DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er man jun 03, 2024 18:29

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 139 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 510 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 11:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 23, 2002 1:01
Indlæg: 2663
Geografisk sted: København
Mine kvalitetsfilm vinder jeg i Abildtrups konkurrencer (House of the Dead) :thumb:

_________________
Hep fra
Jakob
:devil:

Min DVD-Samling
Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 12:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 21, 2004 14:14
Indlæg: 5597
Geografisk sted: Hasselager, Århus
Jeg samler for at samle! Er totalt ligeglad med hvor god filmen er - jeg ser dem alligevel ikke!

Jeg syntes feks at The Aviator er en af verdens ringeste og kedeligeste film, hvorimod Mørkeleg og Sidste Time er super gode!

Smag og behag som sagt......

_________________
Min filmsamling
Mit Trophy Card

Don't get mad....... GET EVEN!


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 12:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man mar 01, 2004 16:21
Indlæg: 17869
Geografisk sted: København SV
morfar skrev:
Smag og behag som sagt......

Ellers ville dete forum fanme også være for kedeligt 8)

_________________
For meget er aldrig nok!

Rating på DAHF: Billede
Se mine 813 Blu-ray film. :)


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 14:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons feb 05, 2003 2:01
Indlæg: 1345
Geografisk sted: Grønland
Det er noget af det mest umodne og åndssvage at fyre af, bliver simpelthen også nødt til også at reagere med alt det lort du der fik lukket ud. :shock:
Det er da godt at de tunge drenge i Hollywood og andre, har sådan nogle fanboys som dig, der sluger enhver trailer de ser, og ellers tror at budgettet er det vigtigste i en film, de skal jo også helst være dyre og købes lige når de kommer ud for at komme ind under din definition af gode film, håber at du kan blive inspireret til at udvide din begrænsede horisont ved at bruge lidt tid her i forummet, og ellers tage nogle chancer med film der ikke lige har været så meget fremme i medierne.
Jeg kan selv lide film inden for næsten alle genrer men min generelle filmsmag, ligger vist langt fra de din definition af kvalitets film.

Lortebunken: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/-HI-


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 14:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede Billede Billede

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
 Titel: Re: Hmm okay.
Indlæg: lør aug 13, 2005 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 28, 2004 12:26
Indlæg: 891
Geografisk sted: 7120 Bredballe
zx12r_turbo_plus350 skrev:
I svarede ikk på spørgsmålet omkring NTSC og PAL ?? jeg tilgi'r jer, det må være sprutten.

ps kvalitets-film er først og fremmest succes film i biografen, DVD special edition's 1-2 disc etc. Meget ekstra materiele, i det hele taget en gennemført dvdpakke, det jeg ikk betegner som en kvalitets-film er film under 100,- og film kun med dansk, norsk, svensk og finsk tekster de såkaldte SF film. Få til 100,- er udmærket, men de er tusse gamle når først de står til 100,- så de ka heller ikk, alle betegnes som kvalitets-film.

Det rigtigt alle har forskellige smag, men dertil må jeg nævne, man må aldrig købe toxic, asiatisk action, komedie, romantik og drama, nærmest alle asiatiske film, pånær The Ring/The Ring II, B-monster film a lá godzilla serien osv. osv. Det sku da kun være for at få grineren på. "Problemet" er når man ka bestille over Atlanten, uden at se trailers, men kun et lille tekst referat på Internettet, så mener man den lyder ok, hva' de i de fleste tilfælde ikk er, spontan køb ska man holde sig fra, medmindre en ven har givet god for den, eller man har set den før, hvadenten det er på DVD eller VHS og ikk helt ka huske den.

mvh. Turbo


Det var da det mest "langt ude" indlæg jeg længe har hørt..! Du er faktisk i færd med at snakke om noget du enten ikke aner hvad er, ellers har du bare en MEGET overfladisk viden som du mener andre vil dele med dig :shock:

Har egentlig ikke lyst til at kommentere nogle af dine mange påstande- synes de andre på forummet har skåret det fint ud for dig! Enten skal du læse på lektien til næste gang du vil dele din meget snævre viden med os andre eller lade helt være med at poste et indlæg som dette- kommer du ingen vejne med!! :?

Damn..

_________________
DAHF-rating: Billede

**De små blå** http://oc.mymovies.dk/Holden_DK/title:asc


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 15:50 
Offline

Tilmeldt: fre jul 22, 2005 13:11
Indlæg: 592
Geografisk sted: Aalborg
Havde ikke lige set kommentaren med de asiatiske film da jeg skrev kl. meget sent i nat...

To af de bedste film jeg nogensinde har set er Kairo og Memento Mori. Oh sweet jesus det er gode gys og glimragende historier. Lige for at fortsætte med noget Hollywood har det med at ødelægge så alt hvad de laver inden for gys er jo en skandale, med undtagelsen af SAW, men det er jo mere en thriller. The Grudge og The Ring 1-serien skal tydeligvis ses på originalt sprog. Så er man også fri for at se Buffy være bange... (host, dårlig casting, host)


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 16:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 05, 2002 2:01
Indlæg: 10106
Geografisk sted: Hvidovre
At kvalitet skulle kunne måles direkte i antallet af dollars på budgettet er godt nok noget fordrukkent sludder, men det har andre jo også allerede påpeget. Efter den definition, så skulle alle independent eller dogmefilm så sutte max røv (for nu at blive i dine termer...). Det er så langt ude, at jeg faktisk efterhånden er ved at tro, at dit indlæg blot er skrevet for at få folk op af sofaen, for så indskrænket kan man da ikke være...

Personligt bryder jeg mig ikke om gysere, socialrealisme og kunstfilm, men fordi min personlige smag byder mig at hoppe uden om de genrer, så kunne jeg da aldrig finde på at stille mig op på en papkasse og påstå, at det er ringe. Smag og behag er forskellig.

Der er ikke noget, der hedder "de såkaldte SF Film". SF-Film er en distributør, og de er en af de største udgivere/distributører af DVD-film i Skandinavien. Andre selskaber som Scanbox, Nordisk Film og Sandrew Metronome udsender også film, der"kun" har nordiske tekster. Det har noget med rettigheder at gøre, og det kan på ingen måde være en parameter for filmens kvalitet.

Desuden bliver jeg lige nød til at påpege, at hvis man vil tages seriøst i et forum, så er det nok næppe smart at skrive SMS- eller chatsprog. Der er ikke noget, der hedder ska, ha, ikk, tilgir og sku.

Citat:
...man må aldrig købe toxic, asiatisk action, komedie, romantik og drama...

Og hvad i alverden er toxic? En single med frk. Spears?

_________________
Ex-filmnørd - nu mest af alt bare lost in space... Men stadig THX-certificeret på Dahf's Markedsplads :thumb:


Top
   
 Titel: Re: Hmm okay.
Indlæg: lør aug 13, 2005 16:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs maj 13, 2003 1:01
Indlæg: 6407
Geografisk sted: Amager
zx12r_turbo_plus350 skrev:
...de såkaldte SF film...



Lord of the Rings er udgivert i Norden af SF film. Det er da kvalitetsfilm. De er både pakket pænt ind og har kostet mange penge, og så er de ikke faldet så meget i pris endnu. Og der er heller ikke asiater med.


Når det så er sagt så har jeg lidt den opfattelse at dine indlæg er ment som en spøg, for at se om du kunne få forummet "op af stolen".

Ligesom at sige på et frimærkesamlerforum at du ikke gider asiatiske frimærker, eller at du synes klistermærker er federe eller sådan noget.

Måske et emne du ved noget om? Jeg synes at biler fra europa og asien sutter. Amerikanerne lavede biler først, så de er federe. Jo dyrere bil jo federe er den. og fyldt med kvalitet.

Jeg synes at det er på tide at du siger at det bare var en joke, vi kan jo næsten ikke klare det mere. :clap:

:beerchug:

_________________
Live every week like it's Shark Week


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 16:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Claus O. skrev:
Citat:
...man må aldrig købe toxic, asiatisk action, komedie, romantik og drama...

Og hvad i alverden er toxic? En single med frk. Spears?


Det er KVALITETSFILMENE om The Toxic Avenger fra TROMA Studierne :thumb: :shock: ;) :D

Haha - nej, den studsede jeg faktisk også lidt over.
Er det mon dokumentarer ??? :D :shock:

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 16:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jan 15, 2005 15:21
Indlæg: 4620
Geografisk sted: Odense
Abildtrup skrev:
Claus O. skrev:
Citat:
...man må aldrig købe toxic, asiatisk action, komedie, romantik og drama...

Og hvad i alverden er toxic? En single med frk. Spears?


Det er KVALITETSFILMENE om The Toxic Avenger fra TROMA Studierne :thumb:

Haha - nej, den studsede jeg faktisk også lidt over.
Er det mon dokumentarer ??? :D :shock:


jeg har muligvis fundet firmaet, og her en liste over deres udgivelser :laugh:
http://www.iafd.com/distrib.rme/distrib=Toxxxic :laugh: :laugh:


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 17:05 
Offline

Tilmeldt: fre jul 22, 2005 13:11
Indlæg: 592
Geografisk sted: Aalborg
Orh, superfirma! :naughty:


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 19:13 
Offline

Tilmeldt: søn jun 26, 2005 5:43
Indlæg: 8
Hmm turboen griner lidt, den forstod i vist ikk allesamme, eller os ska I bar beskytte jeres film.

Efter hva i skriver, findes der overhoved' ikk dårlige film, når i mener men ka gå tilbage og finde kvalitet. Der er jeg så meget uenig, det ville svare til at vente 2 år på at købe sin drømme computer, bar for at spare 100,- så den håbløs umoderne, det samme gælder dvdfilm, teknologien gør at det aldrig ville kunne ske, det nyeste af det nyeste, er altid det bedste, det er blevet kreeret og ka ikk trækkes tilbage. Så hvordan ka i definere kvaliteten kun ud fra handlingen, den er bar ikk brugbar. Faktum er billede -og lyd kvaliteten er væsentlig dårligere på gamle film, selvom de er blevet digitalt-filtreret, så bli'r de aldrig som nutidens kvalitet.
Det jeg tænker på, når man ska tilbage i tiden for at finde kvalitet, er kultagtige film som The Shining, Pulp Fiction, Alien serien, Full Metal Jacket, Usual Suspects, In The Mouth Of Madness, Point Break, Jacobs Ladder, 12 Monkeys, Se7en, Ring/Ring II osv. Det kult, der er er stor forskel på ALLE kontra kult, kult er indsnævret til en begrænset mængde.

En film til +250,- kommer aldrig til at koste 50, eller under, medmindre man går på kompromis. Det er bevidst mange gange, at billige film har meget dårligere billedekvalitet og lydkvalitet, det gælder både reg 1 2 3 4 5 etc. De bli'r masseproduceret i store mængder bar' for at sælges billigt, man får hva man betaler for, derfor er der næsten os altid en udvidet special edition på samme film hvor man ku' køre 2.35.1/2.40.1 og have DTS/DTS-es eller DDS-ex, det forekommer bar ikk på discount film.
1: Det gør dem til ikke kvalitetsfilm.
2: Handlingen alene ka ikk bruges som kvalitet, medmindre man er naiv.
3: Teknologien vinder altid.

Jeg bygger kvalitet ud for billedet og lyd (den største fakta), handlingen (stor fakta), værdien for mig (stor fakta), udseendet og om den er langtidsholdbar via underholdning (stor fakta), altså helheden gør den til en kvalitetsfilm.

ps NTSC er sløset, alt for mange titler, ødelægger kvaliteten. Kun relativ store titler i USA bli'r væsentlig bedre end PAL udgaverne. En ting er De dog bedre til, det er masser af ekstra materiele.


mvh. Turboen


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 19:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
:shock:

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør aug 13, 2005 19:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Abildtrup skrev:
:shock:


Abildtrup, jeg kunne ikke selv have formuleret det bedre... :thumb:

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 139 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 510 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team