DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:43

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 222 indlæg ]  Gå til side Foregående 111 12 13 14 15 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors okt 21, 2010 17:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Denne titel ser da lidt presset ud i højden på BD-udgaven?

http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_ ... lu-ray.htm

Personerne bliver mere buttede end de behøver. :o


Top
   
Indlæg: tors okt 21, 2010 18:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Helt enig. MoC har vist dummet sig.


Top
   
Indlæg: fre okt 22, 2010 11:49 
Offline

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 13:37
Indlæg: 154
Geografisk sted: Kbh
Det undrede også mig at det ikke fremgik af anmeldelsen. Det ses jo helt tydeligt.


Top
   
Indlæg: fre okt 22, 2010 13:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 15, 2004 0:01
Indlæg: 426
Nick fra MOC har svaret inde på criterionforum, at grunden er at sådan ser tingene nu engang ud når man skyder for tæt med en bred linse, eller hvordan jeg nu skal sige det. Om det så er rigtigt skal jeg ikke kloge i.

Kan dog huske at have læst et interview med Tony Curtis, hvor han sagde noget om at der altid var 2 ting han var opmærksom på når han var på et set. Den ene var aldrig at lade nogen skyde close up af ham med en wide lens, da det ville få ens hoved til at blive helt rundt.


Top
   
Indlæg: fre okt 22, 2010 14:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
mikkel skrev:
Nick fra MOC har svaret inde på criterionforum, at grunden er at sådan ser tingene nu engang ud når man skyder for tæt med en bred linse, eller hvordan jeg nu skal sige det. Om det så er rigtigt skal jeg ikke kloge i.

Det skal jeg gerne: Det er noget vrøvl. Alle billederne ser sammentrykkede ud, uanset hvor tæt kameraet er på; og hvis man stadig skulle være i tvivl, så viser sammenligningen med DVDen tydeligt at den er helt gal.

Forresten lavede de samme nummer med Prince Valiant: http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDRevie ... lu-ray.htm


Top
   
Indlæg: fre okt 22, 2010 15:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
SLET


Top
   
Indlæg: ons okt 27, 2010 21:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Man kan stadig nå at købe Metropolis boksen, inkl. t-shirt de næste 2 dage, men hvad jeg syntes er mere interessandt er at Nightmare Alley er OOP.
Billede

De har stadig nogle få tilbage på hylden, som de sælger aaaaaaaalt for billigt!
http://www.eurekavideo.co.uk/offers/OOP.html

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: lør okt 30, 2010 15:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Køb køb køb! Nightmare Alley er en fremragende film!

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: søn jan 02, 2011 12:41 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Er der ikke en som kan poste et link til januar-udsalget. Jeg kan ikke åbne min mail - men kun se overskriften...


Top
   
Indlæg: søn jan 02, 2011 13:27 
Offline

Tilmeldt: søn aug 31, 2008 14:08
Indlæg: 210
Geografisk sted: Århus
Januar udsalget: http://www.eurekavideo.co.uk/offers/MoChome.html


Top
   
Indlæg: fre jan 07, 2011 19:56 
Offline

Tilmeldt: tirs aug 25, 2009 17:11
Indlæg: 169
MoC vil udsende mange af deres kommende titler som dual format editions. I stil med hvad BFI har gjort med bl.a. deres Ozu-udgivelser.
Hvad synes I om det? Jeg må indrømme at jeg ikke er særlig vild med det, men det er nok fordi jeg er lidt perfektionistisk, når det kommer til BD-udgivelser. Fx hader jeg hvis coveret er for tykt (med mindre der gemmer sig en dejlig, fed booklet derinde, og det er jo heldigvis altid tilfældet med MoC) og så kunne de sagtens fjerne den blå top ligesom Criterion har gjort. I starten var det lækkert at se på, men nu er det sgu på tide at komme videre.
Det er nok bare mig der er lidt sart, men jeg synes stadig det er spild at få en ekstra DVD med man ikke har brug for.

Og når det er sagt, så kan jeg selvfølgelig leve med det, hvis det ikke kan være anderledes. Det er jo stadig MASTERS of the Universe.. Cinema. Same thing.

Go' fredag :)


Top
   
Indlæg: man maj 23, 2011 21:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 17, 2004 19:38
Indlæg: 1500
Geografisk sted: Slagelse
Det lader til at der kommer spagetti på menuen:
Billede
Citat:
One of the best films from Italian genre master Sergio Sollima (The Big Gundown), Faccia a Faccia (Face to Face ) is a gangbusting western saga and a gripping parable of the rise of fascism. Upstanding history professor Brad Fletcher (played by the incomparable Gian Maria Volonte) is forced into retirement by his poor health and moves west for the warmer climate. Almost as soon as he arrives, however, he is taken hostage by famed bandit Solomon Bennett (the great Tomas Milian) in an accidental confrontation, and by necessity is forced to take up with his cohorts. But the learned man's growing identification with the gang encourages him to stage a takeover from Bennett, and a new crueller system of leadership is put into place. Produced by Sergio Leone's longtime partner Alberto Grimaldi, featuring stunning Techniscope cinematography, and a pounding score by il maestro Ennio Morricone, this classic spaghetti western is presented in its uncut original Italian version for the first time in the UK


Nu kender jeg nærmest kun Mario Bava, men denne, fra de spanske egne, kunne også lyder interessant:
Billede
Citat:
A classic slice of Spanish horror, Who Can Kill A Child? is one of the most unsettling and infamous Eurocult items of the 1970s. When an English couple holidaying in Spain travel to a small, apparently deserted island, soon the hideous truth reveals itself: all the adults have been killed by the child population, and are far from finished with their systematic slaughter.

With its sun-bleached photography, dread-filled atmosphere and shocking imagery, Who Can Kill A Child? (¿Quién Puede Matar a un Niño? aka Trapped, Death is Child's Play, Island of Death, Would You Kill A Child? and Island of the Damned) has become one of the most talked-about but little-seen shockers of perhaps cinematic horror's finest decade. Eureka Entertainment is proud to present the film's first home video release in the UK in its original uncut version.

_________________
"Free Truman!"


Top
   
Indlæg: man maj 23, 2011 21:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Who can kill a child er super fed, var den spaghetti western ikke cancelled?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: man maj 23, 2011 21:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Handler filmen om en by der overtaget af børn? For så tror jeg at jeg har hørt om den...
Bla. har Cinemasscre talt om den.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man maj 23, 2011 21:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Mills skrev:
Handler filmen om en by der overtaget af børn? For så tror jeg at jeg har hørt om den...
Bla. har Cinemasscre talt om den.

Jo http://www.bloody-disgusting.com/film/2147/review

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 222 indlæg ]  Gå til side Foregående 111 12 13 14 15 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team