DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man maj 20, 2024 20:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 236 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 716 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons sep 05, 2007 12:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Sejt! Du er lidt hårdere med dit makroobjektiv end jeg er :thumb:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 12:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Ja så har jeg også ringet...
Med besked om at fejlen vil blive tjekket INDEN der foretages yderligere i sagen.

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 12:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Vildt makro-billede :thumb:

Anyhow, tjekkede lige i et par forskellige afspillere og min status er;
min trofaste denon (yup, det yperligste high-end de havde dengang) har problemer med skiven fra 8:51 - 14:10, hvorefter den ser ud til at forsætte...
Div. PC/Laptop drev begynder og slutter lidt forskelligt, men i snit 9:33 - 11:12, hvor min player opgiver og stopper afspilningen!

Kan andre bekræfte lignende minut:sekund tal ?

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Tigerdyr skrev:
Ja så har jeg også ringet...
Med besked om at fejlen vil blive tjekket INDEN der foretages yderligere i sagen.


Hvad vil det sige?

Vil det sige at de tjekker indkomne disks inden de ombytter dem?
Vil det sige at de ombyttede disks inden de sender dem retur til kunden?
Vil det sige at de undersøger sagen nu og derfor ikke behandler indsendte disks før de selv har afklaret problemet?

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 15:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Mikl skrev:
Tigerdyr skrev:
Ja så har jeg også ringet...
Med besked om at fejlen vil blive tjekket INDEN der foretages yderligere i sagen.


Hvad vil det sige?

Vil det sige at de tjekker indkomne disks inden de ombytter dem?
Vil det sige at de ombyttede disks inden de sender dem retur til kunden?
Vil det sige at de undersøger sagen nu og derfor ikke behandler indsendte disks før de selv har afklaret problemet?


Godt spørgsmål, som jeg faktisk ikke aner hvad jeg skal svare til.... jeg fik blot afvide at de indsendte ville blive tjekket inden der bliver foretaget yderligere.
Jeg har dog været inde forbi og fik på et øjeblik snakket med "CM" og uden at hun tjekkede yderligere fik jeg en ny med hjem (med besked om at der ikke var nogen garanti for om den er problemfri, samt at Disney ikke bytter igen! er fejlen der fortsat skal jeg tage fat i min forhandler), som ikke har nogen synlige tegn på ROT, men som desværre heller ikke afspiller problemfrit :devil:
Umiddelbart betyder dette jo så desværre at jeg er endt i forbruger helvede, da jeg helt ærligt ikke kan mindes hvor jeg købte den i sine tider... mener der var DVDOO da udgivelsen var helt ny og derfor antager jeg sådan set også at mine rettigheder som forbruger er "udløbet", ergo bliver min konklusion at Disney desværre har skuffet mig og opfundet DVDen med udløbsdato :cry:
Da det nu er TREDJE gang jeg har fat i denne danske disney udgivelse nærmer jeg mig personligt stadiet hvor jeg dømmer disney ude og seriøst overvejer om jeg fortsat ønsker at støtte det foretagende.
Hvis der er nogen der har en fuldt ud funktionel udgave af denne, aftager jeg MEGET gerne en kopi!!! (det må vel for helvede da være lovligt at skaffe sig en kopi af et ubrugeligt produkt man ærligt og redeligt har købt?)
Mit næste skridt må derfor være at tage fat i Disney's amerikanske afdelinger og høre om de har nogen holdning til problemet :devil:

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 15:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Eftersom hun har udleveret et nyt produkt til dig, har du vel et års garanti på skidtet - ligesom hvis du får udleveret et nyt stereoanlæg hvis det gamle går i stykker. De rettigheder kan hun ikke bare fraskrive sig. Prøv evt at ringe til Forbrugerstyrelsen - de kan sikkert ret hurtigt og præcist oplyse om rettighederne. Var det Disney eller Buena Vista du snakkede med?

Jeg fik også at vide at jeg skulle henvende mig til forhandleren, sidst jeg snakkede med dem. Den er købt i Kvickly (og jeg har ved gud ikke gemt bon'en) og de kiggede bare dumt på mig som om jeg kom fra en anden planet og så gik CM med til at bytte den.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 15:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Mikl skrev:
Eftersom hun har udleveret et nyt produkt til dig, har du vel et års garanti på skidtet - ligesom hvis du får udleveret et nyt stereoanlæg hvis det gamle går i stykker. De rettigheder kan hun ikke bare fraskrive sig. Prøv evt at ringe til Forbrugerstyrelsen - de kan sikkert ret hurtigt og præcist oplyse om rettighederne. Var det Disney eller Buena Vista du snakkede med?

Jeg fik også at vide at jeg skulle henvende mig til forhandleren, sidst jeg snakkede med dem. Den er købt i Kvickly (og jeg har ved gud ikke gemt bon'en) og de kiggede bare dumt på mig som om jeg kom fra en anden planet og så gik CM med til at bytte den.


Tjaaa... i princippet har du ret, meeeeen uden nogen former for kvittering fra dagens bytte, så kan det jo nok blive MEGET svært at komme nogen vegne :cry:
Disney og Buena Vista er vist ét og samme når det kommer til stykket, samme adresse, samme fax, samme tlf.nr og både da jeg ringede derind, blev "buzzet" ind, teksten på døren og gæstebogen sagde altsammen Disney...

Så jeg håber da virkeligt at "CM" fra Disney læser med i tråden, ser mine tårer over problemet og forbarmer sig over os alle, med et produkt UDEN defekter! ;)

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 15:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Det kan være du har fået den jeg sendte ind for at få den jeg har nu :laugh:

Kæft det er stenet! Hvorfor fanden skal de også være pattebørn og lade titlerne udgå hele tiden??! Disney, tag jer sammen og stik os nogle DVD'er (og blu-rays ;)) der virker! Du spurgte hende ikke samtidig om du kunne få byttet din PoTC blu-ray? :laugh:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 15:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Mikl skrev:
Det kan være du har fået den jeg sendte ind for at få den jeg har nu :laugh:

Kæft det er stenet! Hvorfor fanden skal de også være pattebørn og lade titlerne udgå hele tiden??! Disney, tag jer sammen og stik os nogle DVD'er (og blu-rays ;)) der virker! Du spurgte hende ikke samtidig om du kunne få byttet din PoTC blu-ray? :laugh:


:laugh: Ja, det ville være fedt... men den jeg fik var i folie og du sendte vel ikke en helt ny uåbnet ind? ;)
Men det er da ualmindeligt surt, bittert, provokerende og ærgeligt for alle os der har problemet.
I afmagt har jeg allerede bakset en mail sammen til Disney i udlandet, så må vi se om det får nogen som helst effekt, endsige et svar? :)

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Tigerdyr skrev:
I afmagt har jeg allerede bakset en mail sammen til Disney i udlandet, så må vi se om det får nogen som helst effekt, endsige et svar? :)


Det bli'r med andre ord sagt til de voksne! :beerchug:

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 17:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Mikl skrev:
Tigerdyr skrev:
I afmagt har jeg allerede bakset en mail sammen til Disney i udlandet, så må vi se om det får nogen som helst effekt, endsige et svar? :)


Det bli'r med andre ord sagt til de voksne! :beerchug:

Indeed :laugh:
Så slipper jeg med lidt held for at :argue: med den danske afdeling, tænk nu hvis det virker og de fra "Mor & Far" i det store udland får lidt :nono: :nono: eller måske endda :lightsabre: så bliver man jo lidt stolt af sig selv og sine farver :danmark:
Og så kan de smålige danske ansatte lære det :roll:

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 18:51 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 25, 2005 1:31
Indlæg: 83
+1 med problemet :cry:

Jeg må tage den med næste gang maggerholm holder filmaften, så jeg kan lave en lille sniger-ombytning :lol:


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 20:17 
Offline

Tilmeldt: tirs sep 25, 2001 1:01
Indlæg: 999
Mikl skrev:
Eftersom hun har udleveret et nyt produkt til dig, har du vel et års garanti på skidtet - ligesom hvis du får udleveret et nyt stereoanlæg hvis det gamle går i stykker. De rettigheder kan hun ikke bare fraskrive sig. Prøv evt at ringe til Forbrugerstyrelsen - de kan sikkert ret hurtigt og præcist oplyse om rettighederne.

Der er som sådan ingen rettigheder. For de fleste af os er diskene formentligt mere end 2 år gamle og så er der ikke længere nogen reklamationsret. Derudover er reklamationsretten noget man har i forhold til forhandleren og ikke i forhold til producent, leverandør mv.

Men jeg synes det er beklageligt, at det umiddelbart ikke virker som om Disney anerkender, at der er et problem med deres produkter.

_________________
--
Morten Bjergstrøm
Chilidyrkning med debatforum: http://miljokemi.dk/chili
Galleri: http://www.miljokemi.dk/coppermine


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 20:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 07, 2003 1:01
Indlæg: 1496
Jeg er en af de heldige kan jeg forstå :thumb:
Skulle lige se om den virkede og kom så til at se hele filmen :lol:
Men jeg føler virkelig med Jer som ikke er så heldige. :cry:


Top
   
Indlæg: ons sep 05, 2007 22:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
ArneBjarne skrev:
+1 med problemet :cry:

Jeg må tage den med næste gang maggerholm holder filmaften, så jeg kan lave en lille sniger-ombytning :lol:


Tro på det! :thumb:

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 236 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 716 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team