DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:58

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 58 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 12, 2009 16:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Steiner skrev:
Nu ville jeg egentligt gerne ha' smidt et billede af den danske Agenten som ikke ku' knaldes-plakat, men uploaderen på DAHF virker vist ikke i øjeblikket. :?

:offtopic: Brug tinypic til at uploade billede - det virker ;)

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tirs okt 13, 2009 16:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
hitchcock.dk skrev:
Steiner skrev:
Den gamle danske bifplakat hænger iøvrigt over min seng og er det første jeg ser hver morgen, jeg slår øjnene op. :D

Cool! Smid gerne et billede op, når du får tid (og uploaderen ellers virker).


Voila, Le magnifique plakatus de la Danois....(øh...mit efterhånden non-eksisterende skolefranske er vist mere end rustent. :oops: )

Billede

Læg iøvrigt mærke til den aldeles pragtfulde tagline: "Skrappere end James Bond - Hurtigere end Dirty Harry - Smartere end Butch Cassidy - og lige så flot som Belmondo!"
Sådan! :thumb: They sure don't make 'em like that anymore. :clap:
(hvis det ikke var fordi ingen af delene passer på undertegnede, skulle taglinen være mit morgen-mantra! ;) )

hitchcock.dk skrev:
Steiner skrev:
Faktisk har jeg her i weekenden bestilt de to OSS 117 agentparodier på Blu-ray (OSS 117: Le Caire nid d'espions og OSS 117: Rio ne répond plus) i håb om at de måske har lidt af den samme firnurlige og umiskendeligt franske stil som Le magnifique - omend af noget nyere dato.

Hvis "anmelder-trangen" skulle kommer over dig, må du gerne sige, hvad du synes om disse - også hvis det først skulle blive om et år.

Filmene blev afsendt igår fra Amazon.fr, så de skulle gerne dukke op i min postkasse senere på ugen....Så må vi så se om skrivetrangen kommer over mig, når jeg engang får dem set.
Der har iøvrigt hersket en hel del forvirring omkring engelske undertekster på OSS 117: Rio ne répond plus. På OSS 117: Le Caire nid d'espions er det 100% sikkert at de er der, mens tilbagemeldingerne (læs: gætterierne) har været temmlig kryptiske omkring den spritnye OSS 117: Rio ne répond plus. Jeg krydser virkelig fingre at disken rent faktisk ER engelsk-venlig. :?


PS: Tak til Pjalte for tinypic-linket....menøhm kan vi ikke snart uploade billeder direkte på DAHF igen?


Top
   
Indlæg: ons okt 14, 2009 8:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Steiner skrev:
Læg iøvrigt mærke til den aldeles pragtfulde tagline: "Skrappere end James Bond - Hurtigere end Dirty Harry - Smartere end Butch Cassidy - og lige så flot som Belmondo!"
Sådan! :thumb: They sure don't make 'em like that anymore. :clap:

:D
Den slags herlige taglines hørte vist til tiden. Dejlig plakat :thumb:

Angående Imageshack kan det være, at Sieker blot har glemt at (gen)installere det lille upload-plugin, da han opdaterede forum til nyeste version i weekenden. For Imageshack fungerer som normalt, hvis man går ind på deres hjemmeside. Jeg prøver lige at spørge Sieker i "Feedback"-foraet.

Spændende med teksterne på OSS 117: Rio ne répond plus. Fik du forresten bestilt Pars vite et reviens tard på BD, eller droppede du det?


Top
   
Indlæg: ons okt 14, 2009 18:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Nu har jeg skrevet et indlæg om Roselyne et les lions (1989) af Jean-Jacques Beineix. Jeg har tilmed fundet en gammel vhs-optagelse af Roselyne frem fra gemmerne til en sammenligning.

Jeg kommer også ind på begrebet Cinéma du look, som kendetegnede franske 80'er-film fra instruktører som Beineix, Luc Besson og Leos Carax.


Top
   
Indlæg: tors okt 15, 2009 8:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
hitchcock.dk skrev:
Fik du forresten bestilt Pars vite et reviens tard på BD, eller droppede du det?

Jo-da, den købte jeg skam på BD i sidste måned. :thumb: Selvom jeg forsøger at se de dejlige blå skiver efterhånden som de kommer ind af døren, må jeg "desværre" tilstå at jeg den seneste tid har skovlet så mange til mig, at jeg trods ihærdig indsats med filmkiggeriet er kommet noget bagefter. Pars vite et reviens tard er en af de titler som er blevet overhalet indenom af andre, men jeg skal nok få den set på et tidspunkt. ;)


hitchcock.dk skrev:
Spændende med teksterne på OSS 117: Rio ne répond plus.
Ja, jeg er dælme osse noget spændt på, hvordan det ser ud med underteksterne. :? Jeg gi'r lige en kort tilbagemelding vedrørende teksterne her i tråden så snart den er kommet ind af døren....


Top
   
Indlæg: tors okt 15, 2009 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg optog faktisk Pars vite et reviens tard fra tysk tv forleden (dubbing :roll: )! Jeg kan godt leve med dubbede versioner af ekstremt sjældne film, hvor der ikke findes andre alternativer, men med helt nye film, som tilmed findes i lettilgængelige og fremragende udgaver er dubbing vist lidt langt ude! Jeg vil heller ikke love, at jeg får den set!


Top
   
Indlæg: tors okt 15, 2009 16:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Jeg har ændret forsidedeopsætningen på hitchcock.dk, så alle nye artikler på bringes i uddrag på forsiden (kort synopsis). Det er nu også RSS feed:
http://feeds.feedburner.com/Hitchcock


Top
   
Indlæg: tors okt 15, 2009 23:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre mar 05, 2004 11:57
Indlæg: 3018
Geografisk sted: Nordjylland
Steiner skrev:
hitchcock.dk skrev:
Spændende med teksterne på OSS 117: Rio ne répond plus.
Ja, jeg er dælme osse noget spændt på, hvordan det ser ud med underteksterne. :? Jeg gi'r lige en kort tilbagemelding vedrørende teksterne her i tråden så snart den er kommet ind af døren....

Bingo-bongo! Der ER engelske undertekster på OSS 117: Rio ne répond plus. :thumb:

At dømme efter visse tilbagemeldinger ude på nettet volder det at slå teksterne til vist stadig problemer for nogle, selv efter at de har fået BDen i hus. Jeg må da også tilstå at jeg lige måtte klø mig i nakken i rundt regnet 10 sekunder, inden jeg fik dem aktiveret. ;) (de er faktisk ved aller-første øjekast ikke synlige i hovedmenuen og kan heller ikke slås til manuelt via fjernbetjeningen....man skal dog blot vælge lydformat først før en lille skjult undermenu med tekster kommer frem).


hitchcock.dk skrev:
Jeg optog faktisk Pars vite et reviens tard fra tysk tv forleden (dubbing :roll: )! Jeg kan godt leve med dubbede versioner af ekstremt sjældne film, hvor der ikke findes andre alternativer, men med helt nye film, som tilmed findes i lettilgængelige og fremragende udgaver er dubbing vist lidt langt ude! Jeg vil heller ikke love, at jeg får den set!

Yikes! :shock:
Du må vist hellere få den bestilt på BD, så du ikke "fristes" til at se den ord-voldtaget på tysk! ;)


Top
   
Indlæg: søn okt 18, 2009 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Bertrand Bliers Préparez vos mouchoirs (1978), som vandt Oscar for bedste udenlandske film.

Steiner skrev:
Bingo-bongo! Der ER engelske undertekster på OSS 117: Rio ne répond plus. :thumb:

Tak! :thumb:


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2009 9:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Godards Vivre sa vie (1962) - en af mine favoritfilm af Godard.


Top
   
Indlæg: søn nov 08, 2009 13:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
La fille seule (1995) - aka "Single Girl" med Virginie Ledoyen. Der er billed-sammenligninger af den amerikanske disk og den (utekstede) franske.


Top
   
Indlæg: tirs nov 24, 2009 22:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Seneste anmeldelse er Zulawskis franske film Mes nuits sont plus belles que vos jours (1989) med Jacques Dutronc og Sophie Marceau.


Top
   
Indlæg: søn dec 13, 2009 11:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Den østrigske kultfilm Angst (1983).


Top
   
Indlæg: tors jan 21, 2010 21:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 26, 2009 13:49
Indlæg: 1306
Det er efterhånden et pænt stykke tid siden, at dvd-guiden på hitchcock.dk sidst er blevet opdateret, men nu har jeg tilføjet endnu ti af de gode Hitchcock-udgivelser, der er udkommet de seneste par år, på "essentials-listen".

Jeg har også lavet en Blu-ray-guide, men den er af gode grunde ikke så omfattende, da kun to af Hitchcocks film er udsendt på formatet indtil videre.


Top
   
Indlæg: fre jan 22, 2010 0:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
hitchcock.dk skrev:
Godards Vivre sa vie (1962) - en af mine favoritfilm af Godard.

Jeg glæder mig meget til at få fat i Criterions dvd eller måske endda BD. Jeg har ikke set den men elsker de andre Godard film med Anna Karina. :thumb:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 113 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 58 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team