DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:24

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 14 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors nov 06, 2008 20:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
mr_riis skrev:
Jeg ved ikke, om det er blevet nævnt tidligere; men Blue Underground udgiver 'Bird with the Crystal Plumage' på Blu-ray til februar!

LINK

Billede

Ja de har foreløbigt annonceret seks udgivelser. Forhåbentligt kommer alle Argento's på Br.
http://www.blue-underground.com/blu-ray.php

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: man dec 01, 2008 14:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
BU's udgivelse af Baba Yaga står til 83 min. på coveret, med ekstra scener som supplement.
Betyder det så, at den kommer op på de originale 91 min, eller mangler der stadig noget?

Gider nemlig ikke købe filmen, hvis det hele ikke er med, med mindre naturligvis at scener er gået tabt for evigt. :cry:


Top
   
Indlæg: man dec 01, 2008 14:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Spencer skrev:
BU's udgivelse af Baba Yaga står til 83 min. på coveret, med ekstra scener som supplement.
Betyder det så, at den kommer op på de originale 91 min, eller mangler der stadig noget?

Gider nemlig ikke købe filmen, hvis det hele ikke er med, med mindre naturligvis at scener er gået tabt for evigt. :cry:

Shameless skulle komme med en komplet udgave af Baba Yaga på et tidspunkt snart.... Jeg ville vente på den.


Top
   
Indlæg: man dec 01, 2008 15:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Avatar666 skrev:
Spencer skrev:
BU's udgivelse af Baba Yaga står til 83 min. på coveret, med ekstra scener som supplement.
Betyder det så, at den kommer op på de originale 91 min, eller mangler der stadig noget?

Gider nemlig ikke købe filmen, hvis det hele ikke er med, med mindre naturligvis at scener er gået tabt for evigt. :cry:

Shameless skulle komme med en komplet udgave af Baba Yaga på et tidspunkt snart.... Jeg ville vente på den.


Lyder fornuftigt!

Jeg køber den helst i komplet udgave fra start, da jeg efterhånden har lidt for mange dobbelt- og trippeltdip's stående.


Top
   
Indlæg: ons dec 10, 2008 22:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jan 12, 2004 11:59
Indlæg: 2154
Geografisk sted: Frederiksberg
Hohoho... så har jeg fået "The Stendhal Syndrome" på BD, og den er satme flot, flot! Her er ihvertfald ikke noget DNR pis, jeg er meget positivt overrasket.

_________________
http://www.uncut.dk


Top
   
Indlæg: søn jun 14, 2009 0:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
BU annoncerer at de arbejder på at udgive disse film på Blu-ray i den nærmeste fremtid :clap:
The Crazies
Toolbox Murders
NY Ripper
Let Sleeping Corpses Die
Daughters of Darkness
Vampyres
Blood Splattered Bride
Maniac: 30th Anniversary SE


Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: søn jun 14, 2009 7:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Uha, det ser sgu godt ud med Blue Undergrounds kommende BD annonceringer. :thumb:

Med BUs lave udgivelsesfrekvens skal vi nok ikke regne med at alle titlerne udkommer i år, men fedt ser det da ud, selvom jeg ærligt talt må indrømme at jeg gevaldigt savner nogle Dario-film (hvor er eksempelvis Deep Red og Suspiria?!!).

Blandt titlerne som BU arbejder på ser jeg især frem til Romeros The Crazies, Fulcis The New York Ripper og Lustigs Maniac (jeg frygter dog lidt for sidstnævntes 16mm grain-faktor, som kan blive et mareridt at opleve i high definition....), men der ryger helt sikkert også andre på indkøbslisten. :)


Top
   
Indlæg: søn okt 11, 2009 10:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Jeg kastede forventningsfuld Blue Undergrounds nye BD udgave af Lucio Fulcis fænomenale sleaze-orgie The New York Ripper i afspilleren forleden aften og kunne ved selvsyn konstatere at ALLE de positive røster rundt omkring på nettet holder stik. BDen står simpelthen fantastisk! :thumb:

Billede

The New York Ripper er så vidt jeg ved en af de sidste film skudt i Techniscope - et italiensk discount 35mm bredformat (2.35), hvor billederammen på selve råfilm celluloid-strimlen i realiteten kun var en anelse bredere end 16mm (22mm for at være helt præcis). Dette resulterede i et mere råt og "upoleret" look, som er ret besværligt at få til at se bare nogenlunde "pænt" ud.

Look'et passer ganske vist perfekt til Ripper'ens über-sleazede, nådesløse ultravolds-eskapader, som det britiske censur-selskab BBFC i 80erne så sig nødsaget til fluks at sende ud af landet under politi-eskorte (!), men jeg havde alligevel aldrig troet af denne uhyrlige film kunne komme til at se fantastisk flot ud!
Anchor Bays DVD udgave (som Blue Underground senere "kopierede" og genudsendte under deres label) er ikke specielt køn, men jeg troede godt nok ikke, at forskellen på DVD og BD ville være SÅ iøjnefaldende markant.

Bæveren har lavet en fin lille sammenligning mellem de to udgaver - og her skal man vist ha' fået øjnene skåret ud af Fulcis rappende kvindeslasher, hvis man ikke kan se forskellen.

Det hører dog med til historien at danske Another World Entertainments DVD udgave HAR bedre billedkvalitet end Anchor Bays, men der er unægtelig stadig langt til den nye blå åbenbaring.....

Er du fan af filmen, som jeg er, er der absolut INGEN vej uden om en opgradering! :clap:
(Puha, man kan virkelig fryde sig over at tiderne har ændret sig. Jeg betalte i sin tid gladeligt 1000 kr. for en sjælden hollandsk LaserDisc udgave i letterbox, men slap her 12-13 år senere med latterlige 98 kr. for BDen. :shock: )



BTW: Jeg har iøvrigt altid undret mig over den danske biograftitel Blodig voldtægt....godtnok er den ret catchy, men selvom der er ekstrem (indimellem S&M/bondage relateret) sex og blodig vold i stride strømme, er der jo netop ingen decideret voldtægt. ;)


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 9:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 21, 2004 10:57
Indlæg: 566
Geografisk sted: Nørrebronx
Steiner skrev:
BTW: Jeg har iøvrigt altid undret mig over den danske biograftitel Blodig voldtægt....godtnok er den ret catchy, men selvom der er ekstrem (indimellem S&M/bondage relateret) sex og blodig vold i stride strømme, er der jo netop ingen decideret voldtægt. ;)


Klassisk oversættelse dér. :) Jeg ved ikke, om "voldtægten" kunne tænkes at være barscenen, hvor manden, øehm, ægger kvinden med hans fod solidt placeret mellem hendes ben? Er det ikke sådan, at dén scene er? Det er lidt tid - for lang tid! - siden at jeg har set New York Ripper.

Derudover lækkert at kvaliteten er høj. Man burde næsten anskaffe sig den, men er den ude i region 2/B...? Synes umiddelbart kun at jeg kan finde den til salg på amerikanske sites. Man er vel ikke så heldig, at den er kodefri, er man?

_________________
"The secret? I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore."

foto :: Kenneth McNeil Photography
film :: Criticker
musik :: Last.fm


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 11:12 
Offline

Tilmeldt: tirs aug 25, 2009 17:11
Indlæg: 169
Kenneth McNeil skrev:
Steiner skrev:
BTW: Jeg har iøvrigt altid undret mig over den danske biograftitel Blodig voldtægt....godtnok er den ret catchy, men selvom der er ekstrem (indimellem S&M/bondage relateret) sex og blodig vold i stride strømme, er der jo netop ingen decideret voldtægt. ;)


Klassisk oversættelse dér. :) Jeg ved ikke, om "voldtægten" kunne tænkes at være barscenen, hvor manden, øehm, ægger kvinden med hans fod solidt placeret mellem hendes ben? Er det ikke sådan, at dén scene er? Det er lidt tid - for lang tid! - siden at jeg har set New York Ripper.

Derudover lækkert at kvaliteten er høj. Man burde næsten anskaffe sig den, men er den ude i region 2/B...? Synes umiddelbart kun at jeg kan finde den til salg på amerikanske sites. Man er vel ikke så heldig, at den er kodefri, er man?


Både DVD & BD er kodefri if. BUs side :thumb:


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
BU's nye udgave er dog ikke helt komplet. Den mangler en lille (og ubetydelig) scene, som den oprindelige Anchor Bay-dvd havde placeret forkert, og som AWE's dvd-udgave korrigerede og placerede korrekt. AWE's udgave er derfor den eneste fuldstændigt komplette.

En bekendt af mig købte i øvrigt et flot eksemplar af den danske biografplakat for et par år siden. Den vækker næppe stor lykke at have hængende, når svigerfamilien kommer på besøg. :)

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 12:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Kenneth McNeil skrev:
Klassisk oversættelse dér. :) Jeg ved ikke, om "voldtægten" kunne tænkes at være barscenen, hvor manden, øehm, ægger kvinden med hans fod solidt placeret mellem hendes ben? Er det ikke sådan, at dén scene er? Det er lidt tid - for lang tid! - siden at jeg har set New York Ripper.

Der er sikkert mange der vil finde den - og mange andre - scener grænseoverskridende, ja ligefrem kvinde-nedgørende, men pointen er jo netop at Alexandra Delli Colli spiller en forsømt hausfrau med dominans/slave/bondage tendenser, som får et kick ud af den slags. Det er først da "manden-med-fodens"-kammerat gør nar af hende at hun fortumlet og rød-i-knoppen flygter ud af baren....Voldtægt kan man vist ikke sige, der er tale om. ;)

Jeg kan som Kuro nævner bekræfte at The New York Ripper fra Blue Underground er regionsfri.


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 12:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Le Samouraï skrev:
BU's nye udgave er dog ikke helt komplet. Den mangler en lille (og ubetydelig) scene, som den oprindelige Anchor Bay-dvd havde placeret forkert, og som AWE's dvd-udgave korrigerede og placerede korrekt. AWE's udgave er derfor den eneste fuldstændigt komplette.

Arh, nu må I altså styre jer. ;)
Er den infamøse sekvens, som helt mangler, ikke bare det sekund efter samtalen mellem politimanden (Jack Hedley) og kriminalpsykologen (Paolo Malco) ude ved bilen, hvor sidstnævnte vender sig om og ser "mystisk" ud - en ualmindelig dårlig red herring, hvor man et kort øjeblik kan få på fornemmelsen at han måske kan være morderen?

Jeg har ikke lige helt læst på lektien med den fejlplacerede scene, men hvis det er samtalen mellem psykologen og hans assistent med visse seksuelle undertoner, som hentydes til, er den altså med i Blu-ray udgaven....om den så ligger det korrekte sted har jeg ikke tjekket..... :?

Under alle omstændigheder er det BESTEMT ikke noget som bør afholde nogen som helst i at anskaffe sig Blue Undergrunds fine nye BD udgave. Det vil altså være at snyde sig selv for en fantastisk film i sin absolut aller-aller-aller-bedste udgave nogensinde - hvadenten Another World Entertainment stadig kan bryste sig over at de har verdens eneste "komplette" version af The New York Ripper eller ej.


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 12:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Okay, omkring totalforvirringen af de mange "versioner" af The New York Ripper fandt jeg denne artikel.

Læs imidlertid kun, hvis du vil pine, død og djævle ØNSKER at blive forvirret. :lol:


Top
   
Indlæg: man okt 12, 2009 16:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 09, 2002 1:01
Indlæg: 2410
Geografisk sted: Dario's Joint (Frederiksberg)
Steiner skrev:
Arh, nu må I altså styre jer. ;)


... derfor min lille parantes, om at scenen var ubetydelig. Gik det lidt for hurtigt? ;)

_________________
Jens Thomsen
Some are born to sweet delights. Some are born to endless nights.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 196 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 14 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team