DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 6:41

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs dec 27, 2005 14:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Flere og flere har efterlyst nogle få og enkle retninglinier for brug af billeder, bannere og tekst i signaturer, så nu er de her.


- Avataren i profilen må have en størrelse på maks. 100x100 pixels og fylde maks. 49kb. INGEN animationer.
- Signaturen må kun indeholde tekst og maks. fylde 5 linier.



Store og grafiktunge profiler er blevet et så stort problem, at der skal gøres nok ved det nu. De er ikke kun tunge at loade for folk med langsomme forbindelser, store signaturer med meget tekst og/eller store bannere bryder også flow'et især i lange tråde, så de ikke er så læsevenlige.


Profiler, som ikke liver op til disse 2 enkle retningslinier vil blive tilrettet uden varsel første gang. Anden gang vil profilen helt blive slettet. Der gives ingen advarsler. Kig derfor på din profil allerede nu og tilret den, hvis det er nødvendigt, inden en administrator gør det for dig :)

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 17:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
Det har været emner som der har været usikkerhed om længe så godt at der "bliver skåret igennem" :thumb:

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 18:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
Nu ved jeg ikke om dette er op til diskussion

men jeg vil gætte på at 90% af de folk med avater i profilen ikke holder sig inden for 80x80 grænsen - dette gælder endda site admin som sieker - 80x80 er LIIIGE småt nok, folk sidder jo ikke på dial-op længere.

dette er et 80x80 billede
Billede

Hvis i er så bange for grafik måtte i hellere sige INGEN avater i quote - men så lidt større i profil-billede.
bare mine 5 cent :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 18:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Ja og folk der poster store billeder af special editions og film de selv har, så skærmen bliver helt f***ed up :shock:
Evt. kunne man sige at man bare må poste et link til disse billeder så kan man selv vælge at kigge på dem.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 18:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn apr 06, 2003 1:01
Indlæg: 8218
Geografisk sted: @Last Exit To Nowhere
JanK skrev:
Nu ved jeg ikke om dette er op til diskussion

men jeg vil gætte på at 90% af de folk med avater i profilen ikke holder sig inden for 80x80 grænsen - dette gælder endda site admin som sieker - 80x80 er LIIIGE småt nok, folk sidder jo ikke på dial-op længere.

dette er et 80x80 billede
Billede

Hvis i er så bange for grafik måtte i hellere sige INGEN avater i quote - men så lidt større i profil-billede.
bare mine 5 cent :thumb:

Min billede er nu fjernet. Og det er nu heller ikke kun pga. internet forbindelsen at størrelsen er sat til 80x80. Der har været enkelte tilfælde hvor folk har haft "meget" store avatarer - som direkte ødelagde den grafiske opdeling i forumet. Men det kan godt være at de 80x80 skal tages op til overvejelse.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 18:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Jeg synes det er fint med de 80 gange 80. Der er ingen grund til at diskutere en sådan lille ting frem og tilbage...Kan bedre lide at der bare bliver skåret igennem fra Ulrik :thumb:

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 18:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
^ Sieker har fat i noget af det rigtige. Jeg støtter fuldt ud at banners i signatures skal være forbudte. Men måske skulle man sætte et maksimum for bredde, så det ikke går udover sideopsætningen. Max. 100 pixels måske?

Ulrik-manden sætter jo reglerne for dette forum og dem er vi nødsaget til at følge.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 19:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
Fritte skrev:
^ Sieker har fat i noget af det rigtige. Jeg støtter fuldt ud at banners i signatures skal være forbudte. Men måske skulle man sætte et maksimum for bredde, så det ikke går udover sideopsætningen. Max. 100 pixels måske?

Ulrik-manden sætter jo reglerne for dette forum og dem er vi nødsaget til at følge.


Ja kan godt følge jer, men der jo plads til at skrue lidt op for størrelsen til f.eks. 100x100 da det ikke vil gå ud over sideopsætningen fordi profilteksten er mere end 80px bred. Man kan jo ligeså godt udnytte pladsen :P


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 19:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
Enig med Morbid Angel & JanK.

Kan heller ikke se, hvad der er i vejen med en simpel animations gif... så længe den ikke er kæmpe stor, og ikke overskrider nogen etiske grænser. Hvorfor i alverden er Administrator pludselig blevet så striks? I flere år har der ikke været nogen problemer, og pludselig "Kæft, trit og retning." Ikke ét eneste ord om hvorfor.

At poste KÆMPE billeder i et indlæg, er møg irriterende, ja. Men mig bekendt synes kæmpe avatare ikke, at have været set herinde.

Jeg foreslår, at I vil ændre retningslinjerne så de er mere fleksible. Det skulle nødigt ende som det svenske forum. Der er alt næste forbudt.

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 19:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
Gromit skrev:
At poste KÆMPE billeder i et indlæg, er møg irriterende, ja. Men mig bekendt synes kæmpe avatare ikke, at have været set herinde.


De tråde hvor der primært blir postet store billeder er jo nærmest dedikeret til det, som "ens covers"/"grimme covers"/"det kalder jeg special edition". Blir der postet store billeder i andre tråde er det vel på nuværende tidspunkt op til folks egen samvittighed.

Jeg synder da også regelmæssigt, men hvis det er til stor irritation for folk poster jeg da bare links fremover. :D


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 20:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: søn jan 21, 2001 2:01
Indlæg: 3298
Geografisk sted: Ringsted, DANMARK
Gromit skrev:
Det skulle nødigt ende som det svenske forum. Der er alt næste forbudt.


De nye retningslinier for avatars og indhold af signaturer er de ENESTE nedskrevne "regler", der nogensinde har været på DAHF i de 5 år, det har eksisteret, og de regler er på nuværende tidspunkt 6 timer gamle, så jeg synes ærlig talt, at det er lidt tidligt at påstå, at jeg er på vej til at forbyde alt :)

De manglende retningslinier har længe været et problem for nogle, og problemet er/har været stødt stigende. Det har været til gene for mange, at jeg har forholdt mig så passiv på området, som jeg har. Nu tager jeg så stilling, og så er jeg til gene for nogle andre :) Det accepterer jeg. Det er umuligt at gøre alle tilfredse. De 80x80 er standard for phpBB, så de mål holder jeg mig til.

_________________
Jackie Chiles siger: "XE1 + BD55 = High Def heaven with at clear blu sky :yum:"
HD DVD: 175 Blu-ray: 21 ---> nyeste i samlingen: The Fugitive (UK), The Incredible Hulk (UK)


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 20:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
helt fint, også derfor jeg indledte med om der kunne stilles spørgsmålstegn ved det :thumb:

Men jeg må hjem og kreere en ny avater :beerchug:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 20:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Det var også på tide at jeg fik mig en ny avatar...

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: tirs dec 27, 2005 21:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
DeathPosture skrev:
Det var også på tide at jeg fik mig en ny avatar...


^ Yeah, me too! Jeg var nu så glad for mit gamle avatar, men en udskiftning har været på sin plads :). Nice and shiny og jeg beholder min Vader 8) .


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 28, 2005 1:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 13, 2004 2:06
Indlæg: 2802
beholder også sin city :thumb:

_________________
Mvh Magnus


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team