DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 21:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre nov 11, 2005 1:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 03, 2005 18:33
Indlæg: 115
Geografisk sted: Lillehammer, Norge
Tenkte jeg skulle tipse om denne perlen av en norsk film.
Jeg vet den er utgitt tidligere i Danmark, men den kommer nu i ny 2-disc udgave den 23.11.2005
Anbefales! :D
Kan bestilles fra cdon.com for 159,- dkr.

Litt info:
Filmen har blitt fullt restaurert og vil blive udgitt i 16:9 format, i modsetning til den forrige udgaven der var i 4:3
Her er det nye coveret:
Billede
Og slik vil forskjellen i bilde se ut (nytt bilde til høyre, ikke bry jer om "ruten" i bildet!):
Billede

Det skal også slippes en samleboks med alle Ivo Caprinos dukkefilmer. Totalt 8 discer.
Billede

Noen linker:
http://www.caprino.no
http://www.caprino.no/forums/forum_index.asp
http://www.caprino.no/nb/news/05/10/pdf ... D-klar.pdf
http://www.release.no/content/news/76178514

_________________
Ein - Zwei - Die!


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 2:56 
Offline

Tilmeldt: fre jul 22, 2005 13:11
Indlæg: 592
Geografisk sted: Aalborg
Kan man andet end at glæde sig til den udgivelse :P

Il Tempo Gigante, Ludvig og co. har en særlig status i mit hjem. Jeg kender faktisk intet til de andre ting Caprino har lavet, men så får jeg chancen nu :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 7:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Det bliver spændende at se om det giver anledning til at få skiftet den gamle (som DVDOO (i mangel af hukommelse ;)) da lister som Anamorphic 1.78:1 - http://www.dvdoo.dk/dvdoo/film.asp?Command=5675)

_________________
/Tigerdyr


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 8:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
vCor skrev:
Kan man andet end at glæde sig til den udgivelse :P

Il Tempo Gigante, Ludvig og co. har en særlig status i mit hjem. Jeg kender faktisk intet til de andre ting Caprino har lavet, men så får jeg chancen nu :thumb:

Det er for det meste norske eventyr af Asbjørnsen & Moe (slags norske Brødrene Grim :D ) Og den ellers så meget lærerige Karius 6 Baktus, de to tandtrolde , der laver indhug i dine tænder, hvis du ikke børster dem :laugh:
Kan huske en del af disse sjove og finunderlige korte eventyrfilm fra dengang jeg boede i Norge, de skal selvfølgelig hjem til samlingen.

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 10:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 8:21
Indlæg: 247
Den gamle var da også i 16:9 anamorphic, med fint billede, jeg har den stående på hylden.

Er det muligt at normændene ar haft en 4:3 udgave der er ældre end den danske?


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 10:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 8:21
Indlæg: 247
Jeg kan huske jeg så en interview med Bent Fabricius Bjerre, hvor han bla. snakkede om hans musik til Bjergkøbing Grand Prix.

I Norge er musikken fra den film åbenbart en nationalskat, så da han besøgte nogen deroppe, troede de ikke på at han havde lavet musikken! :lol:

Kom lige til at tænke på det, da jeg læste denne tråd.

Det var en af mine favoritfilm i mine barndomsdage, og den holder da stadig!


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør mar 24, 2001 2:01
Indlæg: 5671
Geografisk sted: Lige her
FYI:

"Ny Flåklypa planlegges"

30 år etter premieren ble Flåklypa Grand Prix i går (3. november 2005) tildelt folkets pris for tidenes beste norske film.

Nå kan det bli mer Flåklypa.

Oppfølgeren Flåklypa 2 kommer stadig nærmere kinolerrete.

Denne gangen er det Ivo Caprions sønn Remo som drar i trådene.

-Vi mangler 200 millioner til prosjektet som også denne gang vil handle om Il Tempo Gigante, sier Caprino til P4."

_________________
It's nice to be important, but it's more important to be nice.


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 17:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 28, 2005 21:39
Indlæg: 682
Helt sikkert en titel der skal hjem til samlingen... Har den allerede på VHS, da den var en af mine yndlingsfilm da jeg var mindre, men en DVD udgave ville være dejligt ;)

_________________
--- Hvis du tror du ved alt, ved du intet ---
--- Dahf member # 1631 ---


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 18:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 03, 2005 18:33
Indlæg: 115
Geografisk sted: Lillehammer, Norge
vCor skrev:
Il Tempo Gigante, Ludvig og co. har en særlig status i mit hjem.

Så kan måske også denne være af interæsse? ;)
(selges snart ekskulsivt på http://www.caprino.no)
Billede

Morbid Angel skrev:
vCor skrev:
Jeg kender faktisk intet til de andre ting Caprino har lavet, men så får jeg chancen nu :thumb:

Det er for det meste norske eventyr af Asbjørnsen & Moe (slags norske Brødrene Grim :D ) Og den ellers så meget lærerige Karius 6 Baktus, de to tandtrolde , der laver indhug i dine tænder, hvis du ikke børster dem :laugh:
Kan huske en del af disse sjove og finunderlige korte eventyrfilm fra dengang jeg boede i Norge, de skal selvfølgelig hjem til samlingen.

Ja, så men er der mye af Asbjørnsen og Moe, men også noget af deres egen H.C. Andersen:
Den standhaftige tindsoldat :D

Billede

Ellers er der bl.a. småfilmer som "Reve-enken", "Syvende far i huset", "Askeladden og de gode hjelperne" og "Drengen der kapp-spiste med troldet" baseret på gamle norske eventyr (Jfr. Asbjørnsen og Moe)

Karius og Baktus er baseret på en fortælling af den norske (børnebog)forfatter Torbjørn Egner (Har i vært i Kardemomme By?)
Filmen sku egentlig få de små børn til at børste tænderne, men man opplevde ofte at det hadde modsatt effekt eftersom de små syntes meget synd om de to små trold på slutten... :lol:

Billede

Maniac skrev:
Jeg kan huske jeg så en interview med Bent Fabricius Bjerre, hvor han bla. snakkede om hans musik til Bjergkøbing Grand Prix.

I Norge er musikken fra den film åbenbart en nationalskat, så da han besøgte nogen deroppe, troede de ikke på at han havde lavet musikken! :lol:

Hehehe, ja, vi er meget glade i den musikk :D
Og eftersom filmen er en nationalskat er musikken det også...
Selv om den jo er skrevet af en dansker :thumb:
Dog skal det siges at den minner uhyggeligt meget om den norske melodi "Vårsøg" af Henning Sommerro.
Men Bent Fabricius Bjerres musikk er meget populær. Den ble (til Ivo Caprinos store forlystelse) samplet av den norske gruppe Multicyde i etpar låter som gikk høyt på de norske musikklister :lol:

_________________
Ein - Zwei - Die!


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 19:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Jeg er helt vild med den film, gik ind og så den to gange i biografen i 1975, tror jeg det var. Den 'gamle' dobbelt-disc er såmænd udmærket, men en opgradering er jo altid fint. Især hvis der virkelig er mere billede med nu, synes egentlig også den så lidt 'cramped' ud.
Caprino er vel en slags norsk George Pal, Jiri Trnka eller Karel Zeman, den kommende udgivelse med Caprinos gamle dukkefilm er for mig et must, det er bare trist han døde fornylig.

_________________
"Stick it in? In my Yoyneh's heart?!" ('Vampyrernes Nat', 1967.)


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 19:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Ja først giver den LÆKRE udgave af Il Tempo Gigante da savl-tendenser, og så kommer suget i maven ved tanken om en "Flåklypa 2"-film...Tror ikke jeg sover roligt i lang tid :D Det er årets to bedste nyheder..

Og det starter lidt som da rygterne gik om en ny Olsen-Banden film...Man har lige lavet par nye reklame-film med figurerne fra Bjergkøbing..Det er helt sikkert første skridt på vej mod endnu en film om Teodor Fælgen,Sofus Gundersen og Ludvig...

Can´t hardly wait...


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 20:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 03, 2005 18:33
Indlæg: 115
Geografisk sted: Lillehammer, Norge
Har I forræsten sett den virkelige udgave af Il Tempo Gigante?
Har sett den et par gange up-close. Den er HUUUUGE og laver rabalder ligesom et F-16 fly :D

Billede
Billede
Billede

_________________
Ein - Zwei - Die!


Senest rettet af Kago fre nov 11, 2005 20:14, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 20:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
Jeps!!! Så den i Herning for et par år siden til Biludstilling...Og mange "rigtige" biler til trods (bla. en Lotus Esprit 1981 fra For Your Eyes Only, og andre nyere lækre sager) så var Il Tempo Gigante til min store glæde, udstillingens absolutte træk-plaster...folk stod simpelthen på nakken af hinanden for at komme tæt på Ikonet :D


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 20:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 10, 2005 19:19
Indlæg: 713
Geografisk sted: Odense, Verdens navle!
Citat:
Jeps!!! Så den i Herning for et par år siden til Biludstilling...Og mange "rigtige" biler til trods (bla. en Lotus Esprit 1981 fra For Your Eyes Only, og andre nyere lækre sager) så var Il Tempo Gigante til min store glæde, udstillingens absolutte træk-plaster...folk stod simpelthen på nakken af hinanden for at komme tæt på Ikonet


Så den selv i Herning! Enestående oplevelse.
Jeg har den tidligere dobbelt-disc udgave, og der ligger en god håndfuld billeder fra ovennævnte bilmesse i Herning... :thumb:

Hvordan adskiller den nye udgave sig fra den gamle mon? Er det bare billedformatet der er ændret, eller kommer der andre lækre ting med?


Senest rettet af EvilDoctor fre nov 11, 2005 23:44, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: fre nov 11, 2005 20:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 10, 2005 19:19
Indlæg: 713
Geografisk sted: Odense, Verdens navle!
(slettet)


Senest rettet af EvilDoctor fre nov 11, 2005 23:44, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team