DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 139 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 510 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 19:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Abildtrup skrev:
:shock:


I'll second that :shock: and raise you a :shakehead:

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 19:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
zx12r_turbo_plus350 skrev:
en masse vrøvl

Må vi lige se din filmkollektion, så skal jeg pege dit lort ud for dig ;)
Jeg har givet 50,- kr for mange "kvalitetsfilm" (efter din formel) og jo en film til 250,- kr kan sagtens koste 50-70 kr et år efter, se bare på Dogville, The Butterfly Effect SE, Schindlers List også videre.....
Hvor gammel er du egentlig?


Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 19:54 
Offline

Tilmeldt: søn jun 26, 2005 5:43
Indlæg: 8
Hvis I føler jeg tisser på jer med min skriven, så kan den godt ændres, jeg skriver kun som jeg taler, men kan se i føler jer tisset på.

Toxic er en meget dårlig b-film a lá The Swamp Thing. Sikkert jeres favorit film. Heldigvis har vi forskellige smag og nej, jeg ved faktisk hvad jeg snakker om, det er jer som fortrænger ordene. Verdenen er farvet ikke grå, gik I alle ud af 7 klasse ?

Jeg har ikke tid til at skrive knap 700 titler til jer, men du finder ikke en eneste film under 100,- dem gider jeg ikke at eje, det er ikke kvalitet som sagt. Jeg har os kun få til 100,- men det er heldigvis kultfilm.

Af jeres 2000 titler, koster mine knap 700 titler nok det samme. Det dyrt, men det er kvalitet.

Turboen er ude, men vender tilbage.


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 20:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
zx12r_turbo_plus350 skrev:
Hmm turboen griner lidt, den forstod i vist ikk allesamme, eller os ska I bar beskytte jeres film.

Efter hva i skriver, findes der overhoved' ikk dårlige film, når i mener men ka gå tilbage og finde kvalitet. Der er jeg så meget uenig, det ville svare til at vente 2 år på at købe sin drømme computer, bar for at spare 100,- så den håbløs umoderne, det samme gælder dvdfilm, teknologien gør at det aldrig ville kunne ske, det nyeste af det nyeste, er altid det bedste, det er blevet kreeret og ka ikk trækkes tilbage. Så hvordan ka i definere kvaliteten kun ud fra handlingen, den er bar ikk brugbar. Faktum er billede -og lyd kvaliteten er væsentlig dårligere på gamle film, selvom de er blevet digitalt-filtreret, så bli'r de aldrig som nutidens kvalitet.
Det jeg tænker på, når man ska tilbage i tiden for at finde kvalitet, er kultagtige film som The Shining, Pulp Fiction, Alien serien, Full Metal Jacket, Usual Suspects, In The Mouth Of Madness, Point Break, Jacobs Ladder, 12 Monkeys, Se7en, Ring/Ring II osv. Det kult, der er er stor forskel på ALLE kontra kult, kult er indsnævret til en begrænset mængde.

En film til +250,- kommer aldrig til at koste 50, eller under, medmindre man går på kompromis. Det er bevidst mange gange, at billige film har meget dårligere billedekvalitet og lydkvalitet, det gælder både reg 1 2 3 4 5 etc. De bli'r masseproduceret i store mængder bar' for at sælges billigt, man får hva man betaler for, derfor er der næsten os altid en udvidet special edition på samme film hvor man ku' køre 2.35.1/2.40.1 og have DTS/DTS-es eller DDS-ex, det forekommer bar ikk på discount film.
1: Det gør dem til ikke kvalitetsfilm.
2: Handlingen alene ka ikk bruges som kvalitet, medmindre man er naiv.
3: Teknologien vinder altid.

Jeg bygger kvalitet ud for billedet og lyd (den største fakta), handlingen (stor fakta), værdien for mig (stor fakta), udseendet og om den er langtidsholdbar via underholdning (stor fakta), altså helheden gør den til en kvalitetsfilm.

ps NTSC er sløset, alt for mange titler, ødelægger kvaliteten. Kun relativ store titler i USA bli'r væsentlig bedre end PAL udgaverne. En ting er De dog bedre til, det er masser af ekstra materiele.


mvh. Turboen


God Grief....dit vrøvl kommer længere og længere ud....Jeg mindes ikke hvornår jeg sidst har hørt sådan en gang sludder.

Ved du overhovedet hvad en kultfilm er ?????
af de film du nævner er det kun Jacobs Ladder der måske....gentager måske kan betegnes som kultfilm....alle de andre er alt for kendte og succesrige til at kunne gå under den betegnelse.

Ja selve billedekvaliteten på film bør være bedre idag end for mange år siden......men det har sgu da ikke noget at gøre med om en film er god eller ej.

et spørgsmål trænger sig dog på.........Hvordan kan du have +600 film ????? Der må da være film af ældre dato imellem og derfor pr definition være noget lort (altså efter den måde du stiller tingene op på)

og hvordan kan du kalde alle asiatiske film for ikke kvalitetsfilm (bortset fra Ring + Ring 2) har du da set dem alle ?????

Jeg ved ærlig talt ikke om jeg skal grine eller græde........Du har da ihvertefald ikke ret meget forstand på hvad du snakker om med dine helt utroligt snævre og indskrænkede synspunkter.

Ps: dine Fakta kriterier fatter jeg ikke meget af.....altså billede og lyd er det vigtigste for at en film er god eller hvordan ????

ahhhhh fuck det......gider ikke spilde for meget tid på dit vrøvl.

_________________
Ibzen
Death To all But Metal.
My Movies
Music Collection. Startet forfra...Fuck, Det kommer til at tage lang tid
My MoviePosters


Senest rettet af Ibzen lør aug 13, 2005 20:29, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 20:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
zx12r_turbo_plus350 skrev:
Hvis I føler jeg tisser på jer med min skriven, så kan den godt ændres, jeg skriver kun som jeg taler, men kan se i føler jer tisset på.

Toxic er en meget dårlig b-film a lá The Swamp Thing. Sikkert jeres favorit film. Heldigvis har vi forskellige smag og nej, jeg ved faktisk hvad jeg snakker om, det er jer som fortrænger ordene. Verdenen er farvet ikke grå, gik I alle ud af 7 klasse ?

Jeg har ikke tid til at skrive knap 700 titler til jer, men du finder ikke en eneste film under 100,- dem gider jeg ikke at eje, det er ikke kvalitet som sagt. Jeg har os kun få til 100,- men det er heldigvis kultfilm.

Af jeres 2000 titler, koster mine knap 700 titler nok det samme. Det dyrt, men det er kvalitet.


Turboen er ude, men vender tilbage.


Hold da kæft noget bræk at høre på ....... Du ved jo ikke engang hvad en kultfilm er.
Jeg er 100% sikker på at mange af de titler du har i din samling kan fås till 100kr eller under.
Jeg er dog begyndt at tvivle på du har nogen film overhovedet.....Du er bare et fjols som gerne vil provokere lidt og det er så lykkedes dig.

_________________
Ibzen
Death To all But Metal.
My Movies
Music Collection. Startet forfra...Fuck, Det kommer til at tage lang tid
My MoviePosters


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 20:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
Nøj, hvor er den her tråd underholdende :lol: Det er altid sjovt, når nogen skriver noget, der er så enestående selvmodsigende, ufattelig uintelligent og udviser en så åbenlys mangel på indsigt og valide argumenter. Din indstilling til film er nogenlunde på samme niveau som Al Qaida's syn på menneskerettigheder... Du må jo have hjernevasket dig selv.

Kom nu Turbo-fætter. Skriv noget mere - jeg hygger mig og føler mig slet ikke tisset på - dertil er du alt for sjov, og alle fora har med mellemrum brug for en klovn :thumb:

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 20:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 11, 2001 2:01
Indlæg: 2791
Geografisk sted: Danmark
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: Du har ret Claus :beerchug:

_________________
Ibzen
Death To all But Metal.
My Movies
Music Collection. Startet forfra...Fuck, Det kommer til at tage lang tid
My MoviePosters


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 20:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
zx12r_turbo_plus350 skrev:
Verdenen er farvet ikke grå, gik I alle ud af 7 klasse ?

Turboen er ude, men vender tilbage.

Ja og du lyder og skriver som om der er 7 år før du når syvende klasse :devil:
At du ikke vil give mindre end 100 kr for en film er dit problem og penge, men jeg er sikker på at 80% af dine film er noget værre mainstreamskrammel i lyserødt indpakning, så fjolser som dig vil give 250,- kr. for noget som ikke er 20 kr. værd :D
Jeg tror der var nogle læger på Sankt Hans, som lavede en fejl, siden Turboen er ude :laugh:

Måske er det "The Son Of The Master"

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 20:33 
Offline

Tilmeldt: fre jul 22, 2005 13:11
Indlæg: 592
Geografisk sted: Aalborg
Nu ved jeg ikke om noget af det var møntet på mig, men vil alligevel tillade at smide et reply.

zx12r_turbo_plus350 skrev:
...
Så hvordan ka i definere kvaliteten kun ud fra handlingen, den er bar ikk brugbar.


Gjorde jeg heller ikke, men de film jeg nævnte i første post var store biografsucceser, som du selv bragte på bane i et kriterie i starten af denne post. Derfor blev de fremhævet. Handlingen er klart den største faktor for mig når jeg skal købe en film. Jeg gider ikke købefilm, som jeg ikke selv gider at se. Så kan der være 3D-billede, nøgne chikas, THX, DTS-EX, "Superbillede optimering" alt det der skal være. Handlingen bliver ikke bedre af det. Det skal så til retfærdighed siges at Master And Commander's DTS lydspor er så genialt at det højner filmens kvalitet. Første gang jeg så det var på et alm stereotv og gaaab den var kedelig. En af mine gode venner havde så købt den og han ville se den. Jeg gav den chancen igen og vupti så var jeg nede og købe den i Stereo Studio næste formiddag. Men det er også den eneste gang jeg har oplevet af en film er gået fra at være direkte kedelig til en superudgivelse.

zx12r_turbo_plus350 skrev:
...
Det jeg tænker på, når man ska tilbage i tiden for at finde kvalitet, er kultagtige film som The Shining, Pulp Fiction, Alien serien, Full Metal Jacket, Usual Suspects, In The Mouth Of Madness, Point Break, Jacobs Ladder, 12 Monkeys, Se7en, Ring/Ring II osv. Det kult, der er er stor forskel på ALLE kontra kult, kult er indsnævret til en begrænset mængde.



Den mest beskrivende definiton på en kultfilm er en film, som ikke fik den brede succes i biografen og som oftest sælger mere på video. Oftest kendetegnes den ved kun at have en smal skare af tilhængere, der til gengæld er over i det ekstreme, med hensyn til en nærmest fanklub kultur. Herunder f.eks. rollespilsudvikling. Kult-film er oftest ikke værdsat hos den brede fanskare. Ofte findes tilhængerne af filmene hos filmstuderende fordi de netop skal se forskellige typer af film og kan se noget i filmen som en alm. dansker f.eks. ikke kan. En anden type af film er hvis filmen er så ringe på alle områder (B-film) så der opstår en slags "gøre-grin-med-det-dårlige" tilhængermentalitet

Udtag fra IMDB top250:
The Shining (1980): 8.3/10 (54,548 votes) top 250: #82
Pulp Fiction (1994): 8.8/10 (143,442 votes) top 250: #10
Alien (1979): 8.3/10 (67,261 votes) top 250: #64
Aliens (1986): 8.3/10 (67,579 votes) top 250: #86
Full Metal Jacket (1987): 8.2/10 (51,062 votes) top 250: #108
The Usual Suspects (1995): 8.7/10 (109,942 votes) top 250: #19
12 Monkeys (1995): 8.0/10 (65,947 votes) top 250: #200
Se7en (1995): 8.4/10 (94,598 votes) top 250: #44

Alle film har en rimelig stor accept hos mange mennesker. Det er ikke første gang de bliver kaldt for kult-film, hvilket jeg synes er forkert. Det er muligt de er kultagtige film fordi der findes klubber rundt omkring i verden baseret på filmen. Iøvrigt vil jeg heller ikke mene at det tilhørsforhold er opstået fordi der fandtes næste generation af DTS på 4-disc udgivelsen af filmen. Og den brede accept af alle ovennævnte film er der ihvertfald. Så bliver det faktisk til mainstream-film. Der findes endda et par Oscarvindere imellem og endnu flere Oscar-nomineringer.

zx12r_turbo_plus350 skrev:
...
derfor er der næsten os altid en udvidet special edition på samme film hvor man ku' køre 2.35.1/2.40.1 og have DTS/DTS-es eller DDS-ex, det forekommer bar ikk på discount film.
1: Det gør dem til ikke kvalitetsfilm.
2: Handlingen alene ka ikk bruges som kvalitet, medmindre man er naiv.
3: Teknologien vinder altid.

Jeg bygger kvalitet ud for billedet og lyd (den største fakta), handlingen (stor fakta), værdien for mig (stor fakta), udseendet og om den er langtidsholdbar via underholdning (stor fakta), altså helheden gør den til en kvalitetsfilm.


Jeg er naiv så... Jeg tror at jeg rettere vil kalde det kvalitetsudgivelser istedet for kvalitetsfilm. For filmen er for mig handlingen, skuespillet etc.

Og som sagt før, så gider jeg stadig ikke købe film, hvor jeg ikke kan lide handlingen. Uanset indpakningen og medgiften :)

NB.

Iøvrigt følger der ofte DTS med i pakken hos de asiatiske film... Det er en bonus til gode film


Senest rettet af vCor lør aug 13, 2005 20:38, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 20:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
Morbid Angel skrev:
..."The Son Of The Master"...



Se det var noget i den stil jeg også havde sporet mig ind på.

men nu ved jeg da at han mener det for sjov.

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 20:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
zx12r_turbo_plus350 skrev:
Hvis I føler jeg tisser på jer med min skriven, så kan den godt ændres, jeg skriver kun som jeg taler, men kan se i føler jer tisset på.

Toxic er en meget dårlig b-film a lá The Swamp Thing. Sikkert jeres favorit film. Heldigvis har vi forskellige smag og nej, jeg ved faktisk hvad jeg snakker om, det er jer som fortrænger ordene. Verdenen er farvet ikke grå, gik I alle ud af 7 klasse ?

Jeg har ikke tid til at skrive knap 700 titler til jer, men du finder ikke en eneste film under 100,- dem gider jeg ikke at eje, det er ikke kvalitet som sagt. Jeg har os kun få til 100,- men det er heldigvis kultfilm.

Af jeres 2000 titler, koster mine knap 700 titler nok det samme. Det dyrt, men det er kvalitet.

Turboen er ude, men vender tilbage.


Puha, jeg var ellers ved at skrive en lang smøre, for at kommentere på de mest langt-ude-crazy selvmodsigende argumentatorisk vrøvlende indlæg jeg til dato har læst på dette forum. Men efter moden overvejelse ( ;) ) kom jeg til den konklusion, at det nok ikke kunne betale sig. Vi har jo her helt åbenlyst at gøre med en "kvalitets-bevidst" film-nørd uden for film-pædagogisk rækkevidde. Så jeg tror at jeg vil gøre som Claus O så fremrangede foreslår:

Læne mig tilbage med en kølig pils, for at se de spektakulære argumentatoriske stunts udfolde sig for åben skærm...Let the show begin :lol:

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 21:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
:shakehead: :cry1: :shakehead: jeg er total målløs og mundlam.... mere kan jeg ikke finde på at sige.

EDIT: men jeg vil da godt benytte lejligheden til at sige at dette er den mest underholdende tråd jeg har nogensinde har fulgt på et forum :laugh:

Uden at kaste med muder, så kender jeg faktisk godt til folk der deler mening med turbo, det er fordi de downloader alle deres og derfor er det kun de nyeste af de nyeste releases der tæller. 1 måned = æld gammel...... eller noget :) men men men, kan stadig ikke finde ord for det.


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 21:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
C'mon, folks! Kan I ikke se lyset?! :shock:

Turbo er Gud.... som vil frelse vore sjæle og fri os fra de onde "ikke-kvalitets-film", som forpester vores sind og fordærver vores DVD-samlinger. Vi burde alle i samlet flok bryde ud i himmelsk sang, tilbede og lovprise ham for at vise vejen til den gode s(m)ag!

+++++++++
Well.... ;)

Undskyld for de ovenstående liniers blasfemiske usmagelighed. Men jeg er sandt at sige målløs over, at Turbo ikke forlængst har smidt håndklædet i ringen og erkendt at alt, hvad han opnår med sit ævl, er i bedste fald opgivende hovedrysten og i værste fald at han pisser hovedparten af DAHF-folket gevaldigt af med sine provokerende bemærkninger.

Og monstro ikke at han i anonymitetens hellige navn blot er ude på at lave lidt ravage i gaden og se, hvor langt han kan trække en spand med lort i håb om at blive "T-shirt of the Week". :)

Generelt synes jeg, at alle er i deres fulde, gode ret til at mene, hvad de vil - hvad enten det drejer sig om politik, film, fluefiskeri eller æblegrød. Men Turbos indlæg bærer præg af udelukkende at dreje sig om at nedgøre og håne alle andre, der mener, tror og tænker anderledes end ham selv, og det er sgu ikke særligt konstruktivt.

At han vælger at bruge DAHF til denne mission, synes jeg er temmeligt uheldigt for ham. Dog bør han næsten få et lille-bitte trøst-point for "mod" (læs: dumhed) til at hyle op på den måde, han gør: Hans indlæg svarer nærmest til at råbe KINA STYRER midt under et tibetansk bøndemøde! :shakehead:

'Nuff said - jeg gider ihvertfald ikke spilde mere tid på ham - men vil langt, langt hellere sætte mig godt til rette foran husalteret og nyde en go' kvalitets-film som Chrome and Hot Leather (Dk-titel Frontsoldater mod de Vilde Engle) fra 1971 - lavet af makkerparret Wes Bishop og Lee Frost, der også stod bag kvalitets-perlen Love Camp 7 aka Et Sexdyr i Lejr 7. :lol:

Fortsat go' lørdag til alle.... :beerchug:


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 21:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
ja, har nu læst hele denne tråd og må sige... det er sku for sjovt. fordi det er jo klart du ingen ting ved om noget som helst. og hvordan fanden kan du sige (uden at opgive en liste / dvdprofiler) over dine egnen film at du ingen til under 100kr. har. er det over hovedet muligt.? og at du gerne vil synde dig selv til at give 250+ for alle dine film er da ikke vores skyld. men måske er det, det du klager over fordi du først nu opdager der er andre måde at få gode film på.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 21:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 05, 2003 2:01
Indlæg: 1345
Geografisk sted: Grønland
Dette emne er som de fleste efterhånden også har bemærket det, efter først at blive provokeret ved at blive rigtigt sjovt, det er i hvert fald første gang at jeg har moret mig så meget på noget forum endnu, så fortsæt endelig i samme rille turbo, så vil jeg lige finde mig en skod film som sutter for meget røv at nyde inden jeg så skal have noget kvalitets underholdning herinde igen! :thumb: :thumb:

Hvad kan jeg mon finde at besudle mit intellekt med idag: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/-HI-


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 139 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 510 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team