DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:06

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3080 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 16206 Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: ons dec 29, 2004 10:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Så fik vi pløjet os igennem Return of the King EE... det glædede mig at se mr. Lee's scener var kommet med... 4.?/5

50 First Dates, indtil videre nok den sjoveste sandler film vi har set... ganske morsom 4/5

_________________
/Tigerdyr


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 29, 2004 19:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Og så kom Along Came Polly også gennem afspilleren... en okay komedie, uden for meget slinger, alt i alt på det jævne 3/5

_________________
/Tigerdyr


Top
   
 Titel:
Indlæg: ons dec 29, 2004 19:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
I går:

Ocean's Twelve

Kan jeg mon skrive et klagebrev til George Clooney og forlange mine 70 kr. for hans bræk tilbage? Ocean's Twelve har enkelte sjove momenter, men det skinner kraftigt igennem, at skuespillerne har lavet denne film for at more sig selv, ikke for at give en god historie. Der er mange løse ender, og langt de fleste af de gamle skurke fra Ocean's Eleven laver jo ingenting i filmen. De er der bare. For en gangs skyld skulle jeg have lyttet til anmelderne. 2/6 - ja, jeg grinede da et par gange, hvor der er ret god humor - og så er der jo Zeta-Jones...

I dag:

Secretary

En MEGET mærkelig film. Egentlig ikke dårlig, spændende tema de tager op, men meget mærkelig. Tror jeg giver den 3/6.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 30, 2004 1:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 08, 2003 12:42
Indlæg: 3031
I dag blev det til:

Fear X. En medrivende film fra start til slut. Jeg diggede specielt den fede og til tider Lynch-agtige stemning. På højde med Pusher I. 5/6

The Dead Zone. 4/6


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 30, 2004 2:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
48 Hours:7/10 - en af de mange 80er good/bad cop film.. men en af de bedre.. de køre ret godt sammen
Another 48 Hours:6/10 - ikk så god som den første... men de køre nu ret godt sammen her osse.. men slutningen er bare ikk god nok

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 30, 2004 2:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 09, 2004 12:15
Indlæg: 1922
Jeg så Harold And Kumar Go To White Castle for 3. gang på 4 dage! ;)

Instrueret af manden bag "Dude Where's My Car" og denne film er simpelthen bare lige mig! Det hele funngere optimalt, sjove replikker og sjove situationer de to havner i. Og så trækker det ekstra med alle de ustyrligt morsomme cameos der er i filmen (Jamie Kennedy, Anthony Anderson, Ryan Renolds) Den får 5/6 herfra

:thumb:


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 30, 2004 8:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 28, 2003 1:01
Indlæg: 2290
Geografisk sted: Vejle Øst
Indiana Jones - Raiders of the lost ark (R3 box set udgave).. den film holder stadig 100% ... men var jeg den eneste der følte at der var blevet pillet lige lovlig meget ved lyden i skydescenen, hvor Indy er i Nepal?? Er filmen ikke oprindeligt i mono? Men filmen fejlder intet og man sidder med munden åben det halve af filmen pga. det smukke transfer, hvor jeg ikke lagde mærke til noget snavs overhovedet...! 6/6 - så glæder jeg mig til at få set de 2 sidste!

/Christian

_________________
-"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 30, 2004 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 04, 2003 16:40
Indlæg: 1645
Geografisk sted: Århus
Big Fish - 4/6 - Bedre end første gang og stadig en fin fortælling i Burton's altid kuriøse univers.

Dr. Strangelove - 4/6 - Peter Sellers "rules" i denne film - for at bruge et udtryk for herinde forstår :D 40 år har dog ikke gjort filmen bedre...

Training Day - 5/6 - Stadig helt forrygende, Denzel i sit livs rolle.

_________________
Billede Billede Billede Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 30, 2004 10:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
ChriZ skrev:
Indiana Jones - Raiders of the lost ark (R3 box set udgave).. den film holder stadig 100% ... men var jeg den eneste der følte at der var blevet pillet lige lovlig meget ved lyden i skydescenen, hvor Indy er i Nepal?? Er filmen ikke oprindeligt i mono? Men filmen fejlder intet og man sidder med munden åben det halve af filmen pga. det smukke transfer, hvor jeg ikke lagde mærke til noget snavs overhovedet...! 6/6 - så glæder jeg mig til at få set de 2 sidste!

/Christian

mon dog... http://www.imdb.com/title/tt0082971/
Citat:
Sound Mix: 70 mm 6-Track (70 mm prints) / Dolby (35 mm prints)
så den er ikke i mono orginalt.. :)

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 30, 2004 10:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 28, 2003 1:01
Indlæg: 2290
Geografisk sted: Vejle Øst
KingHans skrev:
mon dog... http://www.imdb.com/title/tt0082971/
Citat:
Sound Mix: 70 mm 6-Track (70 mm prints) / Dolby (35 mm prints)
så den er ikke i mono orginalt.. :)


6 tracks er ikke det samme som 6 kanaler.. ;) har kigget lidt på det, og det ser ud til at det er i mono.. jvf. nedenstående review:
http://www.theraider.net/information/in ... french.php

eller http://dvd.ign.com/articles/454/454424p1.html

Citat:
The surround channel audio has been stereoized (LucasFilm's word for it) from its original mono soundtrack. Remember, this is 11 years before Dolby Digital showed up. All things considered, they did a fine job of giving the track positional audio. Sounds, explosions, gunshots and voices all ring out from off screen. Wait till you see and hear the boulder chase Indy.


/Christian

_________________
-"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 30, 2004 22:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 28, 2003 17:52
Indlæg: 4207
Geografisk sted: København
Pusher II

Fantastisk fortsættelse!!! Jeg var helt vild med den film, og jeg håber den får kastet en masse "Robert'er" i nakken

5/6

_________________
Min litteraturblog: http://www.eskapisten.dk


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors dec 30, 2004 23:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 24, 2004 14:53
Indlæg: 2644
Geografisk sted: Viborg
ChriZ skrev:

Citat:
The surround channel audio has been stereoized (LucasFilm's word for it) from its original mono soundtrack. Remember, this is 11 years before Dolby Digital showed up. All things considered, they did a fine job of giving the track positional audio. Sounds, explosions, gunshots and voices all ring out from off screen. Wait till you see and hear the boulder chase Indy.


/Christian

Sådan som jeg læser det, så er *surround*-sporet "stereorized form the original mono", hvilket for mig at se betyder trekanals Dolby Surround til femkanals et-eller-andet.

_________________
Venlig hilsen Jonas
-------------------
"I have a large sea-shell collection, which I keep scattered on the beaches all over the world. Maybe you've seen it." - Steven Wright


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 31, 2004 1:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
På det sidste er det blevet til flg:

National Lampoon's Christmas Vacation 8/10
Normalt er jeg ikke til fals for denne type platte komedier, men denne har en ganske speciel plads i mit hjerte. Det begyndte da jeg som ganske ung så den på Filmnet da jeg boede hjemme hos mine forældre. Den blev optaget på VHS, og båndet genset utallige gange... Jeg kan samtlige jokes og punch-lines udenad, og jeg bliver aldrig træt af denne jule-klassiker. Rigtigt fedt soundtrack også...

Harry Potter & The Prisoner of Azkaban 6/10
En hel del mere dyster end de første to i serien... Udemærket underholdning, men ikke en titel jeg gad eje. Jeg var underholdt, men det var så også det.

Apocalypse Now Redux 9/10
Jeg fik set denne DVD for første gang efter at jeg så Redux i biografen... Det er stadig en fremragende tour de force af en film på alle kanter... Pakket med humor og social-realistiske kommentarer. Smukt.

Lord of the Rings: Fellowship of the Ring: Extended Edition
Lord of the Rings: The Two Towers: Extended Edition
Lord of the Rings: Return of the King: Extended Edition
10/10
I dag blev det så til en marathon af en film-fest. Vi var 3 venner der mødtes kl. 9 i morges, og efter morgenmad, indkøb, frokost og aftensmad var vi færdige kl. 23.30... Den ene af mine venner har set alle filmene to gange i biografen ligesom mig (RotK 3 gange for mit vedkommende), mens den anden ven var fuldstændig grøn i LOTR-henseende. Flot at han klaredede hele sagaen i et hug - det hjalp så nok også at vi så dem hos ham - i hans kæmpe hjemmebio med lækre lædersofaer. På trods af at jeg personligt har set filmene i forskellige udgaver hhv. 20 - 15 og 10 gange, bliver jeg ALDRIG træt af at se dem. Aldrig. Det kan VARMT anbefales at se dem alle i træk. Perfection.

DeathPosture

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 31, 2004 2:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jul 13, 2004 2:06
Indlæg: 2802
har lige genset road trip, den er sgu meget sjov, 4/6 får den herfra :)

_________________
Mvh Magnus


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre dec 31, 2004 3:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 09, 2004 12:15
Indlæg: 1922
Mindhunters - 3/6 - En af de bedre "Who Did It" thriller!

White Chicks - 4/6 - Den er nu meget sjov! Jeg har en svaghed for the Wayans brothers! Deres humor er lige min ;)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 3080 indlæg ]  Gå til side Foregående 112 13 14 15 16206 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team