der en anmeldelse ude for box2 ;)

http://www.dvddrive-in.com/reviews/a-d/bava26875.htm

_________________
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/mikzip


Top
   
Indlæg: lør okt 27, 2007 23:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
Så vidt jeg ved er Erik the Conqueror og Knives of the Avenger den samme film, og går også under navnet Fury of the Vikings.

Det kan være jeg husker fejl, det er mange år siden jeg så min gamle finske VHS, men måske værd at checke inden man double dipper :D

_________________
Hep fra
Jakob
:devil:

Min DVD-Samling
Billede


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2007 0:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Det er ikke den sammen film. Det er den sammen skuespiller, Cameron Mitchell, der er med i Erik the Conqueror (Gli Invasori) og Knives of the Avenger (Coltelli del vendicatore). Men bortset fra det, så er det to forskellige film.

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: søn okt 28, 2007 0:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
Ok, så huskede jeg forkert :D

Hmm, gad vide hvilken af dem det så er, jeg har på VHS :? :D

_________________
Hep fra
Jakob
:devil:

Min DVD-Samling
Billede


Top
   
Indlæg: man okt 29, 2007 15:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
DVDActive har lavet et interview med Tim Lucas:

http://www.dvdactive.com/editorial/inte ... lucas.html

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs okt 30, 2007 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Og her er DVD Talks interview med Tim Lucas:

http://www.dvdtalk.com/interviews/tim_lucas_inter.html

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: ons mar 13, 2013 22:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Nu er jeg bange for at vi skal til at have penge op af lommerne igen, da Anchor Bay's 2 bokssæt ikke længere er det ypperste, når vi siger Mario Bava på disk.

Nu har ARROW FILM, udgivet nogle stykker på Blu-Ray og der er flere på vej, men hvad der interesserede mig mest var:

Black Sunday / The Mask of Satan / I Vampiri

Billede

En dual DVD/BLU RAY version, med masser af spændende ting: Det som jeg syntes er mest fantastisk er at der nu er komme engelske undertekster på, der er 2 forskellige versioner af filmen (skal lige over i biblen Mario Bava – All the Colors of the Dark, og tjek hvad AIP versionen er for noget?) og så interviewet med Barbara Steele. Oven i alt det som i kan se herunder, er der også en ekstra film med "I VAMPIRI, som jeg endnu aldrig selv har fået set, men det kan jeg jo få klaret nu!

Citat:
High Definition Blu-ray (1080p) and Standard Definition DVD presentation of two versions of the film; ‘The Mask of Satan’ – the European version with score by Roberto Nicolosi & ‘Black Sunday’ – the re-edited and re-dubbed AIP version with Les Baxter score, on home video for the first time
- Three audio versions: Optional Italian, European English and AIP English re-dub and re-score
- English SDH subtitles for both English versions and a new English subtitle translation of the Italian audio
- Audio Commentary with Bava biographer and expert Tim Lucas
- Introduction to the film by author and critic Alan Jones
- Interview with star and horror icon Barbara Steele
- Deleted Scene from the Italian version with notes by Tim Lucas
- International Trailer
- US Trailer
- Italian Trailer
- TV Spot
- I Vampiri (1956) – Italy’s first sound horror film directed by Riccardo Freda and Mario Bava
- US I Vampiri Trailer ‘The Devil’s Commandment’
- Trailer reel – trailers of all the major works by Mario Bava
- Reversible sleeve featuring original and newly commissioned artwork by Graham Humphreys
- Collector’s booklet featuring new writing on the films by Matt Bailey and Alan Jones, illustrated with original archive stills and postersengelske undertekster.


Hvis det ikke er nok, så er BLACK SABBATH også på trapperne, i en Dual version:

Billede
Special Features:
- Limited Edition Slipbox Edition with 4 psanel reversible sleeve featuring 4 artworks including 3 original posters and a newly commissioned artwork by Graham Humphreys
- High Definition Blu-ray (1080p) and Standard Definition DVD presentation of two versions of the film; ‘The Mask of Satan’ – the European version with score by Roberto Nicolosi & ‘Black Sunday’ – the re-edited and re-dubbed AIP version with Les Baxter score, on home video for the first time
- Three audio versions: Optional Italian, European English and AIP English re-dub and re-score
- English SDH subtitles for both English versions and a new English subtitle translation of the Italian audio
- Audio Commentary with Bava biographer and expert Tim Lucas
- Introduction to the film by author and critic Alan Jones
- Interview with star and horror icon Barbara Steele
- Deleted Scene from the Italian version with notes by Tim Lucas
- International Trailer
- US Trailer
- Italian Trailer
- TV Spot
- I Vampiri (1956) – Italy’s first sound horror film directed by Riccardo Freda and Mario Bava
- US I Vampiri Trailer ‘The Devil’s Commandment’
- Trailer reel – trailers of all the major works by Mario Bava
- Collector’s booklet featuring new writing on the films by Matt Bailey and Alan Jones, illustrated with original archive stills and posters

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: ons mar 13, 2013 23:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 31, 2001 2:01
Indlæg: 2278
Nogen der har hørt planer om "The Girl Who Knew Too Much" på blu-ray?

Her er et frisk billede fra i går fra Den Spanske Trappe :D
Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 14, 2013 13:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Jaaaaaaa.... Den spanske trappe - den der bare var i Rom nu - Suk! ..... drømme... drømme ... drømme....
Men det lader desværre ikke til at The Girl Who Knew To Much, er kommet på blå endnu. Eftersom at det stort set kun er filmene fra Anchor Bay's bokse der udkommer på Blu-ray, så kan det måske være at det er samtlige film derfra de udgiver? Mærkelig nok er det stort set de samme film som Kino også udgiver (hvordan fungere det lige med rettighederne, er de frie eller ....??)

ARROW FILM (Region B)

A BAY OF BLOOD
Billede
- Reversible sleeve with original and newly commissioned art work
- Double-sided fold-out poster
- Collector’s Booklet by Jay Slater, critic and author of Eaten Alive!
- Brand new high definition transfer of the English version of the film (1080p)
- Italian cut of the film
- Original Mono Audio
SPECIAL FEATURES:
- Argento! Bava! Fulci! The Giallo Gems of Dardano Sacchetti (1080p)
- Joe Dante on Mario Bava (1080p)
- Shooting a Spaghetti Splatter Classic: Cameraman Gianlorenzo Battaglia on A Bay of Blood (1080p)
- Audio discussion with Tim Lucas, author of Mario Bava: All the Colors of the Dark
- A Bay of Blood Trailers: ‘Carnage’ and ‘Twitch of the Death Nerve’ with commentary by Edgar Wright, director of Shaun of the Dead
- Twitch of the Death Nerve Radio Spots

LISA AND THE DEVIL/THE HOUSE OF EXORCISM
Billede
- High Definition Blu-ray (1080p) and Standard Definition DVD presentation of both versions of the film: ‘Lisa and the Devil’ and ‘The House of Exorcism’ producer’s cut
- Optional English and Italian audio on ‘Lisa and the Devil’
- English SDH subtitles on both features and a new English subtitle translation of the Italian Audio of ‘Lisa and the Devil’
- Audio Commentary on ‘Lisa and the Devil’ by Bava biographer and expert Tim Lucas
- Audio Commentary on ‘The House of Exorcism’ by producer Alfredo Leone and star Elke Sommer
- Introductions to both films by author and critic Alan Jones
- The Exorcism of Lisa – Assistant Director Lamberto Bava, screenwriter Roberto Natale, Roy Bava and Alberto Pezzotta discuss the making of both versions of the film
- Deleted Scene
- Original trailers
- Reversible sleeve featuring original and newly commissioned artwork by Graham Humphreys
- Collector’s booklet featuring new writing on the film by critic and author Stephen Thrower illustrated with original stills and archive posters

BARON BLOOD
Billede
- High Definition Blu-ray (1080p) and Standard Definition DVD presentation of three versions of the film: Gli orrori del castello di Norimberga with Italian opening and closing titles and Baron Blood with English opening and closing titles and the European English export version audio, and for the first time on home video, the AIP version with alternate score by Les Baxter
- Three audio versions: Optional Italian, European English and AIP English re-dub and re-score
- English SDH subtitles and a new English subtitle translation of the Italian audio
- Audio Commentary with Bava biographer and expert Tim Lucas
- Introduction to Baron Blood by author and critic Alan Jones
- Trailers for Baron Blood
- Baron Blood Radio Spots
- Reversible sleeve featuring original and newly commissioned artwork by Graham Humphreys
- Collector’s booklet featuring new writing on the film by critic James Oliver, illustrated with original archive stills and posters

KINO (Region A)

BARON BLOOD
Billede
Blu-ray Features
• Mastered in HD from the 35mm negative
• Audio commentary by Tim Lucas, author of Mario Bava: All the Colors of the Dark
• Alternate title sequences
• Original theatrical trailers
• Radio spots
• Original trailers of other Bava films

BLACK SUNDAY
Billede
Blu-ray Features
Mastered in HD from an archival 35mm print
Audio commentary by Tim Lucas, author of Mario Bava: All the Colors of the Dark
Original theatrical trailers
Original trailers of other Bava films

HATCHET FOR THE HONEYMOON
Billede
Mastered in HD from the 35mm negative
Audio commentary by Tim Lucas, author of Mario Bava: All the Colors of the Dark
Original theatrical trailer
Original trailers of other Bava films

KIDNAPPED
Billede
Skulle komme i løbet af 2013, men det ser ud til at den er blevet skudt til dec.

LISA AND THE DEVIL/THE HOUSE OF EXORCISM
Billede
Two complete films, mastered in HD from the 35mm negatives
Audio commentary on LISA AND THE DEVIL by Tim Lucas, author of Mario Bava: All the Colors of the Dark
Audio commentary on THE HOUSE OF EXORCISM by producer Alfredo Leone and actress Elke Sommer
"Bava on Bava: An Interview with Lamberto Bava" (by Daniel Gouyette)
Original theatrical trailers
Original trailers of other Bava films
House of Exorcism radio spot


REDEMPTION (Region A)

THE WHIP AND THE BODY
Billede
Her lader det heller ikke til at der er noget ekstra der er værd at nævne....

Så alt i alt, tror jeg at jeg vil smide mine penge efter ARROW FILMs udgaveren, hvis ikke det viser sig at billedet er noget hø og der faktisk er væsenlige forbedringer i forhold til ANCHOR BAY udgaverne, som jeg er tilfredse med - bortset fra de manglende undertekster. Men nu er BLACK SUNDAY bestilt hos amazon.uk til £12.99, så må vi se?

Hov, nogle der har stødt ind i italienske udgaver af filmene på blå?
Har tjekket her: http://www.kultvideo.com/search/Search. ... lang=en-GB
.. og der var ingen, så jeg tror ikke at de er udgivet nogle i støvlelandet.

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 63 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team